Even voorstellen: ik ben Saartje!

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Gootje87
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 mar 2011 18:22
Locatie: De Bilt

Re: Even voorstellen: ik ben Saartje!

Bericht door Gootje87 »

Ze is echt mooi, wat een spits en smal koppie!
Liefs van Margot, katzels Puma & Storm (geb. 08-02-2011) en nijntjes Rambo (04-2010) en Nala (07-2010)!!!
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Even voorstellen: ik ben Saartje!

Bericht door patiani-guusje »

Gister heeft ze zich wel een paar keer als een Arabische prinses gedragen ;-) De honden en Guusje krijgen het af en toe te verduren als ze ongevraagd te dichtbij komen. Ze haalt dan echt uit. Guusje doet dit af en toe terug. en even later lopen ze vlak langs elkaar en is er niks aan de hand. Ik hoop dat Guusje er niet al teveel stress van heeft, ook nu met de hoge bloeddruk die ze heeft, maak me daar soms best zorgen over. Wat is jullie ervaring met een nieuwe kat erbij? Ik heb eigenlijk alleen ervaring met kittens erbij, en een keer een oudere kat van de straat, dat heeft ook wel even geduurd voor dat goed ging. Is nooit heel hecht geworden met de anderen, vielen elkaar ook niet aan, lagen ook wel samen op de bank. Maar ja, dat waren gecastreerde katers waaronder Patiaan, en die zijn toch makkelijker dan poezen dacht ik.. Vanmorgen zijn de dames voor het eerst 2 uurtjes alleen geweest, honden apart, en mijn zoon in zijn slaapkamer. Hij heeft geen vechtende katten gehoord zei hij. Dat geeft weer hoop :-D
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Even voorstellen: ik ben Saartje!

Bericht door pearlsofpassion »

Ik vind dat het heel goed klinkt.
Even grenzen stellen is heel normaal. Maar dat ze ook rustig langs elkaar lopen wil gewoon zeggen dat ze elkaar best wel aanvaarden, maar gewoon elkaar nog moeten leren kennen.
Dat uithalen zal wel minderen als ze meer vertrouwen krijgt.
Haalt ze echt uit met nagels? Of is het gewoon meppen?
Katten vinden dat uithalen onderling trouwens een stuk minder eng dan dat wij dat vinden. Het is deel van hun communicatie, niet noodzakelijk met de bedoeling ook te verwonden. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Even voorstellen: ik ben Saartje!

Bericht door patiani-guusje »

Valerie, naar een van de honden wel met nagels, Luna had echt een schram op haar snuit. Naar elkaar meer meppen, heb geen verwondingen kunnen ontdekken, bij alletwee niet.
Vanmiddag was ik in de keuken en Saar zat achter mij, komt Guus opeens heel hard aangevlogen, op saar af, en remt op het laatste moment af, om vervolgens snel weg te lopen. Ze wil wel maar durft niet goed heb ik het idee. Zoals jij ook al zegt: ze moeten elkaar denk ik even leren kennen. Zal allemaal best goed komen :-D
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Even voorstellen: ik ben Saartje!

Bericht door pearlsofpassion »

Ja, naar de honden vind ik dat wel normaal. :eshifty:
Honden spreken toch iets minder kattentaal en hebben een duidelijk signaal nodig misschien?
Maar daar ken ik maar weinig vanaf... :grin:

Ja, elkaar wat aftasten is nodig, je weet toch niet wat de ander wil en hoe die gaat reageren. Ik vind dat Guusje heel goed reageert. Zoekt contact en zo, is niet heel erg kwaad op de indringer. Dat is echt al heel wat. Zo is het contact altijd positief bedoeld maar nog wat onzeker.
Komt wel goed. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Even voorstellen: ik ben Saartje!

Bericht door patiani-guusje »

Ja ik denk ook dat het wel goed komt! Vandaag verliep al een stuk rustiger dan gister. Daar komt bij dat ze op een oogje een waasje heeft, en ik het idee heb dat ze daar niet goed mee ziet. Misschien haalt ze daarom soms uit, omdat ze te laat ziet wat er gebeurt. Tja en vanuit een shelter naar een gezin is ook wel een hele grote overgang. Zal allemaal ook meespelen. Laat maandag even naar kijken naar haar oogje door mijn da. Kreeg nog een mail van de contactpersoon van Egypte, ze zat niet in een gezin zoals op de site stond, maar in een shelter. Deze foto stond op de Egyptishe site, nog met 2 goede oogjes:

Afbeelding

En dit zijn haar broertjes Ping en Pong:

Afbeelding
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
Welpie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 11 apr 2011 18:42
Locatie: Almere

Re: Even voorstellen: ik ben Saartje!

Bericht door Welpie »

Wat, zat ze niet in een gastgezin?? Wat raar dat ze zulke informatie later doorgeven!!!!
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Even voorstellen: ik ben Saartje!

Bericht door jennli »

De koppeling klinkt toch erg positief :) Hier hebben we twee keer een volwassen kat geïntroduceerd. Ze zijn allemaal in het begin op hun hoede, duurt even voordat ze weten wat ze aan elkaar hebben. Gaat nu overigens super goed.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Even voorstellen: ik ben Saartje!

Bericht door Adriana »

lieve Saar lijkt me al behoorlijk ingeburgerd en ik hoop dat de check bij de dierenarts ook goed gaat. vreemd dat haar ene oog een waas heeft, vaak komt dat met wat tijd weer goed.
t lijkt me als je zo naar haar foto's kijkt een tante met een sterk karakter!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Even voorstellen: ik ben Saartje!

Bericht door patiani-guusje »

@Welpie: Ja vond ik ook een beetje apart dat dit niet zo op de site stond.

@Adriana: Ja Saar voelt zich al helemaal thuis hier. Wel jaagt ze Guusje af en toe de stuipen op het lijf waar ik me dan weer zorgen om maak heb dan ook echt medelijden met haar. Ze blaast en slaat overigens af en toe wel terug. Het gaat niet de hele dag door zo hoor, vaak lopen ze gewoon langs elkaar heen. Maar dan opeens: mep! Normaal gesproken zou ik zoiets hebben van ach dat lossen ze samen maar op. Maar omdat ik nu weet dat Guusje een te hoge bloeddruk heeft maak me hier wel zorgen om. Ze krijgt wel bloeddrukverlager maar te veel stress zal niet goed zijn in deze situatie lijkt mij..
Daarom hou ik de dames s nachts apart van elkaar, zodat ze beiden tot rust kunnen komen, en wij ook ;-)
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Even voorstellen: ik ben Saartje!

Bericht door BillyJean »

Wat een leuk verhaal hoe Saartje is gekomen en dat ze zich al zo thuis voelt. Dat is wel een heel goede start. Over een paar weken zullen de taken tussen de poezen wel verdeeld zijn en liggen ze lekker bij elkaar
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Even voorstellen: ik ben Saartje!

Bericht door patiani-guusje »

Net terug van de dierenarts, heb haar even helemaal na laten kijken. De dierenarts vond haar er goed uit zien. Met haar oogje ziet ze wslk weining tot niets, en het is een oude beschadiging, of veroorzaakt door uitwendig letsel, of door een onbehandelde infectie. Ze lijkt er verder geen last van te hebben en het ziet er ook rustig uit. Maar er bestaat wel de rest van haar leven kans op verhoogde druk op de oogbol, doordat het oog het vocht mis. minder goed kan afvoeren, oftewel Glaucoom. Of er al sprake is van druk op de oogbol kan ik laten meten bij een andere da, die daar de apparatuur voor heeft. Dit ga ik over een paar weken laten doen, eerst even laten bijkomen weer.
Ook had ze last van oormijt, maar dat zag ik meteen al aan het schudden met haar kop. Ze heeft daar een zalfje voor meegekregen, en krijgt Stronghold, ook mijtendodend. Ze krabt nu voortdurend aan haar oren. Ze werkte wel erg goed mee bij de da, wat ik niet verwacht had, mag hier bijna niet in haar oren kijken.
Vannacht de meiden voor t eerst bij elkaar gelaten, in de huiskamer, met ook de honden erbij. Dacht ik kan Guusje wel op mijn slaapkamer houden s nachts, elke ochtend is het weer opnieuwe even wennen aan elkaar, en Saar gaat de huiskamer dan helemaal als haar territoriom zien. En het is al een overheersend tiepje. Ik heb niets gehoord, en ben een lichte slaper ;-) Gaat dus steeds beter!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Plaats reactie