Katten die overmatig kwijlen

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
LenaD
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 dec 2011 19:30

Katten die overmatig kwijlen

Bericht door LenaD »

hoi iedereen ,

Bij mijn moeder zitten op dit moment 3 katten(rond de 8/9jaar). Alledrie kwijlen ze vanaf je ze aait, zelf dacht ik dat dit kwam door een tekort aan aandacht maar het begint steeds erger te worden. Ze zitten op dit moment in het waskot, met toegang naar buiten, maar mogen niet meer in de woonkamer dus zien ze niet veel mensen.
Ze zijn al overgestapt op betere voeding (prins senior) maar dit haalt niet echt iets uit.
Ook is hun geronk overgegaan in een knorrend geluid en lijkt het alsof ze af en toe teveel vocht hebben om nog vlot te ademen als ze op hun rug of zij liggen.

Ik heb vroeger een hond gehad die vocht op de longen heeft gekregen en daaraan gestorven is. Dus ik vroeg me dan ook af of ik me zorgen moet maken om dit gedrag en of iemand weet wat mogelijke oorzaken kunnen zijn.


groetjes,
Lena Dirks
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9352
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: katten die overmatig kwijlen

Bericht door castratenkoor »

Zo van afstand moeilijk in te schatten of het kwijlen van genot is, wat sommige katten doen als ze aandacht krijgen, of dat ze ziek zijn en alledrie wat aan hun luchtwegen hebben.
Het zou ook aan de gebitten kunnen liggen, maar alle drie......lijkt me stug.
In het laatste geval zou je naar de dierenarts moeten met ze.
Klinkt wel sneu voor de katten, alleen een waskot met gang naar buiten.
Waarom mogen ze het huis niet in?
Prins senior is naar mijn smaak niet echt ideaal voer.
Maar dat zal het kwijlen niet veroorzaken. Is er misschien iemand die ze wel eens
wat "raars" te eten geeft? Scherpgekruide tafelresten b.v.?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie