Niesziekte?

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
diane007
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 jan 2011 10:11

Niesziekte?

Bericht door diane007 »

Hallo,het is lang geleden dat ik hier nog ben geweest,maar voila ik ben hier terug.
Ik heb een kitten in mei geboren van asiel.Een schatje.Ze had niesziekte opgelopen in asiel en heb haar daar voor gehandeld,heft me serieus wat geld gekost,maar belanrijkste is dat ze er door kwam.Ze heeft haar vaccinaties ook allemaal gekregen.
Nu 2 weken geleden hoorde ik dat ze nieste en snot had,dus direct naarDA en ja had weer blaasje in mond en niesziekte.Antibiotica gegeven en iets voor neusje vrij te maken .Na week was te al heel pak beter en na 10 dagen mocht ik stoppen met antibiotica.
4 dagen later hoor ik haar zwaar ademen en ben terug gereden naar dierenkliniek deze keer.Terug andere antibiotica en nu zijn we 3 dagen verder en ademd terug zwaar.Heeft nu wel niet bij laatste snot,alleen zwaar ademen.Ze eet heel goed,sleelt er op los,maar je hoort ze zwaar ademen.Dus heb ik gevoel dat de antibiotica niet helpt.Heb haar geaerosoldnhelpt wel iets,maar ik vind zo erg voor Nicky dat ze zo zwaar moet ademen en als ik haar knuffel dat geeft ze alles om te spinnen ,maar is anders dan bij de rest natuurlijk.De andere kittens zie ik niets aan en zijn allemaal in gezonde toestand.I s dit chronische niesziekte of wat????
Ik hoop dat ik als vorige keer weer veel goeie tips krijg en raad en ik ben altjd heel dankbaar voor dit forum en voor de mensen die hun ervaringen willen delen.Hopelijk snel antwoord.
Danku en groetjes van Diane en Nicky
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: niesziekte??????

Bericht door Sunnetje »

Ik heb helaas niet echt advies voor je, maar ademt ze door haar neusje of hijgt ze echt, dus door haar mondje?

als ze echt hijgt, zou ik toch teruggaan naar de dierenarts, desnoods voor een second opinion naar een andere gaan, want ik zou het niet vertrouwen dan eigenlijk.

edit: lees net dat je al naar een andere kliniek bent geweest.

Of het door de niesziekte komt, weet ik niet. Ik heb alleen de ervaring met niesziekte van de kittens die ik zelf heb gehad, en zij niesten en snotterden wel en hadden vieze oogjes, maar waren verder wel actief. Ze waren eigenlijk nooit echt heel erg benauwd.
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: niesziekte??????

Bericht door castratenkoor »

Ze kan chronische niesziekte hebben. Er kan ook meer achter zitten.
Als ik jou was zou ik bloedonderzoek doen naar FELV en FIV.
Gewoon om het zeker te weten. Als dat negatief is, weet je zeker dat het alleen niesziekte is.
En daar kunnen ze gewoon oud mee worden over het algemeen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
diane007
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 jan 2011 10:11

Re: niesziekte??????

Bericht door diane007 »

Bedankt voor antwoord.Ja ik ben al naar een andere DA geweest,ik wacht nooit niet lang.Nu ligt ze te slapen en is heel rustig ,hoor niks,maar soms begint ze echt benauwd te ademen.Ze heeft geen snot en vieze neusje of oogjes.Dat had ze de eerste keer wel en heel erg zelfs.
Ze is van in juni bij ons en toen had ze de eerste keer.De tweede keer was dus 14 dagen geleden,maar geen vieze oogjes,wel gele snot,maar was direct gedaan tegenover eerste keer,maar 3 dagen na dat ik gestopt ben met antibiotica is zwaar ademen begonnen.Nu niks aan te zien,eet heel goed,speelt,maar dat ademen en neusje precies dicht maak ik me toch beetje ongerust over.Nu las ik ergens,als ik goed gelezen heb dat er een speciaal vaccin bestaat voor kittens die de nieszeiekte gehad hebben en die bij te geven,is dit zo of ben ik verkeerd??????
Kusjes
diane007
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 jan 2011 10:11

Re: niesziekte??????

Bericht door diane007 »

die testen heb ik al op papier staan,daar ga ik zeker morgen voor bellen en ze laten doen
paasnini

Re: niesziekte??????

Bericht door paasnini »

Ik zou je aanraden Zitromax te vragen aan de da. Dit is een ab die oorspronkelijk voor mensen is ontwikkeld en gericht is op de luchtwegen. Het heeft goede resultaten gegeven bij katten met zware chronische nies.
diane007
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 jan 2011 10:11

Re: niesziekte??????

Bericht door diane007 »

die antibiotica heb ik nu en is afwachten he.Nu hoor ik op dit moment weer niks.Kan het zijn dat ze stress heeft van aerosolen,want dat vind ze niet leuk en nu doe ik het met een spuitje in haar neusgaatjes en dat vind ze niet erg.De dierenarts heeft gezegt 7 dagen van die antibiotica,maar ik dacht altijd dat een kuur 10 dagen was?
Bedankt allemaal al voor antwoorden,ben echt heel blij dat ik hier terecht kan.Heb al mijn heel leven poezen,maar nu heb ik allemaal asielpoesjes en eerlijk gezegt heb ik al veel kosten gehad omdat ze ziek zijn,maar ik doe dat met veel liefde,want ben dol op mijn 5 asielpoesjes en zou ze niet meer kunnen missen.Is dit normaal voor asielpoesjes,want is de eerste keer dus.
Kusjes van Taco,Lolly,Rusty,Nicky,flouche en Winnie(die vrij van huidkanker is)
paasnini

Re: niesziekte??????

Bericht door paasnini »

Ik zou nog extra ondersteuning geven door Llysine + B6 te geven van Groene os.
diane007
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 jan 2011 10:11

Re: niesziekte??????

Bericht door diane007 »

paasnini dank u voor hulp,kan ik dit produkt ook halen hier in Belgie?
diane007
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 jan 2011 10:11

Re: niesziekte??????

Bericht door diane007 »

Ik terug,heb juist naar DA gebeld om juiste naam te weten van soort niesziekte dat nicky heeft.Het heet calici virus.Misschien dat dit beter is als ik soort nu weet en dat ik andere tips krijg,want dat produkt zou niet helpen bij die soort virus,maar toch vraag ik het aan mensen hier die ervaring heb.
Kus
diane007
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 jan 2011 10:11

Re: niesziekte??????

Bericht door diane007 »

Nicky is van tejuist raar beginnen te doen,is nu niezen met hoesten bij,weet het niet.Ze is nog altijd aan antibiotica.Heeft iemand ervaring met calici virus????????
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: niesziekte??????

Bericht door pearlsofpassion »

Terug even de DA bellen.

Het virus moet ze zelf overwinnen, daar helpt AB niet bij, maar die symptomen van hoesten komen meestal van bacteriën en daar is de AB voor. Dus niet tegen het virus.
Maar dit klinkt niet zo goed. Zeker even met de DA overleggen. En dan toch eens gaan uitkijken naar een weerstandsverhoger (L-lysine schijnt goed te werken bij nies).
Heb je al een FEVL-test laten doen? Dit klinkt echt niet normaal, dus ik zou het toch maar even laten checken. Als het dat is, dan weet je het tenminste. De kans dat je andere katten dan ook besmet zijn is wel vrij groot. Dus ik duim dat het dat niet is hoor. Maar dit klinkt niet helemaal normaal.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
diane007
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 jan 2011 10:11

Re: niesziekte??????

Bericht door diane007 »

Danku,ik ga vananvond naar DA.Ben nu aan Bisolvon aan bijgeven en vanavond gaan we alles bespreken,want ze moet weerstandverhoger bij krijgen zoals jullie hier schrijven,maar die Lysine is niet voor calici zegt DA;Heb ze nu tijdje in oog gehouden,eet goed,speelt als een gezonde kat,kan ruiken,ja die hoest he,zullen we straks hopelijk meer weten.Hou jullie op de hoogte.
Kus
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: niesziekte??????

Bericht door nellebel »

ik gaf mijn flippie ook vaker bisolvon, maar alleen bij natte hoest (dus als je echt slijm hoort zitten), bij droge hoest moet je het niet geven, dat geeft meer irritatie en wordt de hoest erger.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie