Dirk wordt dikker, Lotje niet

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
R1200C
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 feb 2010 12:58

Dirk wordt dikker, Lotje niet

Bericht door R1200C »

Hallo allemaal,

Sinds Dirk en Lotje bij ons zijn gekomen is Dirk steeds forser geworden terwijl Lotje op gewicht blijft.

Nou was Dirk een iel (en ziek) frotje toen hij bij ons binnen kwam maar hij is dat dubbel en dwars aan het compenseren.

Omdat we Dirk wat willen laten afvallen (of in ieder geval niet meer aan laten komen) maar Lotje niet minder willen laten eten ben ik hier gaan lezen over mogelijkheden. Een van de dingen is ze op gezetten tijden eten te geven en het daarna weg te halen. Toen we daar mee begonnen vrat Dirk alles zo snel op dat hij het er na een paar minuten weer uit gooide.

Het inzetten van "dieet" voer is natuurlijk wel een optie, maar zou ik Lotje en Dirk dan ook apart moeten voeren? Voor Lotje zie ik de toegevoegde waarde niet van een ander voer wat dan wat ze nu krijgt (Royan Canin Oral Sensitive).

Tips zijn altijd welkom!
Kei veel groeten

Joost
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Dirk wordt dikker, Lotje niet

Bericht door Adriana »

probeer eens een tijdje één van de Almo holistic brokjes, bv kalkoen of kip (eerst klein zakje proberen), dat vult erg goed en verteert langzaam, prima samenstelling en omdat ze daar veel minder van eten heb je minder nodig.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie