Onze Mozart geeft regelmatig over

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Mozart
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2012 09:34

Onze Mozart geeft regelmatig over

Bericht door Mozart »

Hallo beste katten liefhebbers, Wij zijn erg gek op onze Mozart, een gecastreerde kater van bijna 6 jaar oud. Hij is als kitten bij ons gekomen. Sinds hij bij ons is geeft hij met de regelmaat van de klok over en dan bedoel ik soms weken achter elkaar en meestal meerdere keren daags. Dan wat weekjes niet en dan begint het weer. De weken dat hij overgeeft volgen elkaar steeds frequenter op. De dierenarts zegt dat hij helemaal gezond is.
Wij worden er nogal wanhopig van want voordat je het weet sta je er weer middenin met je pantoffels.....
Wie heeft enig idee hoe wij dit op kunnen lossen. ( Ander voedsel ook al geprobeerd)
manon3

Re: Onze Mozart,

Bericht door manon3 »

Hallo,

Welk ander voedsel hebben jullie geprobeerd?Gewoon een ander merk voer of speciaal voer zoals een Sensitive voer of RC Sensible ??

Braken kan verschillende oorzaken hebben zoals te gulzig eten,ontsteking aan inwendige organen,nieren, wormen of een virusinfectie.
Heb je geprobeerd kleinere porties voer te geven, eventueel licht verteerbaar zoals kip met rijst?
Welke onderzoeken heeft je kat al gehad bij de DA ?
Laatst gewijzigd door manon3 op 07 feb 2012 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Datjuh

Re: Onze Mozart,

Bericht door Datjuh »

Al eens vlees geprobeert? carnibest oid? In kleine beetjes verdeeld over de dag?
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5459
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Onze Mozart,

Bericht door nellebel »

het is niet normaal dus er is zeker wel wat aan de hand. dat hij niks kan vinden wil dus niet zeggen niks aan de hand. onze nellie braakte ook en het zou ook zogenaamd tussen haar oren zitten want er was niks aan de hand. het arme beestje bleek achteraf doodziek, wat een beul was die DA.
sorry als ik wat fel reageer, maar laat je niet afschepen met niks aan de hand.
al zou het zijn dat hij teveel schrokt, dan is er toch iets aande hand wat moet veranderen.
onze nellie bleek een tumor tussen maag en darm te hebben. hoef tzeker niet bij jullie te zijn, maar laat het hier aub niet bij zitten. zoek verder naar oorzaken.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie