Suikerziekte bij katten

Voor alle vragen over suikerziekte/diabetes bij de kat.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Suikerziekte bij katten

Bericht door Kattenbella »

Christa, ik wens je sterkte en ook succes! Bij he suikerkattenforum kan je veel vinden en veel herkennen ook.
Ik hoop dat je hulp kan krijgen bij het spuiten als je moet werken. Heb je een partner of goede vrienden die je kunnen en willen helpen? Als je hier dichtbij zou wonen zou ik je met liefde helpen, heb al heel wat suikerkatjes gespoten.
Het is erg schrikken, maar het went.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
paasnini

Re: Suikerziekte bij katten

Bericht door paasnini »

Ik zag de je je hebt aangemeld. Inmiddels is het zondag en zul je een heel zwaar weekend achter de rug hebben.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het handelen van het asiel erg slecht vind. En het komt op mij over als emotionele chantage.
Het belangrijkste is dat je een kat met suikerziekte 2 x per dag om de 12 uur een injectie geeft. Ook als je bijvoorbeeld in ploegen werkt is het te doen. Maar het heeft zeker impact.

In het begin komt er veel op je af, hoop ook niet dat alle info op het forum je erg heeft afgeschrikt.

Als je eenmaal gewend bent is het routine. En als je niet altijd op tijd kunt prikken (zeker na het instellen) dan is dat zo maar dan krijgt jouw beestje wel alles wat het nodig heeft.

Mocht je toch nog onzekerheden hebben deel het gerust.

Ik heb geen idee waar je woont maar als het bij mij in de buurt is zou ik je ook zeker willen helpen.
cverkerk
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 dec 2011 18:08

Re: Suikerziekte bij katten

Bericht door cverkerk »

Met pijn in mijn hart heb ik besloten om hem vandaag terug te brengen naar het asiel, hoewel ik weet dat dit zijn eindstation zal zijn. Hoe graag ik het ook zou willen om hem te houden, het zou teveel worden, want ik ben alleenstaand met 3 jonge kinderen en moet de kost zelf verdienen. Valt me vandaag ineens op dat zijn vacht weer meer glanst en dat hij zich zo thuisvoelt hier en dan voel ik ineens een soort hoop van zou het dan wat beter met hem gaan, maar ja dat zal illusie zijn. Hij heeft hier een week heel veel liefde gehad, ligt nu nog heerlijk op zijn plekkie op de stoel en vindt het zalig als je hem nog even knuffelt. Ik zal 'm niet vergeten, want hij heeft een speciaal plekje in mijn hart.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Suikerziekte bij katten

Bericht door Adriana »

k denk dat dit een erg moeilijke maar verstandige beslissing is. de zorg voor een suikerkat is ingewikkeld en zwaar. bovendien behoorlijk kostbaar en wil je het goed doen erg bewerkelijk.
in jouw situatie kun je dat eigenlijk niet op je nemen en het is niet zo charmant van het asiel om dit lieve dier aan jou mee te geven. nu zit jij ook nog met de emotionele ellende..
wens je heel veel sterkte want het afscheid zal niet makkelijk zijn...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
cverkerk
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 dec 2011 18:08

Re: Suikerziekte bij katten

Bericht door cverkerk »

Dank je voor alle lieve woorden en meeleven. Ik ga met lood in mijn schoenen zo vertrekken, moet anderhalf uur rijden, want hij komt ook nog eens ver weg. Moest alle moeite doen bij het asiel om eerder dan de openingstijd van 13.30 te mogen komen. Ja, ik ben ook wel erg boos op het asiel hoor en ze zijn helemaal niet empathisch. De dierenarts zei dat ik wel een rechtszaak aan kon spannen, maar ja daar heb ik geen zin in, want kost bakken met energie. Het is het meest trieste voor Dicky de kat!!!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Suikerziekte bij katten

Bericht door Adriana »

het is triest voor Dicky en het is een afweging. ik weet niet hoe ernstig de mate van diabetes bij hem was, maar hij was in alle gevallen een moeizaam leven tegemoet gegaan.
het is moeilijk om een suikerkat in te regelen, dan alleen dieetvoer en suikerkatten hebben grote kans op complicaties.
de meetstrips en insuline zijn behoorlijk kostbaar, nog niet te spreken over de spuitjes (maar max twee maal te gebruiken) en het kost ongelofelijk veel tijd.
en als je suikerkat kwalen krijgt van langdurig te hoge bloedsuikerwaardes zoals diabetische neuropathie dan is dat ook lijden voor het lieve dier.
je, je kent het voorland want er zal weinig kans zijn dat ze daar een zorgbaasje voor kunnen vinden. en het is een verschrikkelijk dilemma omdat zijn leven binnenkort wordt bekort.
maar denk aan alle complicaties en hoe dit bij jou/jullie niet in de organisatie/financiën had gepast. en het is niet jouw schuld dat dit je in je maag is gesplitst, nee ..
ook nog klote dat je er zover voor moet gaan rijden..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Suikerziekte bij katten

Bericht door Nyncke »

Ach jeetje, wat triest, voor Dicky en voor jullie.
Sterkte met de rit erheen, heb je wel iemand bij je, zodat je niet helemaal alleen hoeft te gaan?

( Voor het asiel heb ik geen woorden, wat een horken :evil:
Helaas, veel slechte asiels, bv naar Oss moet je ook NIET gaan )
paasnini

Re: Suikerziekte bij katten

Bericht door paasnini »

Och meis wat een moeilijke beslissing. Sterkte. En ook ik vind het een moeilijk besluit maar begrijp je.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Suikerziekte bij katten

Bericht door Kattenbella »

Meid, ik heb met jou en je kinderen te doen.

Voor dit asiel heb ik geen goed woord over! Ze hadden zeker jullie niet voor deze keuze mogen laten staan.
Ze hadden zelf kunnen beginnen met een behandeling en op zijn minst hun best kunnen doen iemand te vinden die wel hiervoor wil gaan.
Nu zadelen ze jou op met het gevoel dat jij gekozen hebt voor zijn laatste station, maar denk er goed aan he, dat heb jij niet gedaan, dat is hun keuze. Jij hebt gewoon heel duidelijk gezien wat kan en niet.

Sterkte voor jullie!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
cverkerk
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 dec 2011 18:08

Re: Suikerziekte bij katten

Bericht door cverkerk »

Hallo allemaal,
Ik wil jullie nog even laten weten hoe het afgelopen is met Dicky. Ik heb hem maandag teruggebracht naar het asiel en mij werd duidelijk dat ze helemaal niet zo om dieren geven daar. Ik kwam binnen en zette Dicky op de balie met zijn mandje. Er werd geen enkele aandacht aan hem geschonken, het ging alleen over de afhandeling en toen ik vroeg of ik mee mocht lopen om hem in zijn kooi te zetten keken ze me aan en zei: als je dat wilt. Ik vond het erg moeilijk hoor en heb het er een rotdag door gehad en ben nog vaak in gedachten bij hem. Ik heb vandaag gebeld hoe het met Dicky was en ze hebben hem nog, maar ze gaf aan dat met zijn 13 jaar (aan mij verkocht voor 10jr)??, ze niet meer met behandeling gaan starten, dus einde Dicky. Heel triest allemaal alles bij elkaar, maar het voelt voor mij nu wel goed dat ik deze moeilijke, maar verstandige keuze heb gemaakt voor mezelf.
Bedankt jullie allemaal voor jullie berichtjes, heeft me goed gedaan dat er nog mensen zijn die een hart voor hun kat hebben na al deze ellende.
Hartelijke groet,
Christa
zjanneke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 apr 2007 00:17
Locatie: Almelo

Re: Suikerziekte bij katten

Bericht door zjanneke »

He bah wat een nare ervaring met een asiel heb je toch. Gelukkig zijn niet alle asiels zo. Waar zit deze dan? Gezien jouw omstandigheden, kan ik je beslissing goed begrijpen. Jammer dat dit asiel niet een olplossing zoekt voor Dicky, juist een een suikerspinner kan met een behandeling, die in het begin zeer zeker intensief is, verder een heel normaal leven hebben. Er zijn zelfs katten die van de suikerziekte afkomen.
Suikerkattenforum - Al sinds 2000 de site voor steun en hulp, voor en door personeel van suikerkatten! http://forum.suikerkatten.nl
cverkerk
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 dec 2011 18:08

Re: Suikerziekte bij katten

Bericht door cverkerk »

Dit asiel zit in kampen, geen aanrader dus.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Suikerziekte bij katten

Bericht door Kattenbella »

Heb de neiging te vragen of ze een suikerspinner hebben, maar ik kan het helaas niet waarmaken.
Wat een waardeloos stel idioten als ik dit zo lees.
Arme kat ook,, wat heeft dit voor zin voor jouw gezin en voor het dier!
Zo respectloos met hem en met jullie omgaan, zo naar.

Zjanneke, weet jij asiels daar in de buurt die het beter aanpakken, dan vlieg ik daar wel naartoe.
Dit moet toch niet kunnen. Alles staat toch onder de noemer van de dierenbescherming.
Ik wil zo graag uit mijn dak gaan tegen deze gevoelloze types. BAH!


Is het anders niet mogelijk asiels in contakt te brengen met elkaar. Ik wil hem wel brengen als er maar een opvang is die hem wil behandelen.

Ineens weet ik weer waarom ik een huis vol katten heb :???:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Femmel
Poema
Poema
Berichten: 221
Lid geworden op: 16 jul 2003 16:54
Locatie: Noord-Brabant

Re: Suikerziekte bij katten

Bericht door Femmel »

Zou juist Dicky niet een kat zijn die bij Stg. Dierenthuis terecht kan?

Ik vind dit zo erg hè? Die suikerkatjes, nierkatjes, aidskatjes waar het asiel verder geen moeite voor wil doen en die zonder verdere behandeling de allerlaatste spuit tegemoet kunnen zien. Echt, ik word daar zooo verdrietig van.

@Christa : Dit is geen veroordeling naar jou overigens! Ik snap je beslissing en snap ook hoeveel pijn dit je moet doen. :-(
Groetjes,

Femke
Kopjes van Murphey, Case & Noortje

Voor altijd in mijn hart:
Spetter*, Piggel*, Mr. Boots*, Solo*, Mahra* & Tiki*.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Suikerziekte bij katten

Bericht door Kattenbella »

Het zou toch mogelijk moeten zijn dat alles meer samenwerkt, ik vind het ook zo jammer en naar en Christa, dit is zeker niet naar jou gericht, jij hebt alles gedaan wat in jouw macht lag.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie