Kitten van 7 maanden stinkt uit d'r bekkie

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Plaats reactie
noella
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 jul 2011 11:19

Kitten van 7 maanden stinkt uit d'r bekkie

Bericht door noella »

hey mede kattenlovers

mijn dotje een kittenpoesje van 7 maanden stinkt een beetje uit der bekkie , en ik dacht net te lezen dat dat niet hoort .(paniek)
dus heeft iemand een idee wat het kan zijn en wat ik moet doen ?
alvast bedankt

groetjes van mij en een pootje van lucky en dotje
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: mn kitten van 7 maanden stinkt een beetje uit der bekkie

Bericht door Chiquita98 »

Die van mij stinken ook allemaal wel hoor....beetje penetrante lucht als ze gapen. Das normaal. Als het gewoon al flink ruikt dan zou ik toch even het gebit na laten kijken
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
noella
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 jul 2011 11:19

Re: mn kitten van 7 maanden stinkt een beetje uit der bekkie

Bericht door noella »

okey gellukig maar
dank je wel
groetjes van mij en een pootje van lucky en dotje
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: mn kitten van 7 maanden stinkt een beetje uit der bekkie

Bericht door pearlsofpassion »

Nou, die van mij ruik ik toch echt niet... :???:
Zelfs niet als ze mijn neus likken (ok, doet er maar eentje, maar een neuze-neuze doe ik wel met allemaal).
Als kitten is het normaal, als ze hun melkgebit nog hebben. Maar eens hun volwassen gebit lijkt het met niet normaal.
Hoe ziet haar gebit eruit? Mooi wit zonder rode randjes aan het tandvlees? En voelen de tanden glad of ruw?

Het zal wel niet het geval zijn, maar als ze naar ammoniak uit haar bek stinkt, moet je dringend de nieren laten nakijken. Maar dat zou wel erg uitzonderlijk zijn op 7 maanden leeftijd.

Wat geef je haar eigenlijk te eten? Een goed merk? Dat kan ook wel al eens een verschil maken. Niet enkel in de weerslag op het gebit, maar ook gewoon geur van voedsel die naar boven komt. Dat heb ik hier dus niet.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: mn kitten van 7 maanden stinkt een beetje uit der bekkie

Bericht door Chiquita98 »

Al mijn volwassen katten stinken wel uit hun bek als ze lekker flink in mijn gezicht gapen en ik laat hun gebit elk jaar checken en niks aan het handje. Tandvlees ziet er mooi uit, gebit schoon. Voeding kan er mee te maken hebben. Inderdaad bij kittens is het wel erger.
Gewoon even in hun bekkie ruiken ruik ik ook niet veel,wel wat want helemaal geurloos is het echt niet!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: mn kitten van 7 maanden stinkt een beetje uit der bekkie

Bericht door Adriana »

sinds ik wat brokjes geef met een beetje lysine erin, ruik ik dat luchtje niet meer. en ja, de gebitten hier zijn brandschoon. voorheen zat er lysine in RC kitten 36 maar dat is eruit..
je kunt bij Zpls kijken naar brokjes waar het nog wel in zit en anders hier op het Forum via de zoekfunctie even naar de berichten kijken.. er is een bericht waarin merken staan waar het nog in zit..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: mn kitten van 7 maanden stinkt een beetje uit der bekkie

Bericht door castratenkoor »

noella schreef:hey mede kattenlovers

mijn dotje een kittenpoesje van 7 maanden stinkt een beetje uit der bekkie , en ik dacht net te lezen dat dat niet hoort .(paniek)
dus heeft iemand een idee wat het kan zijn en wat ik moet doen ?
alvast bedankt

groetjes van mij en een pootje van lucky en dotje
Het is een ruim begrip, wat de een vindt stinken vindt de ander een normale geur.
Met 7 maanden zou het kunnen dat het wisselen nog niet voltooid is, daar kunnen ze ook minder aangenaam van ruiken.

Het al eerder genoemde voer kan absoluut meespelen in wat voor geur ze verspreiden. Voer je supermarkt spul, dan zou je kunnen overwegen een goed merk te gaan voeren.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
noella
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 jul 2011 11:19

Re: mn kitten van 7 maanden stinkt een beetje uit der bekkie

Bericht door noella »

hallo iedereen
bedankt voor het meedenken ,
zal toch maar iets aan het voer gaan doen , want nu geef ik ze wiskas brokjes en 50gr kittekat natvoer per dag .
mischien dat het daar wat beter van wordt .

groetjes van mij en een pootje van lucky en dotje
noella
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 jul 2011 11:19

Re: mn kitten van 7 maanden stinkt een beetje uit der bekkie

Bericht door noella »

kheb net even goed in haar bekkie gekeken en zie dat het tandvlees om haar tandjes wat rood is ,
heeft dat te maken met dat ze haar tandjes gaat verwisselen of is dit iets anders ?
alvast bedankt
groetjes van mij en een pootje van lucky en dotje
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: mn kitten van 7 maanden stinkt een beetje uit der bekkie

Bericht door pearlsofpassion »

Nee, dat is dus ontstoken tandvlees.
Vandaar de geur.
Ik dacht al wel zoiets.

Iets aan het voer doen is echt wel een goed idee. De merken die je noemt staan bol van de koolhydraten dus is het heel normaal dat ze daarop tandproblemen krijgt.

Kijk eens in de sectie voeding in de topics vb goedkoopste premiumvoer of beste voer of iets dergelijks. Daar staan allerlei goede merken opgesomd en uitleg erbij.
Hou er rekening mee dat ze van een goed merk veel minder eten (tot zelfs maar een derde) en je zo dus echt niet duurder uitkomt. Tel daar een tandreinigingsbeurt of zelfs blaasgruis bij, en je kan heel wat voer voor kopen. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: mn kitten van 7 maanden stinkt een beetje uit der bekkie

Bericht door Adriana »

tandvlees kan ook rood zijn van het wisselen en doorkomen van het blijvend gebit en dat gebeurt van rond 6 - 8 maanden.... en rood tandvlees ruik je niet.. en ik kan me niet voorstellen dat daar al ontstekingen en veel tandsteen zit.
kwaliteitsvoer is altijd altijd beter, tarweloos en brede samenstelling.
kijk eens bij Sanabelle of Happy Cat en dan bvk voer voor volwassen katzels.
wel eerst proefzakjes want niet iedere (jonge) kat reageert gelijk goed. let op ontlasting, dun en stinkend? volgende proefzakje!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
silfje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 aug 2011 11:58

Re: mn kitten van 7 maanden stinkt een beetje uit der bekkie

Bericht door silfje »

florence stinkt uit haar bek naar vis, we gaan vandaag voor de zekerheid haar gebit laten controleren.

februari is de maand van de gebitscontrole bij veel dierenartsen. http://www.gebitscontrole.nl/maand-van- ... tscontrole
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: mn kitten van 7 maanden stinkt een beetje uit der bekkie

Bericht door BillyJean »

dat is inderdaad een goed idee, deze maand kan je gratis het gebit laten nakijken bij de DA, doen dus, dan weet je wat er aan de hand is en wat je eventueel er tegen kan doen.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
silfje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 aug 2011 11:58

Re: mn kitten van 7 maanden stinkt een beetje uit der bekkie

Bericht door silfje »

wij hebben dat gisteren laten doen, de gebitten van buri en florence zijn perfekt in orde. Ze zei "precies zoals een kattengebit eruit moet zien" toch fijn om gerustgesteld te zijn :)
Gebruikersavatar
Isia
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 19 sep 2011 20:08

Re: mn kitten van 7 maanden stinkt een beetje uit der bekkie

Bericht door Isia »

Bij mijn Kalunia was ook een beetje onaangename geur uit haar bekje bij het gapen te merken. Ze had dus wel tandvleesontsteking. Ze is nu nog 7 maanden en dat was zo twee weken geleden. Daarna merkte ik snel dat ze niet meer wilde eten. Met een antibiotica kuur en een week onstekingremmer is dat opgelost. Van de DA geef ik haar naast haar voer nu ook 2 brokjes Hill's T/D, poets is 1 x per week met de CET tandpasta met kip smaak en elke dag masseer ik zacht haar tandvlees.
Groetjes van Isia en pootje van Kalifornia.
Plaats reactie