Nieuwe kat jaagt oude op.

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9328
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kat jaagt oude op.

Bericht door castratenkoor »

Heerlijk om mee te genieten!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Nieuwe kat jaagt oude op.

Bericht door Sifra »

Wat leuk om te lezen over de trappelzak! Bij mij in huis bestaat de trappelzak uit een afgedankte, dichtgeknoopte sportsok, opgevuld met andere sokken en kattenkruid. Het heet hier een miemel, want je kunt er als kat heerlijk mee miemelen. Je snapt natuurlijk direct wat ik hiermee bedoel. Mijn vorige poes liep er (gesmoord) schreeuwend mee rond als ze mij niet kon vinden. ("Hier komen, moeder heeft een prooi gevangen!") De miemel werd zelfs regelmatig ontvoerd door een bevriende buurkat. Kortom, hoe je zo'n ding ook noemt of maakt, het is een aanrader.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Nieuwe kat jaagt oude op.

Bericht door patiani-guusje »

Nou die katten van mij.. het moet niet gekker worden, ik begrijp ze totaal niet meer :???:
Al Guusje bij mij op schoot ligt geeft Saar haar soms likjes op haar kopje, lief hé!! En bij het eten geven zag ik Guusje een kopje tegen Sarah geven, ook heel lief! Het dus eigenlijk best heel goed tussen de dames. Maar dan... opeens... geven ze elkaar toch weer een tik met het pootje. Het lijkt een beetje op een haat-liefde verhouding haha! Dat pootje tikken komt ook niet agressief over, het is meer alsof de een de ander "afweert", zo van: niet te dicht bij jij! Herkennen jullie dit? En het kusjes geven van Saar ondergaat Guusje echt, ze vind het best spannend merk ik. Maar oooh wat vind ik het lief van Saar :verliefd:
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9328
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kat jaagt oude op.

Bericht door castratenkoor »

Ach hier valt echt ook wel eens een tik hoor. Daar moet je niet teveel van schrikken denk ik.
Is vooral grensbepalend denk ik.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Nieuwe kat jaagt oude op.

Bericht door achtpuntzes »

gelukkig hier een voorbeeld dat het wel goedgekomen is :)

ook hier gaat het er soms hard op. liggen ze samen in een veel te klein mandje... ze wassen elkaar, wat schattig toch.... dan bijt de een de ander zachtjes in de nek..... de ander mept... en dan.... elkaar aanstaren met opgeheven pootje en zwiepende staarten.... een soort patstelling... en dan ineens: klap pats boem, de plukken haar vliegen er vanaf.... de "verliezer" rent weg, de "overwinnaar" erachteraan.... en een kwartier later liggen ze weer samen te slapen in het veel te kleine manje... :)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Nieuwe kat jaagt oude op.

Bericht door Adriana »

afgelopen week had ik tussen Bolle en Enzo iets dat er op leek, tik uitdelen en positieve reactie daarop van de andere katzel ..
Enzo lag half bij mij op schoot en Bolle lag ernaast half op de bontzak.
en ineens haalt Enzo uit en bijt Bolle in zijn hals, zo'n soort van snelle knauw. en Bolle startte onmiddellijk met het wassen van Enzo's kop, links, rechts, onder en ook boven. Enzo gaf op een moment wel een likje over Bolle's pootje en ging toen weer in de 'was'-houding zitten..
en ik bedacht hoe moeilijk het is om kattentaal te lezen.. en niet mijn eigen interpretatie eraan te geven. want het was bij de katzels denk ik niet bedoeld als knauw.. maar kennelijk uitnodiging/verzoek om gewassen te worden.. gelukkig begreep Bolle onmiddellijk wat de bedoeling was..

wat heerlijk dat de dames elkaar gevonden hebben!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Nieuwe kat jaagt oude op.

Bericht door patiani-guusje »

Nou zo enthousiast wil ik ook weer niet zijn, dan schets ik geen duidelijk beeld ben ik bang.. De dames benaderen elkaar nog steeds voorzichtig, af en toe weer een neusje, durven samen op schoot, met wel wat afstand ertussen, en asl Guusje heel stil ligt krijgt ze soms "kusjes"van Saar.En vandaag gaf guus heel enthousiast een kopje tegen Saar toen ik eten op de bordjes deed, en madam schrok er zelf van.
Spelen doen ze nog steeds niet.. Tenminste, niet dat het voor mij duidelijk is. Soms rent de een wel op de ander af, mis. wel om te spelen, de ander schrikt, en het is weer over. Op dit moment vind ik dat Sarah meer open staat voor contact, zij is veel meer ontspannen, bij Guusje moet het volledige vertrouwen nog terugkomen. Maar ze loopt wel weer door het huis, eist haar plekjes op, eet weer in de keuken vlak bij Saar...
dus met dit alles ben ik al heel erg blij! Als het zo blijft gaan zie ik ze over een paar maanden wel samen in de kattenren bij het tuinhuis rondlopen zonder dat er spanningen zijn :-D
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Nieuwe kat jaagt oude op.

Bericht door patiani-guusje »

Dit was gisteravond, foto is met een mobieltje genomen dus niet heel scherp maar zo liggen de dames tegenwoordig op schoot:

Afbeelding

Af en toe wordt er nog wel eens een tik uitgedeeld, maar heel zachtjes gelukkig. Woensdagavond was er wel een een akkefietje, wat er iets heftiger aan toe ging, in ieder geval wb geluid. En de meppen ingen meer over en weer, normaal mept er een en de ander druipt af. Nu dus niet. Vrijdag een nieuwe Feliway erin gedaan, die zat er bijna een week in, en vanaf vrijdag gaat het weer goed! Ik gelóóf in Feliway :-D
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Nieuwe kat jaagt oude op.

Bericht door pinguin »

Ach wat een schatjes. Wat goed dat het zo lekker gaat.
Hier word af en toe ook wel eens gemept onderling. Vanmiddag greep sproet ineens naar de keel van snabbel. Maar sproet wilde hem blijkbaar wassen en snabbel wilde spelen. Dat zag er ruw uit maar was gelukkig niet zo.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Nieuwe kat jaagt oude op.

Bericht door patiani-guusje »

Ik kende dat meppen dus helemaal niet, Guus en Patiaan (im) gingen echt super, en ook mijn vorige katten deden dit nooit bij elkaar. Veel geluk dus gehad denk ik.
Soms denken wij inderdaad al oh jee, wat gaat er gebeuren, en dan valt het allemaal erg mee, zoals bioj jouw Sproet en Snabbel, die het dus eigenlijk lief bedoelde..
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Nieuwe kat jaagt oude op.

Bericht door pinguin »

Hier is het een vorm van liefde of dominantie denk ik.Ik schrok hier in het begin ook wel eens van het zoals ik het noem katworstelen hier staan nog 2 foto`s van o.a dat worstelen http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... &start=165
Inmiddels let ik er niet eens meer op.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Nieuwe kat jaagt oude op.

Bericht door patiani-guusje »

Ziet er hier toch anders uit, meer meppen met een afstandje ertussen. Maar dit gebeurt nu bijna niet meer. Sarah sprong gister naast Guusje die op een stoel lag te slapen, en ging ernaast liggen. Guusje bleef liggen. Ze lagen echt vlak bij elkaar, op een fauteuil. Later op de dag gaf Saar Guus een paar likjes op haar kopje. De liefde komt meer vanuit Saar, Guus ondergaat het, en na het likken loopt ze vaak weg.
Niemand kan Patiaan vervangen, dat was haar grote liefde.. Maar goed, ze zoeken elkaar wel op de dames, zijn vaak in de dezelfde kamer als ik thuis kom van werk, dus hebben wel degelijk iets aan elkaars gezelschap :-D
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9328
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kat jaagt oude op.

Bericht door castratenkoor »

Gelukkig dat het zo goed uitpakt uiteindelijk!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Nieuwe kat jaagt oude op.

Bericht door patiani-guusje »

Ja ben er ook heel blij mee! De feliway is zelfs niet meer nodig nu, en bedankt nog voor alle adviezen ;-)
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Plaats reactie