Dikke en Dunne

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
Biggles
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jan 2012 22:14

Dikke en Dunne

Bericht door Biggles »

Hai. Al tijden aan het meelezen op het forum. En al veel tips eruit gehaald.
Maar ik ben al heel lang op zoek naar een oplossing voor mijn katten. De ene eet namelijk te veel en de ander te weinig. Ik gaf de beessies eerst altijd drie keer op een dag eten maar merkte dat de ene, de jongste te mager bleef. De ander was goed en mooi op gewicht. Toen heb ik onbeperkt voer geprobeert, waarbij de ene alles naar binnen schrokt en de ander gelukkig wel wat aankomt. Die loopt af en toe s langs het bakkie en neemt wat brokjes. Maar de ander is nu tonnetjes dik. Als ik terug ga naar een paar keer per dag ben ik bang dat de dunne weer te weinig krijgt, hij vindt voerspeeltjes ook echt niet interessant "je denkt toch niet dat ik wat voor mn eten ga doen?". Wie of wie heeft een idee voor mij? De exkater is een Noor van 3jr met nu ong 5kg, de exdame is een ekh van 7jr met nu een gewicht van 6.5 kilo, terwijl ze veeeel kleiner is dan de noor. Zucht. Ze krijgen happy cat omdat de dame hier met haar darmen het best tegen kan. Nu krijgen ze de zalm versie maar wil de light met wat minder vet geven, maar ben bang dat dat weer te weinig is voor de Noor. Zucht.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Dikke en Dunne

Bericht door castratenkoor »

Het zijn duidelijk katten met erg verschillende behoeftes en aanleg. Ik zou ze apart voeren en dan meer voermomenten op een dag 4 of 5 en ieder een eigen soort goed voer.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Biggles
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jan 2012 22:14

Re: Dikke en Dunne

Bericht door Biggles »

Hai castratenkoor. Dank voor je tip maar dat is een van de dingen die ik al geprobeert heb. De Noor heeft dan gewoon geen zin in eten en de dikke wordt helemaal gefrustreerd dat ze niet meer krijgt. De noor wil gewoon als hij langs zn voerbak loopt 1 of 2 brokjes kunnen pakken en dan verder lopen. Heb de pipolino en voerballen ook geprobeert maar meneer gaat daar echt niet acteraan. Dan liever geen eten. Met onbeperkt voer komt ie tenminste wat aan, maar ja die kleine ook. Kleine vetklepje hahaha
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Dikke en Dunne

Bericht door pinguin »

Hoelang heb je het geprobeerd om appart te voeren?
Je dikke kat zal het er in het begin niet mee eens zijn appart voeren en je dunne ook niet. Maar meestal wennen ze er wel aan.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
paasnini

Re: Dikke en Dunne

Bericht door paasnini »

Heb je Ecostyle zalm al geprobeerd? Geeft goed gewicht (ook als ze er wat meer van eten) en geeft geen problemen bij darmpatientjes.
Plaats reactie