niesaanvallen zonder slijm of snot

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: niesaanvallen zonder slijm of snot

Bericht door nellebel »

vandaag weer overleg met de DA na een gespannen weekend. vorige week dus begonnen met de medicatie. leek aan te slaan maar in het weekend viel me op dat ze nog steeds veel nieste, maar vooral dat ze inactief en sloom was. ze kijkt dan ook zo zielig en knorde weinig. toch maar volhouden. was gestopt met weerstandverhoger en homeopatische druppeltjes voor de luchtwegen omdat ik een zuiver beeld wilde. flippie had druppeltjes van het zelfde merk en die werd er ook sloom van, en ik had ze nu pas 2 x gegeven dus daarom even gestopt.
maandagochtend kreeg ik haar bijna niet wakker. moet toegeven het was erg vroeg, maar ze sliep gewoon door terwijl gijs al over het bed aan het racen was. ze moest echt vanuit diep komen.
Maandagavond besloten om weer met weerstandverhoger te gaan werken omdat in de bijsluiter van de medicatie stond dat het haar weerstand kon aantasten. vanaf dinsdagochtend is ze weer actief, knort ze weer en speelt ze weer. waar het van komt weet ik niet, door de weerstandpoeder of dat het medicijn nu goed aanslaat of gewenning. ze niest een stuk minder nu. vandaag zou ze medicatie moeten afbouwen maar overleg even met de DA wat te doen. misschien vrijdag even langs gaan, dan ben ik vrij. ben dolblij dat ze in ieder geval weer actief is.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: niesaanvallen zonder slijm of snot

Bericht door Mirjam86 »

Dat is inderdaad goed nieuws. Vervelend zeg dat je niet kan achterhalen wat haar nu precies mankeert.
Ik kan me heel goed voorstellen dat na je engeltjes de paniek knop wat sneller omslaat nu.
Maar zo te lezen is dat niet echt nodig ;)
Ik hoop dat ze snel weer opknapt!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: niesaanvallen zonder slijm of snot

Bericht door Anne »

He Guusje toch, fijn dat je iets aktiever bent!! het is toch wat met jou en je nies hoor. Lief dat vrouwtje zo goed voor jou zorgt en voor Gijs. Nou maar hopen dat je je weer beter voelt!!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9355
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: niesaanvallen zonder slijm of snot

Bericht door castratenkoor »

Gelukkig is ze weer actiever! Hopenlijk zet het doro en knapt ze helemaal op.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
paasnini

Re: niesaanvallen zonder slijm of snot

Bericht door paasnini »

Onze Max heeft chronische Nies. Vorig jaar echt de muren, vloeren etc een paar maal per dag moeten schoonmaken.
Hij heeft nu zij nies-aanval-periodes. Het begon vorig jaar ook met zo'n enorme nies aanval met vaak meerdere keren achter elkaar.
Zolang er geen of helder vocht is zou ik mij niet ongerust maken. Ik zou je wel aanraden zijn weerstand te ondersteunen met echinacea (verkruimelde tabletjes door voeding of in het water), als hij al meerdere malen antibiotica heeft gehad zou ik hem ook Viyo geven, versterkt de weerstand en verbeterd de darmflora maar ik zou zeker Llycine + B6 geven voor de weerstand en tegen herpes.
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: niesaanvallen zonder slijm of snot

Bericht door jennli »

Oeps, ik reageer wat laat. Jagger heeft dan ook droge nies inderdaad. Hij zit nu gelukkig in zijn niesvrije periode en heeft ook eindelijk geen vieze oogjes meer. Ook heeft hij ruim een half jaar geen ab meer gehad.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: niesaanvallen zonder slijm of snot

Bericht door nellebel »

het gaat beter met guusje gelukkig sinds dinsdag. ze is weer actiever en speelser. niezen is stukken minder. na overleg met de DA besloten om de medicatie nog 5 dagen te verlengen omdat het pas net beter gaat, en dan afbouwen naar kwart tabl en dan om de dag en dan pas stoppen.
ze krijgt weerstandpoedertje van dr cat.
ze heeft geen Ab maar moderintabl. ook niet zo geweldig maar nu even nodig. dit kan haar weerstand aantasten dus daarom weerstandverhoger (was ik even mee gestopt maar DA zei ook ga er maar mee door ter ondersteuning)

paasnini ik maakte me wel wat zorgen omdat ze flinke niesbuien had waar ze duidelijk last van had. die kon in 10 minuten wel 50x niezen. verder hoor je haar heel duidelijk ademen. en ze was zo inactief, dat paste echt niet bij guusje.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
paasnini

Re: niesaanvallen zonder slijm of snot

Bericht door paasnini »

Oei Moderin dat is geen kattepies. Cortico's dus, zeker vanwege haar luchtwegen?
Wees wel heel alert hoor bijwerkingen zijn niet zuinig. Een kat kan van 1 x een kuur cortico's al (tijdelijk) suikerziekte krijgen. Goed opletten dat Guusje niet ineens heel veel gaat drinken de komende weken.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: niesaanvallen zonder slijm of snot

Bericht door nellebel »

dank je voor de info. ik had al internet afgestruind hiervoor. hou haar goed in de gaten. nu even nodig, daarom nu ietsje langer om te voorkomen dat het weer moet gebeuren. DA hoopt ook dat we het zo weg krijgen. het gaat goed met haar (niet te hard roepen). ze niests nog wel wat, maar niet echt veel. gijsje niest ook wel eens een enkele keer, maar gelukkig niet meer als eerst.
ze is lekker actief en speels en eet prima. drinkt ook goed, niet meer als anders.
ze krijgt het inderdaad voor de luchtwegen. Da hoorde haar longen en klonk als astma. je kunt haar inderdaad altijd goed horen ademen. nu gaat het beter.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: niesaanvallen zonder slijm of snot

Bericht door Anne »

Fijn dat het iets beter gaat met Guus. Moet ze ook worden behandeld voor haar astma?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: niesaanvallen zonder slijm of snot

Bericht door nellebel »

hopelijk niet. de DA hoopt dat dit een eenmalige aanval was die te lang heeft geduurd omdat ze er al zo lang last van heeft. mogelijk dat het is overgegaan van niesziekte naar de astma. als deze aanval voorbij is zal het afwachten worden. daarom behandeld hij het nu liever iets langer zodat het echt weg is. het is nog steeds niet officieel dat het astma is maar door de geluiden die hij hoorde in haar longen en het feit dat de med wel aanslaat lijkt het er wel op, maar de toekomst moet uitwijzen hoe het er uit gaat zien.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie