Amber knaagt aan kabels

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
annachael
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 dec 2011 22:16

Amber knaagt aan kabels

Bericht door annachael »

Hallo Ik ben Annabelle Heb 2 katten Max 2 jaar en Amber ongeveer 8 maanden. 2 weken geleden was ze voor het eerst krols 3 dagen veel miauwen en na ja duidelijk krols gedrag maar sinds een paar dagen is mij opgevallen dat ze begint aan de kabels de bijten 2 kabels zijn kapot (ben er niet kwaad om moet alleen beter opletten :eboohoo: maar vraag me af of het haar hormonen zijn of ligt het aan pijn aan de tandjes?
Laatst gewijzigd door Admin op 04 jan 2012 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Amber is een kleine deugeniet^^

Bericht door achtpuntzes »

hoi,

ik weet niet of het tandjes en/ of hormonen zijn, maar mijn poezels knaagden ook aan kabeltjes, toen ze een maand of 5 waren. gelukkig is dat gedrasg langzaam maar zeker weer overgegaan. ik hoop dat dat bij jou ook het geval zal zijn!
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Amber is een kleine deugeniet^^

Bericht door pinguin »

Ik hoop dat je haar wel binnen kort laat castreren? Dat kabels bijten hoort denk ik wel een beetje bij de leeftijd. Ze is nog jong en barst van de energie. En alles is leuk om te ontdekken.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Amber is een kleine deugeniet^^

Bericht door Adriana »

met 6 maanden hebben ze zo ongeveer wel gewisseld en dat is ook een prima leeftijd om te castreren. krols zijn vergt heel veel van een poes en ze zal er alles aan doen om te ontsnappen als ze de kans krijgt om gedekt te worden.
hier zetten ze nog steeds in veel dingen hun tanden en ik zie dat ook maar als een alternatief voor flossen en tandenpoetsen!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9355
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Amber is een kleine deugeniet^^

Bericht door castratenkoor »

Je zou beschermkokers om de kabels kunnen doen. Je huis catproof maken is meer aan te raden dan je kat heropvoeden. Voorlopig zal ze ondernemend blijven, sommige katten slopen als ze 10 jaar zijn nog dingen.

Mijn advies is ook amber zo snel mogelijk te laten castreren.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
annachael
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 dec 2011 22:16

Re: Amber is een kleine deugeniet^^

Bericht door annachael »

Amber wordt eind januari steriliseerd, dan denk ik dat ze in het algemeen kalmer wordt. Ik denk dat het ook haar hormonen zijn waardoor ze meer kattekwaad uithaald dan anders. Laatst moesten ook mijn handschoenen eraan geloven.. ze zag mijn handschoenen voor muizen XD.
De kabels gaan in een kastje gezet worden want anders hebben we binnenkort geen telefoon meer maar het probleem was dat de laatste kabel dat ze doorgebeten had de oortjes van mijn mp3 waren dus denk dat ze er mee wou spelen doormidden gebeten heeft en de prooi heeft meegenomen(2de stuk heb ik niet terug gevonden :shock: . Ik moet zeggen heb in mijn leven al meerdere katten gehad maar amber is echt extreem kopig.. Wat hou ik toch van mijn katten XD.
Plaats reactie