Oscar is niet zichzelf na overlijden Nero

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Ik maak me zorgen

Bericht door pearlsofpassion »

Ja ups en downs zijn een duidelijk teken van depressie.
Hopelijk kunnen de meisjes snel bij jullie gaan wonen, dan heeft hij weer iets 'om handen'. Zo kan ook hij Nero een plaatsje gaan geven in zijn hart zonder de eenzaamheid erbovenop te moeten trotseren.

Wat een geluk dat jullie toch snel nieuwe huisgenootjes gevonden hebben. Ik had ook niet verwacht dat hij zo zou reageren, maar het blijkt wel dat hij een half jaar wachten echt niet leuk had gevonden.
Binnenkort kan hij weer spelen en de meisjes in het oog houden wanneer hij zelf uitgespeeld is en even op adem moet komen. Beter kan je als half-bejaarde speelse kat toch niet hebben? :grin:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5262
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Ik maak me zorgen

Bericht door Synemios »

de meisjes komen gelukkig zondag al, nee dit had geen half jaar moeten duren.
Dus ik ben heel blij dat ik de adviezen opgevolgd heb.
Vandaag hing hij weer in mijn doekje waarmee ik de tafel aan het schoonmaken was, wilde weer spelen en kroelen.
Ik hoop dat het beter met hem gaat als hij wat afleiding van de meisjes heeft, ik denk ook dat hij heel eenzaam is.
Wij zijn er wel maar ja we zijn geen katten, dat is toch anders.
We houden Oscar goed in de gaten, zeker ook als de meisjes er zijn en blijven hem aandacht geven natuurlijk, ik ben zo blij dat hij wel is blijven eten en drinken.
diarree is nu ook weer over ik hoop dat dat ook zo blijft.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Ik maak me zorgen

Bericht door pearlsofpassion »

Oh Zondag al! :-)
Dat valt nog best mee. Tot dan houdt hij het nog wel uit. ;-)

Wel de meisjes even in het reismandje in de kamer plaatsen en hem laten snuffelen. Niet te veel aaien op dat moment, laat hem maar gewoon doen. ;-)
Of had je een andere manier van introductie in gedachten?

Ik zou er bij kittens niet te veel poeha rond maken en Oscar lijkt me een erg sociale jongen. Maar dat is eigenlijk wel persoonlijk. Je moet zeker iets kiezen waar je je zelf goed bij voelt. :-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5262
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Ik maak me zorgen

Bericht door Synemios »

Ik had van alles door gelezen, maar inderdaad we deden het altijd op die manier, reismandje in de kamer en anderen laten snuffelen.
Oscar is inderdaad een sociale kat, en hij zal in het begin best blazen en grommen, maar hem kennende komt het wel goed.
En wij gaan ook samen spelen, eten geven en heel goed opletten dat de aandacht goed verdeeld wordt.
En als het wat te hard gaat met spelen etc dan leiden we af met andere leuke dingen, straffen doen we niet, hebben we ook nooit gedaan en eigenlijk werkt dat ook erg goed.
Gewoon afleiden en af en toe nee zeggen, gaat prima, maar ja er is maar weinig wat niet mag.
s' nachts weet ik nog niet, denk toch dat ik de eerste dagen ze appart ga houden en als de rust weder gekeerd is mogen ze wel samen als wij er niet zijn.
Kerst en oud en nieuw vieren we hier en alleen mijn schoonvader en mijn vriends broer komen dan dus dat is erg rustig.
Vuurwerk hebben we hier ook niet veel, dus denk wel dat we alles goed geregeld hebben zo.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Ik maak me zorgen

Bericht door Anne »

Wat fijn voor Oscar dat er a.s. zondag twee nieuwe vriendinnetjes komen!!Super dat jij je zo inzet om hem weer gelukkig te zien!!
Veel voorpret nog :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Ik maak me zorgen

Bericht door Mirjam86 »

Als ik dat zo lees zijn jullie echt op alles voorbereid! Nog maar 3 nachtjes slapen..
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5262
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Ik maak me zorgen

Bericht door Synemios »

Dank je Anne en Mirjam,

Ik heb net al tegen Oscar gezegd dat hij nog eventjes moet volhouden ;)
De buurman kwam nog even vragen hoe het ging, ook wel lief.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ik maak me zorgen

Bericht door Adriana »

Oscar, nu nog maar :sleeping: :sleeping: nachtjes slapen voordat je nieuwe prinsessevriendinnnetjes komen!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5262
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Ik maak me zorgen

Bericht door Synemios »

Adriana :D

Dat zeg ik dus elke dag, nog maar zoveel nachtjes slapen en soms reageert hij met een mieuw (miauw hoor ik zelden van hem :D)
Of hij kijkt me aan van doe jij nou eens normaal! :D
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Ik maak me zorgen

Bericht door pinguin »

hihi moest erg lachen om je laatste berichtje :grin: (zo herkenbaar wachten duurt lang :grin: )
ik denk dat oscar echt wel door heeft dat er wat staat te gebeuren. hij voelt die gezonde spanning echt wel. kom op oscar geniet nog maar even van je rust. want dat zal vanaf zondag wel over zijn. met twee maatjes er bij. :catani:
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Ik maak me zorgen

Bericht door Anne »

Hoe is het gegaan vandaag? Zijn de twee vriendinnetjes voor Oscar al gearriveerd? En hoe reageerde hij?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Ik maak me zorgen

Bericht door nellebel »

ben ook benieuwd hoe het met oscar en zijn nieuwe vriendinnen is.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9352
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Ik maak me zorgen

Bericht door castratenkoor »

Ook ik ben erg benieuwd naar de eerste nacht van Oscar met zijn prinsesjes.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5262
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Oscar is niet zichzelf na overlijden Nero

Bericht door Synemios »

Zo nu even een update over Oscartje zelf.

Oscar blaast, gromt en geeft af en toe een lel wanneer de meisjes in zijn staart springen of op andere manieren aan het uitdagen zijn.
Maar hij is ook erg nieuwsgierig, loopt toch naar ze toe om te kijken op afstand wat ze aan het doen zijn.
Hij is niet meer depressief, en als ik heel eerlijk ben zie ik liever dit dan het hoopje ellende wat ik hier voor zag.
Ik denk wel dat het goed gaat komen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Oscar is niet zichzelf na overlijden Nero

Bericht door nellebel »

you go oscar. ach kereltje, je krijgt je handen vol aan je prinsesjes, geen tijd om depressief te zijn. ik denk dat je vriendinnetje nero vanaf de regenboogbrug lachend zit te kijken hoe de nieuwe dames je plagen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie