Ragdolls laten wennen aan logeeradres

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
Dun Sjos
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 dec 2011 09:09

Ragdolls laten wennen aan logeeradres

Bericht door Dun Sjos »

Nog even een belangrijke vraag…16 februari gaan we, samen, een weekje naar Florida (ons tweede thuis).
Mijn ouders zorgen dan voor de katten. Uiteraard hebben we dit vooraf uitvoerig besproken en ze vinden het zelfs leuk om voor onze dieren te zorgen (in ons achterhoofd wisten we dit uiteraard al).
Zij hebben zelf altijd dieren gehad, maar hebben er, nu ze iets ouder worden, geen meer (beide 61 jaar). Wij, en mijn ouders ook, willen uiteraard niet dat onze katten een week alleen thuis zitten.

De kat van mijn zus is ook altijd bij mijn ouders, als ze op vakantie is met haar man, en dat gaat heeeel goed. Dit is een beetje het tweede thuis voor dit beestje.

Wanneer, denken jullie, dat het de beste tijd is, onze Ragdolls over te wennen. Wij denken zelf een week na de kerstvakantie, als we, zegmaar, samen weer in ons werkritme zitten, en ze daarna b.v. op vrijdag avond mee op de koffie nemen. En dit ook, bijvoorbeeld, elke vrijdag doen…..
Alvast bedankt voor jullie tips!
Groetjes Jos en Sonja
Laatst gewijzigd door Admin op 26 feb 2012 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ragdolls overwennen

Bericht door Adriana »

het is altijd goed om katzels vroeg te wennen aan andere situaties/omgevingen maar wij kunnen van een afstand niet inschatten wanneer in een periode van een paar weken het een goed moment is om ze mee 'uit' te nemen en een paar uur in een andere omgeving te hebben.
ik weet ook niet hoe wild ragdolkleuters zijn, ik had er bij mijn rusjes niet aan moeten denken.. die heb ik trouwens wel al heel vroeg gewend aan het dragen van een tuig, dat transporteert zo veel makkelijk want die zijn niet in een kooi te stoppen want ze breken de tent af.
wij hebben bereisde katten (zeilboot, volkstuin) maar de meesten van ons hebben hier geen ervaring mee. voor sommigen is een bezoek aan de da al een bezoeking..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie