Kat naar buiten doen als hij sloopgedrag vertoont?

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: kat naar buiten doen als hij 'sloopgedrag' vertoond?

Bericht door marline91 »

mijn poezewoes sloopt ook wel eens wat, maar dan wil ze gewoon aandacht, dan wil ze spelen, ik werd er 1 keer zo vierkant van, dat ik haar voor straf in de reiskoffer heb gestopt voor maar 30 seconden, maar het hielp echt, ze had de boodschap begrepen, spelen mag, maar niet vernielen!
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kat naar buiten doen als hij 'sloopgedrag' vertoond?

Bericht door Adriana »

denk je dat je kat het verband begrijpt tussen opgesloten zijn in een reiskoffer en door jou afgekeurd gedrag? die verveelt zich te pletter en doet iets waardoor ze aandacht van je krijgt. geef haar iets dat ze kan slopen, waarmee ze bezig kan zijn, waar ze haar klauwen in kan zetten!
het enige dat ze nu 'weet' is dat ze dat niet moet doen als je in de buurt bent, of juist wel want dan krijgt ze aandacht!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kat naar buiten doen als hij 'sloopgedrag' vertoond?

Bericht door nellebel »

ik knip alleen het kleine puntje eraf zodat ze niet blijven hangen in textiel. er blijft nog genoeg nagel over voor guusje om in mijn broek te komen hangen hoor. hahaha zoals ik al schreef deed ik eht vroeger nooit, totdat ik bij flippie merkte dat door haar gespring en gevlieg ze bijna haar poot brak omdat ze bleef hangen met het puntje van haar nagel. zodra guusje (gijs wat minder vaak) weer met haar pootjes gaat trekken terwijl ze over de bank loopt omdat het blijft hangen gaat het kleinste puntje er weer af.

en een kat in een doos stoppen om te straffen?? arme beest verveeld zich te pletter en wordt dan ook nog gestraft.
Zal eerlijk bekennne, guusje vloog gisteren voor de 3e dag achter elkaar de achterdeur uit terwijl manlief binnenkwam. was wel even boos op haar, maar ze stond me aan te kijken met haar grote kijkers dat ze meteen dikke kus kreeg. (mijn reactie was ook vooral van de schrik wat guusje ook weer merkt want ze komt meteen koppie geven))we hebben nu afgesproken dat ik even de deur van de berging dicht maak als hij thuis komt. (hij heeft altijd een grote tas bij zich vanuit zijn werk, daarom ontglipt hij haar sneller, maar deur kan niet altijd dicht want daar staan de kattebak, eten, drinken en grote krabpaal.) het is en blijft onze verantwoordelijkheid. kan zo'n kleine minimuis dar toch niet voor straffen omdat hij niet goed oplet.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: kat naar buiten doen als hij 'sloopgedrag' vertoond?

Bericht door marline91 »

Adriana schreef:denk je dat je kat het verband begrijpt tussen opgesloten zijn in een reiskoffer en door jou afgekeurd gedrag? die verveelt zich te pletter en doet iets waardoor ze aandacht van je krijgt. geef haar iets dat ze kan slopen, waarmee ze bezig kan zijn, waar ze haar klauwen in kan zetten!
het enige dat ze nu 'weet' is dat ze dat niet moet doen als je in de buurt bent, of juist wel want dan krijgt ze aandacht!
ik denk dat je het niet helemaal snapt, het was maar voor 30 seconden en 1 keer, doe het ook nooit meer, maar toen was ze aan tv kabels aan het knabbelen en met kerstballen aan het voetballen, en ik snap ook wel dat ze aandacht wilde,. maar het was middernacht en ik probeerde te slapen, en ik denk ook eigelijk ook niet dat ze het verband zag tussen haar gedrag en die reiskoffer, maar ze moest even afkoelen en dat hielp.
ik snap ook wel dat het natuurlijk niet leuk is voor de kat, maar ik was even ten einde raad, ik had al gespeelt met haar en haar goeie aandacht gegeven maar niks hielp.
ik doe haar niet altijd bij slecht gedrag in een reiskoffer... zo ben ik niet..
heb het maar 1 keer gedaan en meer zal het niet worden, relax..
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: kat naar buiten doen als hij 'sloopgedrag' vertoond?

Bericht door Catfish »

Nee, anders kun je ook wel vergeten om haar erin te krijgen als ze naar de dierenarts moet of zo. Handige actie, hoor.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: kat naar buiten doen als hij 'sloopgedrag' vertoond?

Bericht door Synemios »

tv kabels knabbelen, is een oplossing voor gewoon handdoek erover heen, kerstballen zijn om mee te spelen denken veel katten dus catproof en als je last hebt van de herrie, oordopjes in.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Jacques en Yuliett

Re: kat naar buiten doen als hij 'sloopgedrag' vertoond?

Bericht door Jacques en Yuliett »

Ik ben wel wat laat maar ik zou een kat sowieso naar buiten doen als de omstandigheden waar je woont het toelaten.
Dat is veel beter voor de kat en hij gaat zich ook niet zo snel vervelen.
Maar zorg wel dat hij naar binnen kan als hij wil, b.v. door een kattenluikje.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: kat naar buiten doen als hij 'sloopgedrag' vertoond?

Bericht door Anne »

Beter voor de kat?? Totdat ze onder een auto komen, worden vergiftigd of op een wrede manier weggejaagd uit andermans tuinen zul je bedoelen..
Of ze komen zwaar verwond terug...

Buiten in een afgezette tuin is uiteraard prima

of buiten als je in een hutje op de hei woont nog beter
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: kat naar buiten doen als hij 'sloopgedrag' vertoond?

Bericht door Chiquita98 »

Een afgesloten tuin is ideaal voor je kat! Die van mij genieten enorm en ik ook omdat ik niet bang hoef te zijn dat ze onder een auto terecht komen of vergiftigd kunnen worden. Én de buren hebben geen last van mijn katten.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: kat naar buiten doen als hij 'sloopgedrag' vertoond?

Bericht door pearlsofpassion »

Als je maar 1 kitten hebt, gaat die zich natuurlijk wel vervelen en lastig doen als hij binnen de tuin moet blijven... :roll:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kat naar buiten doen als hij 'sloopgedrag' vertoond?

Bericht door Adriana »

Jacques en Yuliett schreef:Ik ben wel wat laat maar ik zou een kat sowieso naar buiten doen als de omstandigheden waar je woont het toelaten.
Dat is veel beter voor de kat en hij gaat zich ook niet zo snel vervelen.
Maar zorg wel dat hij naar binnen kan als hij wil, b.v. door een kattenluikje.
hebben we boeiende topics over, binnen/buitenkatten - gevaren + risico's - overlast - risico's inschatten

we hebben ook aandoenlijke topics over het herstel van katten die iets is overkomen, als ze het hebben overleefd
of onder een auto, schot hagel, een schop hebben gekregen, vergiftigd zijn, zie de in memoriams

en nee, niet iedereen woont in een polder met tig hectare autoluw agrarisch land om zijn huis..
in het geval van deze topic mag de kat naar buiten als-ie binnen 'lastig' is..
dat zou dan wel eens kunnen uitdraaien op een permanente oplossing voor dit probleem, arme katzel!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Jacques en Yuliett

Re: kat naar buiten doen als hij 'sloopgedrag' vertoond?

Bericht door Jacques en Yuliett »

Je kunt het ook overdrijven, katten horen gewoon naar buiten te kunnen.
En als het niet kan is een overdekte kattenren een surrogaatoplossing.
Want in die ren kunnen ze niet struinen en ze willen verder, naar dat vogeltje wat daar in de bosjes zit.....
Maar het is beter dan niks. ;-)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: kat naar buiten doen als hij 'sloopgedrag' vertoond?

Bericht door pearlsofpassion »

Een kat hoort ook te leven. En dat is in deze omgeving niet meer zeker als je hem gewoon los buiten laat. Iedereen moet dat inderdaad zelf weten, maar ik hou ze liever in leven dan ze op gemiddeld 5-jarige leeftijd te verliezen (mijn katten hebben zelfs dat niet gehaald).
In een omheinde tuin kunnen ze ook naar dat vogeltje kijken. En vogeltjes hebben zowiezo de gewoonte om te gaan vliegen, of ze nu in dezelfde tuin zitten of niet.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie