Heeft mijn kat ADHD?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Nathalie88
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 sep 2011 18:54

Re: Heeft mijn kat ADHD?

Bericht door Nathalie88 »

ik heb een kitten van nu 8 a 9 maanden oud & als ie niet slaap doet hij er alles aan om het bloed onder me nagels vandaan te halen.. vannacht heeft ie me kunstkerstboom kapot gemaakt en bloemen vin vaas van me bartafel afgetrokken.. is niet een fijne manier om wakker te worden in een ravage. voor de rest weet hij heel goed wat mag en wat niet mag.. maar hij doet het toch elke x opnieuw. plante spuit helpt niet, tik op de neus ook niet.. als hij stout is moet in in ze reismandje zodat hij leert mag niet maar hij komt er uit en gaat gewoon verder.. ik ben ten einde raad.. heeft iemand tips?
hij heeft een kamerraadje ene oudere kat van 7 maar die wilt niet spelen
eigenares van 2 katten.. kitten Igor (3maanden) Snoesie (7jaar)
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Heeft mijn kat ADHD?

Bericht door jennli »

Helaas weet je kat niet wat wel en niet mag. Kan me voorstellen dat je er een beetje tureluurs van wordt al je kat op die manier zijn energie kwijt wil. Misschien passen jullie twee niet zo goed bij elkaar. Wij hebben ook een erg drukke kater en ik kan me voorstellen dat je er tegen moet kunnen. Wat bij ons geholpen heeft is ons huis catproof maken. Daarmee bedoel ik dat je geen dingen neerzet van waarde of van glas die hij om kan stoten. Een speelmaatje dat wel wil spelen biedt ook al veel rust. Toch blijft dit een kat waar je zelf ook nog de nodige tijd in moet steken en mee moet spelen. Als je dit er niet voor over hebt, kun je beter een rustiger type kat uitzoeken en je kitten terug/ naar een asiel brengen, zodat het op een geschiktere plek terecht komt. Kittens leren btw niet door straffen, maar door belonen. Dit vraagt echter veel tijd en geduld. Onthou ook dat een kat niet iets bewust doet om jou het bloed onder de nagels vandaan te halen. Je kat speelt en dan overkomt hem iets dat jij niet leuk vindt.

Veel succes!
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Heeft mijn kat ADHD?

Bericht door Nyncke »

ADHD, ik geloof er niet zoveel van, wel van koppetjes moe maken.
Je zou eens bij Bol.com kunnen kijken daar hebben ze boeken over het trainen van katten.
Hersengymnastiek is prima voor overactieve dieren/dieren die zich vervelen.
Heb ook gezien/gelezen dat je kunt clickeren met een kat, erg leuk!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Heeft mijn kat ADHD?

Bericht door Anne »

Dit lijkt me eerder een geval van frustratie op frustratie..Jouw kitten is nog erg speels en niemand om mee te spelen voor hem is erg frusterend. Je huis katproof maken lijkt me erg verstandig en absoluut een speelmaatje erbij, van dezelfde leeftijd.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5253
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Heeft mijn kat ADHD?

Bericht door Synemios »

Ach ja als je daar niet tegen kunt moet je niet aan kittens beginnen.
kittens spelen nu eenmaal graag, zorg gewoon dat ze niet of zo weinig mogelijk kunnen slopen en laat ze lekker spelen en ravotten.
Moet je vooral doen kat in zijn reismandje als strafmaatregel, durft ie er straks niet in als hij/zij naar de dierenarts moet,
Daarbij denk jij dat die kat uren later nog weet wat hij fout deed?
Of uberhaupt dat een kitten begrijpt waarom hij niet met die bloemen en kerstboom mag spelen?
Koop gewoon een betere boom, ik heb ook al tig jaar een stevige kunstboom, al mijn katten hebben daar al meerdere malen mee lopen klieren en nog steeds is hij niet kapot.
Ik heb er zelfs 1 gehad die erin ging liggen en erin sprong, zet hem gewoon vast, zorg voor onbreekbare spullen en dan is iedereen blij.
is toch logisch dat je kitten met die boom wil spelen? al die glinster dingen en dat beweegt, niets is zo leuk voor een kitten als een kerstboom.
En die bloemen, je voorkomt een hoop rommel en ergenis door die bloemen gewoon niet neer te zetten.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9350
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Heeft mijn kat ADHD?

Bericht door castratenkoor »

Met Synemios eens. Je huis catproof maken om te beginnen. En ophouden met straffen.
Geniet liever van de capriolen van dit nog jonge diertje.

Persoonlijk heb ik geen planten en bloemen staan, geloof me, scheelt een hoop ergernis.
De kat haalt niet het bloed onder je nagels vandaag, de kat heeft gewoon lol.

Zet alles weg wat stuk kan, hou op met politie-agent spelen en laat het grote genieten beginnen.
Deze kat heeft geen ADHD deze kat is gewoon gezond en levenslustig.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Heeft mijn kat ADHD?

Bericht door pinguin »

ben het helemaal met mijn voorgangers eens. heb hier ook twee katten rondlopen met een flink leeftijds verschil. en mijn jonkie van 9mnd wil gewoon meer spelen dat mijn oudere kat.
met straffen bereik je alleen maar dat de kat bang van je gaat worden. snabbel (mijn jongste) haalt ook wel eens het bloed onder mijn nagels vandaan. doet ook dingen die ik niet op prijs stel. maar ach daar is die jong voor. pak een hengel of ander speelgoed en leid hem af. net zo lang tot die moe is. en dat kan soms echt wel even duren.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Heeft mijn kat ADHD?

Bericht door achtpuntzes »

haha...

Druk, speels gedrag bij katten wordt door sommigen als een probleem gezien, en er zijn er dus zelfs die ervan overtuigd zijn dat het ADHD is... ik zie er de humor wel van in. :)

aan de andere kant zit er ook wel gevaar, misschien zijn er wel mensen die hun energievolle, levenslustige kat ten onrechte drogeren, omdat ze denken dat hij een afwijking heeft.

dus:

geniet van je poezels, ook als ze druk zijn. als je ze te druk vindt, ligt dat aan jou, en niet aan de kat, en zou je moeten overwegen om het dan maar zonder huisdieren te doen, die nou eenmaal leven in de brouwerij brengen.
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Heeft mijn kat ADHD?

Bericht door Nyncke »

Helemaal mee eens :!:
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Heeft mijn kat ADHD?

Bericht door Mirjam86 »

Ja, dit gedrag hoort er voor sommige katten nu eenmaal bij.
Hier heb ik er ook zo eentje lopen (en die heeft zelfs een maatje om mee te ravotten).
Ik heb haar zojuist al 10 keer uit de kerstboom geplukt... Ze begrijpt echt niet dat het niet de bedoeling is dat ze daarin gaat spelen... en kan je het haar kwalijk nemen? Zo'n mooi klimding met allemaal ballen waar je tegenaan kan meppen...
Ze zal wel gedacht hebben: Wauw vrouwtje, dit is pas eens een mooi speeltje waar jij mee thuis komt!
Soms is het vermoeiend of irritant, maar dat zet ik dan maar weer gauw van me af en dan maak ik een foto van de kleine boef op heterdaad.
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9350
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Heeft mijn kat ADHD?

Bericht door castratenkoor »

Daarom begin ik niet eens aan een kerstboom. Heb nog een paar jaar kerstslingers langs plafond gehad.
Teun lanceerde zich er vanaf het wandmeubel gewoon in. Met razende Rikkel hoef ik er al helemaal niet aan te denken, dus nee geen kersversiering in huize Castratenkoor.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Heeft mijn kat ADHD?

Bericht door Mirjam86 »

Hihi Wouter is helemaal dol op kerst, dus versiering is een must.
Maar we hebben ons er maar van tevoren bij neergelegd dat de katten alles als nieuwe speeltjes zullen zien.. Dus: plastic ballen en niet teveel zeuren!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Heeft mijn kat ADHD?

Bericht door Nyncke »

Jeemig, dat is ook werkelijk het allerleukste wat er is, kerstballen kegelen!
Er zijn zoveel leuke onbreekbare dingen te vinden.

Er staat hier bv geen enkele plant meer, de laatste heeft het begeven omdat ze dachten dat het een springplank was om in de gordijnen terecht te komen.

:lol:
Plaats reactie