Vakantie?

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Jacques en Yuliett

Re: Vakantie?

Bericht door Jacques en Yuliett »

De mensen die een hond van mij kopen zullen nooit naar het asiel gaan.
Zij willen rashonden en dan nog speciaal de honden die ik fok, zwarte Oostbloedige Duitse Herders.
Mijn volgende nest is al volop gereserveerd terwijl het nog meer als een half jaar gaat duren voordat Cayenne een nestje heeft.
Ik ben een hobbyfokker, in de eerste plaats werk ik met mijn honden en heel zelden wil ik een nestje.
Tot nu toe heb ik in 40 jaar slechts driemaal een nestje gefokt.
De vorige poging met Cayenne is mislukt omdat zij geen vreemde reuen accepteert.
Daarom probeer ik de volgende keer direkt K.I.

Anne, ik vraag je de volgende keer eerst tot 1000 te tellen (en jezelf eerst op de hoogte te stellen, er staat niet voor niets een link onderaan mijn berichten) alvorens je hier een ondoordachte reaktie neerkwakt. :evil:
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Vakantie?

Bericht door Anne »

Anne, ik vraag je de volgende keer eerst tot 1000 te tellen (en jezelf eerst op de hoogte te stellen, er staat niet voor niets een link onderaan mijn berichten) alvorens je hier een ondoordachte reaktie neerkwakt.
Mijn reactie over het vermeerderen van dieren, zoals jij fokken noemt, is geen ondoordachte reactie, maar meer een reactie die een verantwoordbesef weerspreekt die jou onbekend voorkomt misschien omdat je er de feeling niet voor hebt.
En dan het excuus dat jouw klanten nooit naar het asiel zouden gaan, heb je ze er ooit op gewezen?
Je kan je klanten toch weigeren door zelf het goede voorbeeld te geven?

En nee, ik hoef geen linken aan te klikken op commando, mijn mening daarover blijft het zelfde
De mensen die een hond van mij kopen zullen nooit naar het asiel gaan.
Zij willen rashonden en dan nog speciaal de honden die ik fok, zwarte Oostbloedige Duitse Herders.
Dat zegt genoeg over jouw klanten, die houden niet echt van honden, maar meer van hun eigen behoeftes.
Er zitten vaak genoeg duitse herders in het asiel
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Jacques en Yuliett

Re: Vakantie?

Bericht door Jacques en Yuliett »

Tja......Ik zou natuurlijk kunnen reageren in de trant van: en kattenfokkers dan? etc.
Maar ik ga geen moeite verspelen, dit is mijn tweede aanvaring met Anne in nog geen twee weken. :-(

Ik heb het ook gemerkt op de topic "kattenfotos" het zijn daar altijd dezelfde personen die op elkaar reageren, het is een soort clubje en de rest doet er niet toe.

Schijnbaar zit ik op het verkeerde forum...... :???:
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Vakantie?

Bericht door Anne »

Niet iedereen blijft hangen hier op dit forum, er zijn meerdere mensen geweest die persee een nestje willen met hun htk kat en ja, daar kan niet iedereen goed tegen op dit forum ivm met de volle asiels en opvang!!
Zo zijn er een paar die in hun vrije tijd in het asiel werken en die van dichtbij alle ellende hebben meegemaakt, er is er ook een die dat jarenlang heeft gedaan maar ook voor een raskat heeft gekozen .

Over dat vaste clubje, ik vind het wel meevallen, ik snap niet zo goed waarom je wilt afhaken,
aanvaringen zul je misschien wel meer krijgen, iedereen is vrij om zijn of haar mening te geven
dat hoort er bij.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Jacques en Yuliett

Re: Vakantie?

Bericht door Jacques en Yuliett »

Mij DH teefje Cayenne is geen HTK kat maar een raszuivere duitse herder :!:
Maar ja, je moet het vooral blijven vertikken om een link te lezen......
Je volgt liever je eigen dwarslink in je hoofd. :-x

Schluss :!:
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Vakantie?

Bericht door Anne »

Ook al was jouw Cayenne een paard, wat interresseert mij dat nou, het gaat om het principe,
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 761
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Vakantie?

Bericht door Lovecat »

Ik heb het ook gemerkt op de topic "kattenfotos" het zijn daar altijd dezelfde personen die op elkaar reageren, het is een soort clubje en de rest doet er niet toe.
Dat is echt niet waar. Tuurlijk zijn er mensen die geregeld bij elkaar reageren; vaste forumgangers zullen ook vaker reageren en er zullen forumgangers zijn die nooit op je zullen reageren, maar in jouw album is toch door heel veel mensen gereageerd?

Ook kattenfokkers worden hier niet met groot gejuich onthaald, maar als je de doelstelling van de kattensite en het kattenforum leest, snap je misschien ook waarom. Maar zoals Anne al zegt; er zijn ook mensen die wel raskatten hebben hier en naar mijn weten zijn die net zo welkom?! De mensen die hier veel tijd steken in het lezen, antwoorden en reageren, zijn vooral erg bezig met het welzijn van de kat(ten) en qua overbrengen van deze filosofie e.d. valt daar nog heel wat aan bij te schaven (ook al is iemand 50 +), maar het is niet slecht bedoeld!
Gebruikersavatar
Drieene
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 jan 2012 00:56

Re: Vakantie?

Bericht door Drieene »

Mijn vriendin heeft een kattenpension en daar blijven de katten gewoon los lopen, tenzij er agressie is tussen katten, dan doet ze de katten die agressief naar elkaar zijn om-en-om in een gesloten verblijf, maar dat komt niet zo vaak voor. Verder is het bij haar in ieder geval mogelijk om je voergewoontes zoals jij ze doet in het pension ook zo te doen. Verder houdt ze altijd een oogje in het zeil voor hoe het gaat met andere katten. Ik weet niet hoe het bij jou in de buurt zit met pensions, maar het is misschien toch het informeren waard.
Jacques en Yuliett

Re: Vakantie?

Bericht door Jacques en Yuliett »

Anne schreef:Ook al was jouw Cayenne een paard, wat interresseert mij dat nou, het gaat om het principe,
:shock:
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Vakantie?

Bericht door Adriana »

als je meerdere katten hebt, dan is het best wel prettig als ze in hun eigen huis kunnen blijven en ruime aandacht krijgen. ze hoeven hun gewoontes niet te veranderen en hoeven zich ook verder niet aan te passen. paulus heeft twee keer voor poes Mies gezorgd met mij aan de andere kant van de spoorlijn als stand-by bij onvoorziene gevallen/problemen.
voor poes Mies was dat een geweldige oplossing, die drinkt niet uit zichzelf en dat zou voor mij 4/6 keer per dag een behoorlijke belasting zijn geweest.
zij duldt geen andere viervoeters in haar buurt dus pension of gezelschap van ZoBoMaks lag niet voor de hand.
en dan is dit ideaal, beetje stress bij de eerste kennismaking maar snel gewend want in eigen omgeving..
Jacques en Yuliett schreef: Schijnbaar zit ik op het verkeerde forum...... :???:
met een :roll: hondenfok-link onder je kattenberichten zou dat inderdaad best wel eens kunnen.. pse.. doe eens een beetje humor in je berichten of missch proberen andere meningen/overtuigingen, die je kennelijk niet uitkomen te negeren, in plaats van gelijk te gaan blaffen .. hihi
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Jacques en Yuliett

Re: Vakantie?

Bericht door Jacques en Yuliett »

pse.. doe eens een beetje humor in je berichten

Dat is niet nodig, het is hier zo al belachelijk genoeg. :cry:

Als anderen hier voor mij willen gaan maken wat ik met mijn kennel moet doen, ik doe dat al 35 jaar met hart en ziel.
Het onderwerp kwam toevallig tersprake in deze topic "Vakantie" voor de rest heb ik het nergens opgedrongen, of mag een link onderaan mijn berichten ook niet meer?
Dat is echt leven als kat en hond, gelukkig kunnen mijn kat en honden beter met elkaar overweg. ;-)

Sorry,
ik heb Admin gevraagd mijn account te deleten.
Plaats reactie