Voor "Biba en Badu"

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
miele2010
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 mei 2011 22:03
Locatie: België

Voor "Biba en Badu"

Bericht door miele2010 »

Welkom op het forum!
Wat het inenten betreft: de volwassen poezen zou ik inderdaad niet laten vaccineren noch ontwormen, aangezien ze toch nooit buitenkomen.
Het nieuwe kitten moet natuurlijk wel zijn standaardinentingen krijgen alsook regelmatig ontwormd worden tot ie ruim volwassen is.
Een tweede kittentje erbij nemen is een heel goed idee! Leeftijdgenootjes hebben enorm veel aan elkaar, vooral om samen te spelen.
Wat het geslacht betreft zou ik gaan voor katertjes, maar dit is uiteraard een persoonlijke keuze: katertjes zijn aanhankelijker en voor later is de castratie veel minder ingrijpend dan een sterilisatie bij een poesje...
Veel plezier met Biba en Badu en de nieuwe kittentjes!

PS dit is een antwoord op "inenten of niet" van Biba en Badu. Ik heb dit antwoord verkeerd geplaatst...
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Voor "Biba en Badu"

Bericht door castratenkoor »

Ik zou wel degelijk alles ontwormen, kittens kunnen altijd wormen buij zich hebben en ze gaan immers op dezelfde kattenbakken.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
miele2010
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 mei 2011 22:03
Locatie: België

Re: Voor "Biba en Badu"

Bericht door miele2010 »

Ja, maar als het kittentje naar zijn nieuw baasje gaat, zal het toch wel al degelijk ontwormd zijn...?
Biba en Badu
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mar 2012 08:54
Locatie: Den Haag

Re: Voor "Biba en Badu"

Bericht door Biba en Badu »

Ik ben daar nu wel uit.

Ik laat mijn poezen niet inenten maar zal ze wel voordat de kittens komen ontwormen.

En inderdaad, de kittens zullen ontwormt zijn als ze het nestje uitgaan dat is wel de normale gang van zaken... ik heb nog geen nestje op het oog, valt best tegen om een goed nestje te vinden.

Dus tips hiervoor hoor ik ook graag. Ik zoek nu bij de Supermarkten en heb daar zelf ook een oproep gedaan en op Marktplaats.
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Voor "Biba en Badu"

Bericht door Mirjam86 »

Ik zou eens bij het asiel of een kittenopvang gaan kijken... Het is nu nog een beetje vroeg, meestal barst rond mei de bom los en vind je overal kittens..
Maar hoewel je ze via Marktplaats vaak gratis vindt, ben je bij het asiel bijna altijd goedkoper uit.
Bij ons asiel kost een kitten 95euro, maar daar zit ontwormen, ontvlooien, 2x enten, chippen én castratie/sterilisatie bij. Bij de meeste dierenartsen ben je enkel voor castratie (bij een kater, poes is nog duurder) al 80euro kwijt. In totaal zo'n 200euro heb ik eens uitgerekend... Best duur voor een gratis katje hè?
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Voor "Biba en Badu"

Bericht door Sifra »

miele2010 schreef:Ja, maar als het kittentje naar zijn nieuw baasje gaat, zal het toch wel al degelijk ontwormd zijn...?
Dat mag je hopen, maar denk niet dat je daarmee definitief van de wormen af bent. Larven van spoelwormen kunnen heel lang in een soort ruststadium verkeren. Bij honden vindt de besmetting van de pups in de baarmoeder plaats, bij katten worden de kittens via de melk besmet. Er is uit onderzoek bekend dat een binnenpoes die jaarlijks ontwormd wordt, toch zelfs nog bij haar 5e nest haar kittens met spoelwormen kan besmetten!
Neem wormen echt serieus, zeker als je kinderen hebt, want de mens kan als tussengastheer dienen voor de larven en daar zit een ernstig gezondheidsrisico aan vast.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Voor "Biba en Badu"

Bericht door castratenkoor »

Biba en Badu schreef:Ik ben daar nu wel uit.

Ik laat mijn poezen niet inenten maar zal ze wel voordat de kittens komen ontwormen.
.
Juist nadat de kittens er zijn is verstandiger. Als je de kittens ontwormt de grote ook doen.
Ze kunnen juist door de kittens besmet raken.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Biba en Badu
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mar 2012 08:54
Locatie: Den Haag

Re: Voor "Biba en Badu"

Bericht door Biba en Badu »

Ik leer steeds meer :) thanks!
Plaats reactie