wat moet ik nu doen?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
lady nina
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mar 2012 21:29

wat moet ik nu doen?

Bericht door lady nina »

hallo,

ik heb een vraag,
nu is het zo dat sinds ong 1 tot 2 maandjes er bij ons steeds een poesje in de achtertuin zit,t viel eerst niet zo op,maar op een gegeven moment zag ik haar wel erg vaak meerdere keren op een dag..ik ontdekte dat ze in het honden hokje sliep,of ze lag op de mat voor het huis,... de laatste maand was t zelfs zo dat ze hier gewoon constant was!ook snachts!we hebben onze kater 3weken geleden laten castreren omdat meneer en mevrouw wel erg lief met elkaar waren!,(heb geen dekking gezien hoor)nu heb ik haar 2weken geleden in huis genomen,dat nam ze dan ook met geen twijfel aan (dierenasiels wel gebeld in omgeving,poesvermist online site geraadpleegd en papiertjes opgehangen maar tot nu toe nog niemand die een poesje kwijt is )ze is hier nu continu,en vind t echt prima !ook is ze de beste vriendjes met onze nu gecastreerde kater felix!nu valt mij sinds paar daagjes op dat ze best een dikkig buikje heeft(t wijkt naar de zijkanten),
jullie raden t al ,ik denk dat ik een zwanger poesje in huis heb gehaald!maar hoe weet ik dit zker?moet ik naar de dierenarts?heb al veel gelezen dat dat stress kan veroorzaken,en t gewoon maar moet zien,maar kan ik dit niet beter toch doen?en kwa voeding? wat is het beste? dit was dus zoals jullie zien helemaal niet de bedoeling!dacht maar lief te zijn,maar nu heeft ze waarschijnlijk ook nog een verassing!

ik hoop dat jullie mij iets verder kunnen helpen

gr
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: wat moet ik nu doen?

Bericht door Sifra »

Katers zijn na de castratie nog een tijdje vruchtbaar (Meen 4 weken, maar weet het niet meer precies), dus ..... op naar de dierenarts met die lellebel!
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: wat moet ik nu doen?

Bericht door Catfish »

Katers kunnen tot 6 weken na de castratie een geslaagde dekking uitvoeren. Maar ja, als ze buiten lopliep is de kans dat ze door meerdere katers gedenkt is wel heel groot.
Dus op naar de dierenarts, kun je gelijk na laten kijken of ze een chip heeft. Je kunt daarnaast nog contact opnemen met Amivedi en de plaatselijke dierenambulance of ze als vermist op is gegeven. Maar eerst laten checken op een chip!
Veel plezier met haar!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
lady nina
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mar 2012 21:29

Re: wat moet ik nu doen?

Bericht door lady nina »

oke...dus als ze zwanger is bestaat de kan dat felix de papa is ?..jeetje! heb trouwens de da gebeld kan om 16.00 terecht!..
en amivedi heb ik al gedaan:).
gr
Plaats reactie