Vlooienplaag

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
kyannike
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 apr 2011 20:16
Locatie: berchem

Vlooienplaag

Bericht door kyannike »

omdat ik de lucht niet meer door de wolken kan zien door alle vlooien topics hoopte ik erop dat jullie me misschien konden helpen in mijn eigen topic?

Sinds iets langer dan een maand hebben we vlooien ontdekt bij onze kater van nu bijna 8 maand.
We hebben hem direct een vlooienbandje aangedaan (het was zondag en apothekers waren dicht en dit was het enige dat we in huis hadden) en 2 dagen later frontline pipetten gaan halen in de apotheker. Ondertussen had mijn kater ook al een wondje door het bandje dus geen vlooienbandjes meer hier. Dus de pipetten tussen zen schouders enzo gedaan.
Na 1,5 week zagen we geen verbetering en hij zonderde zich steeds meer af zijn we biokill gaan halen dat je op de kat en op de omgeving zoals sofa's enzo mag spuiten. nog steeds geen verbetering.

Nu vorige week hebben we hem gewassen met anti vlooien shampoo speciaal voor katten en voordat meneer terug wegmocht uit de badkamer hebben we eerst het hele appartement ingespoten met biokill (de fles is dan ook op nu :grin: )(wat een geur ook :esick: ) maar nog steeds hebben we last van die vlooien en ze bijten mij ondertussen ook al en dat jeukt :twisted: verschrikkelijk.

Nu zijn we echt wel ten einde raad en weten niet meer wat we nog kunnen proberen om onze kat vlooivrij te krijgen.
Kan iemand me misschien helpen??

Ik had nog een vraagje maar weet niet in welk topic dit moet maar mijn kater plast in de zetel en dit heeft ook een enorme geur :esick: . nu hebben we de zetel al ingespoten met zo'n speciale keep off spray voor katten maar dat werkt ook niet en hij blijft maar plassen hoe los ik dit op.

groetjes
nog 16 dagen en dan komt ons katertje en katinnetje!!
Cerna

Re: vlooienplaag

Bericht door Cerna »

Ik zou naar de dierenarts gaan. Vlooien worden steeds meer immuun voor allerlei middeltjes en misschien weet de dierenarts de oplossing. Ikzelf gebruik Advantage en dat werkt hier uitstekend: twee keer in het voorjaar maandelijks een pipetje en het hele jaar vlovrij.

Misschien, wanneer het mogelijk is, dat je ook beter nog even kunt wachten met nieuwe kittens totdat je dit probleem onder controle hebt.

Wat betreft het plassen: is het echt plassen of sproeien? Is de kater gecastreerd? En wanneer is het begonnen? Tegelijkertijd met het vlooienprobleem? Dan zou het een stressreactie kunnen zijn op de vlooien en ook dan zou ik eerst dat onder controle willen hebben voordat er nieuwe katten komen want ook nieuwkomers geven stress en dan is de ellende niet meer te overzien.
Kelsche
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 dec 2011 09:36

Re: vlooienplaag

Bericht door Kelsche »

Wij gebruiken ook Advantage, frontline werkt op onze kat niet. De DA zei dat we hem ook vooral overal moeten laten komen waar hij normaal komt, zodat vlooien die zich nog ergens verstoppen op de kat springen en daar dood gaan door het antivlooien middel.
kyannike
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 apr 2011 20:16
Locatie: berchem

Re: vlooienplaag

Bericht door kyannike »

Wat betreft het plassen: is het echt plassen of sproeien? Is de kater gecastreerd? En wanneer is het begonnen? Tegelijkertijd met het vlooienprobleem? Dan zou het een stressreactie kunnen zijn op de vlooien en ook dan zou ik eerst dat onder controle willen hebben voordat er nieuwe katten komen want ook nieuwkomers geven stress en dan is de ellende niet meer te overzien.

het zijn kleine plasjes dus misschien is het sproeien ik weet niet dit is nog maar mijn eerste katje. het is ietsjes voor de vlooienplaag begonnen maar het kan dat hij het tegelijk heeft gekregen en we de vlooien pas later hebben opgemerkt natuurlijk.
we gaan zeker en vast naar de DA. Ik wil wel een nieuw kittentje maar dat komt pas als alles voorbij is. en als ik mijn vriend overtuigd heb :epray:
nog 16 dagen en dan komt ons katertje en katinnetje!!
Plaats reactie