Doppie 3,5 jaar oud opeens ernstig ziek (Felv)

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Doppie 3,5 jaar oud opeens ernstig ziek (lang verhaal)

Bericht door patiani-guusje »

Wat een zorgen, ik wil jullie heel veel sterkte wensen!!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Doppie 3,5 jaar oud opeens ernstig ziek (lang verhaal)

Bericht door Chiquita98 »

Petje af hoe jullie hier mee omgaan hoor. En ook goed om een switch van dierenarts te maken als je bij je eigen het vertrouwen kwijt bent. Ik zou eerst gewoon die testen afwachten en dan gaan overwegen over het hoe of wat. Jullie nieuwe dierenarts kan jullie daar denk ik ook het beste in adviseren.
Fijn dat jullie ons op de hoogte willen houden. Het komt inderdaad regelmatig voor dat iemand hulp vraagt en wij vervolgens geen terugkoppeling meer krijgen.
Heel veel sterkte de komende tijd
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Doppie 3,5 jaar oud opeens ernstig ziek (lang verhaal)

Bericht door nellebel »

tja dat is ook heel moeilijk, wat ook de uitslag is als jullie de anderen hebben getest. hoop wel dat jullie doppie nu gescheiden houden van de anderen? ook al vind je het zielig, ze is een risico. vooral als ze het goed kunnen vinden met elkaar. zoals ik al schreef, mijn sjefke heeft flippie ook besmet. ben ze nu allebei verloren aan deze verschrikkelijke ziekte.
als doppie weer wat opknapt kan ze zeker oud worden hiermee hoor. een relatief gezonde kat die het krijgt kan nog jaren mee. aleen ze blijft besmettelijk voor de anderen dus je kunt ze nooit meer bij elkaar zetten. en een kleine verkoudheid of wat dan ook kan het doen omslaan. en over 3 maanden zeker hertesten, ze zou het kunnen overwinnen namelijk.
ik heb toen gebeld met de FELV stichting en veel adives gekregen mbt voeding en weerstandverhogers e.d. om het zo optimaal mogelijk te houden.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Elaine
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jan 2012 17:24

Re: Doppie 3,5 jaar oud opeens ernstig ziek (lang verhaal)

Bericht door Elaine »

Hey iedereen,

Na lang verdriet te hebben gehad post ik eindelijk weer eens een bericht. We hebben het erg zwaar gehad, Doppie is helaas overleden:( Ze is gelukkig bij ons thuis gestorven dus dat is wel fijn (gezien de situatie), maar we hebben er veel pijn van. We hebben de andere twee katten (Maxi en Billy) laten testen en die hebben gelukkig geen FeLV, maar ik merk toch dat je altijd angstig blijft als je zoiets meegemaakt hebt. Ik let heel erg op ze en als ik iets vreemds merk ben ik toch bang dat de uitslag van de test niet klopte. Bij Doppie werd immers ook eerst gezegd dat ze geen FeLV had, maar dat bleek het toch te zijn.
Dat zal de komende tijd nog wel blijven denk ik, maar ik hoop dat we ooit vrede ermee kunnen hebben dat we Doppie kwijt zijn en dat we haar niet meer terug krijgen. Bedankt voor al jullie reacties de laatste tijd, dat was erg fijn.

Groetjes Elaine (&) Frank
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Doppie 3,5 jaar oud opeens ernstig ziek (lang verhaal)

Bericht door Robijn »

Goh, wat erg!! Is ze uit zichzelf overleden of hebben jullie haar laten inslapen?
Wel geruststellend dat Maxi en Billy geen FeLV hebben!
Hééél veel sterkte de komende tijd!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Doppie 3,5 jaar oud opeens ernstig ziek (lang verhaal)

Bericht door nellebel »

wat een opluchting dat de anderen niks hebben en fijn dat doppie niet heeft hoeven te lijden. klinkt misschien raar, maar heb het zelf meegemaakt. helaas bij ons dus 2 katten aan FELV gestorven. snap je dubbele gevoel en je angst. blij dat de anderen niks hebben, verdriet om doppie.
mijn guusje is getest en heeft niks, maar toen ze ziek werd begon ik toch weer te twijfelen. gelukkig is ze nu weer beter.
veel sterkte met het verlies van doppie, en fijn dat ze toch nog tot haar einde bij jullie is kunnen blijven.
weet je al hoe doppie het heeft opgelopen? kwam ze buiten? want dan loopt er buiten dus een FELV kat rond die anderen besmet. pas op met je andere katten dan als die buiten komen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie