Zwerfkatjes

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Zwerfkatjes

Bericht door kansarmedieren »

Wijze weeskitten: http://www.wijzeweeskitten.nl/ zit in Arnhem maar ze helpen katjes in het hele land als het moet.

Veel succes, dia
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Zwerfkatjes

Bericht door Sunnetje »

Een dierenarts zal heel snel kunnen vaststellen of een kat niesziekte heeft. Als de kat slijm/troep uit de ogen (en neus) heeft en regelmatig niest (al hoeft dat laatste niet eens), dan is de kans zeer groot dat de kat niesziekte heeft.

Dit is besmettelijk, dus áls je de poes kan vangen en mee naar huis neemt, hou hem/haar dan in een aparte kamer, en laat hem niet bij je eigen katten. Was je handen goed en verander desnoods je kleding als je bij de kat bent geweest, voordat je je eigen katten aanraakt.

Laten testen op andere ziektes zal via bloedonderzoek worden gedaan denk ik zo.
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: Zwerfkatjes

Bericht door sharon24 »

Bedankt! Ik heb een mailtje gestuurd!
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Zwerfkatjes

Bericht door kansarmedieren »

Ik zou even bellen als ik jouw was iedereen is druk dus weet ik niet of er snel gereageerd wordt op een mail.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Zwerfkatjes

Bericht door Chiquita98 »

Ik zou inderdaad ook meteen bellen. Met zo'n mail kan er te lange tijd overheen gaan. Ontzettend lief dat je je inzet voor deze dieren
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: Zwerfkatjes

Bericht door sharon24 »

Dag mensen.

Nou ik ga nog elke dag naar de kittens om ze te voeren. Ze wachten nu ook al echt op mij en komen hard naar mijn auto toe rennen en dan op een klein afstandje wachten tot ze hun bakje voer voorgeschoteld krijgen.

Ik heb gebeld naar poezenbel ze gaan volgende week kijken en dan proberen te vangen met vangkooien.
Waar ik wel bang voor ben is het volgende.
Het gaat om 3 kittens 1 zwart mannetje denk ik 2 witte vrouwtjes.
Als eerste komt het mannetje vaak eten de 2 witten kijken op een afstandje toe zodra ze denken dat de kust echt 100% veilig is komen zij ook eten.

Stel nu straks als ze gaan vangen met vangkooien ik denk dat het zwarte mannetje als eerste gevangen zal worden.
De witte kittens zullen dat zien ik ben dan bang dat ze weg zullen rennen en niet meer terugkomen als ze zoiets zien.
Zou ik erg jammer vinden ben al een beetje gehecht aan ze geraakt iemand ideeen misschien?
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Zwerfkatjes

Bericht door Chiquita98 »

Dit soort informatie is misschien wel even belangrijk om door te geven aan poezenbel. Maar ze zijn wel wat gewend denk ik met het vangen van katten
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: Zwerfkatjes

Bericht door sharon24 »

ja inderdaad heb t ook al doorgegeven ze gaan vanavond nog kijken.


Groetjes
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Zwerfkatjes

Bericht door kansarmedieren »

het maakt niet uit of ze het zien, ze zullen wel schrikken en misschien een paar dagen zich niet laten zien. Maar blijf voeren op de plek die ze gewend zijn, ook als je ze niet ziet, ze zijn er wel maar hebben zich waarschijnlijk verstopt. Ze komen altijd terug omdat ze toch voedsel moeten hebben. Niet te snel opgeven, ikzelf vang al jaren in deze regio de verwilderde katten en de ervaring leert dat ze allemaal te vangen zijn de een wat sneller dan de ander maar je vangt ze allemaal.
Veel succes, groetjes Dia
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 761
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Zwerfkatjes

Bericht door Lovecat »

Waar trekt de dierenambulance dan wel voor uit?
Af en toe snap ik niks meer van die organisaties...

Heb de dierenambulance 1 keer gebeld, voor een duif die niet meer kon vliegen... ik werd nog net niet uitgelachen, maar ja wat moest ik anders?

Ik ben uiteindelijk met mijn vriend naar een andere provincie gereden om de duif bij een vogelopvang te brengen. Ik had contact met ze gehad en ze adviseerden mij de vogel zelf te voeren/verzorgen en niet meer in het wild te laten (wordt afgestoten) maar ik zat toen anti-kraak en kon niet beloven dat ik die duif kon herbergen... Daarom hebben ze die duif opgenomen; zo lief! Gelukkig zijn er mensen die dit doen, als ik ooit een vaste plek heb en genoeg ruimte/geld, wil ik dit ook doen.
Cerna

Re: Zwerfkatjes

Bericht door Cerna »

Vogelopvang en duiven heb ik juist hele slechte ervaringen mee :-( Hier in de buurt zat een opvang en die voerde de gewonde duiven ("zijn er toch zat van") aan de roofvogels.
Denk je zelf wat goeds te doen en kom je via een omweg er achter dat ze heel blij waren met de duif. Tjaaa....
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 761
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Zwerfkatjes

Bericht door Lovecat »

Dat is zeker triest, alleen deze mensen adviseerden me eerst de vogel zelf te verzorgen; en als ze een hapje voor hun roofvogels wilden, hadden ze vast wel gezegd; breng maar meteen hierheen, toch?

Ik ga er toch vanuit dat er nog heel veel mensen zijn die zonder bijbedoelingen en commerciële redenen zich nog inzetten voor dieren. Anders moet ik zo verbitterd door het leven en daar heeft geen 1 dier wat aan. Ik laat me leiden door mijn intuïtie of het een 'juiste' organisatie is of niet, en als ik me vergis, tja, dat is het risico dan maar... je weet het nooit echt zeker wdb.
Gebruikersavatar
heidinuyten
Huiskat
Huiskat
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 jul 2009 17:19
Locatie: Noord-Brabant

Re: Zwerfkatjes

Bericht door heidinuyten »

Hier in de buurt bij mij, doet een dierenambulance niks dan vangen, en weg brengen naar een niet erkend asiel, die half wilde of totaal wilde katten gewoon laat afmaken helaas.
Dus ik bel hier nooit de ambulance, die dierenbescherming, weet niet of ze hier veel doen, zou wel moeten.
Lightning!
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Zwerfkatjes

Bericht door Chiquita98 »

Eén van mijn katten had een zwaluwtje te pakken. Heb toen ook de dierenambulance gebeld en die wilden er niet voor komen. Toen mijn kattenasiel gebeld en van daaruit gaan ook altijd dierenambulances en die zeiden meteen: wij komen daar wel voor hoor....wij komen voor elk dier! Uiteindelijk zaten ze met hun ambulance iets te ver weg en ben ik zelf naar de dierenarts hier gegaan. Eén van de dierenartsen heeft het vogeltje zelfs mee naar huis genomen ter observatie. Er zijn dus gelukkig nog wel mensen die hun dierenhart op de goede plek hebben
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Zwerfkatjes

Bericht door pearlsofpassion »

Als ik een dier vind, trek ik altijd mijn eigen plan.
Betaal zelf de DA en zoek een plekje in het asiel als ik het zelf niet kan huisvesten.
Hier in Belgie heb je denk ik ook weinig andere keuze, ik weet zelfs niet of we wel een dierenambulance hebben, maar als die er is, kan ik me niet voorstellen dat het veel doet.

Ik heb wel eens contact gezocht met een organisatie die zwerfkatten vangt en castreert toen er hier zo'n buurtkater mijn katten in elkaar kwam timmeren op hun eigen terras. Dat moest dan via de politie gaan en ze mochten zelf niets doen. Ja, je kan het al raden zeker? Nooit wat van gezien of gehoord.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie