Poes miauwt voornamelijk 's nachts

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Apartdesign
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2011 22:08

Poes miauwt voornamelijk 's nachts

Bericht door Apartdesign »

Sinds twee maanden hebben wij Britse korthaar dames gekocht van bijna 3 jaar oud.
Ze zijn helemaal gewend, en hebben alles wat hun hartje begeert hier bij mij
en mijn vriend. Ik steek veel tijd en energie in de poezen en krijgen goed te eten.
Ze zijn allebei niet gesteriliseerd, en zijn onlangs krols geweest. Maar na een week begint jackie onze poes weer te beginnen met miauwen maar houdt echt niet op. Dit doet ze voornamelijk snachts, achter elkaar door. Als we op de bank zitten s' avonds dan loopt ze uit het niets naar de gang en begint ze weer.
Als ik haar dan probeer te straffen met door haar in dr nekvel te grijpen en tegen haar
Te zeggen dat ze moet stoppen, stopt ze wel even maar gaat na een poos weer door.
Ik wil haar niet straffen, want ze is zo lief.
Wie kan mij helpen????
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Poes miauwt voornamelijk snachts

Bericht door Adriana »

welkom op het forum en wil je om te beginnen je brits kortharen niet/nooit meer straffen en in het nekvel grijpen? dat werkt niet en als het al zou werken, dan alleen averechts. het schaadt de vertrouwensband die je aan het opbouwen bent.
bovendien verdienen ze geen straf omdat ze hun natuurlijke drang (moeten) volgen omdat ze niet gecastreerd zijn.

je hebt er kennelijk bewust voor gekozen om ongecastreerde poezen in je huis te hebben.
heb je je daarin verdiept? weet je hoeveel energie het kost voor een poes om krols te zijn?

er is een heel erg simpele oplossing, die met name voor de poezen in kwestie het aller/allerbeste is: castratie.
en ik hoop dat je verteld is dat de poezenpil grote kans op tumoren geeft?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Poes miauwt voornamelijk snachts

Bericht door Catfish »

Adriana heeft alles al gezegd. ;-)
Alsjeblieft niet straffen en ze laten castreren! Zo veel beter voor ze..... Het is niet alleen de energie die het kost, maar ook de kans op kanker aan de voortplantingsorganen en melkklieren is heel groot bij ongecastreerde poezen.
Verder veel plezier met ze!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9346
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Poes miauwt voornamelijk snachts

Bericht door castratenkoor »

Ik sluit me aan bij de vorige sprekers: castreren en niet meer straffen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Poes miauwt voornamelijk snachts

Bericht door Robijn »

Beste Apartdesign,
Ik heb hopelijk DE tip voor jou om het miauwen te laten stoppen.
Toen ik mijn Britse Korthaar poes van 9 kreeg, was ze ook nog niet gecastreerd (zie mijn vraag in het forum: 9-jarige poes wel/niet laten steriliseren). Ze krijgt momenteel nog steeds de pil. (ik zit er nu over na te denken om haar te laten castreren, maar ben er nog niet helemaal uit).
Het heeft maar liefst 2 maanden (!!!) geduurd, voordat ze zich bij mij thuis op haar gemak voelde.
In het begin miauwde ze bij mij ook 's nachts!!!!!! :-(
Ik had het idee dat ze vooral 's nachts zoiets had, van waar ben ik nou??? En waar zijn mijn oude poezenmaatjes???? Ik denk dat ze zich ook alleen / eenzaam voelde. 's Nachts is het natuurlijk donker en heel stil in huis...
Ondanks dat de deur van de slaapkamer openstond (ook op de begane grond), kwam ze niet de slaapkamer in. Dat durfde ze destijds nog niet..
Het gemiauw werd echter steeds erger :-( .... Meerdere keren in de nacht; steeds zo'n uur of 2 er tussen... Mijn nachtrust werd dus steeds vaker verstoord. Ik heb haar echter nooit gestraft, want ik voelde dat ze zich niet op haar gemak voelde...

Ik heb haar toen op een avond mee de slaapkamer ingenomen als ik ging slapen; kattenbak erbij + gevulde drink- en etensbakje, deur dicht, en ja hoor: MEVROUW HEEFT SINDSDIEN NOOOOOOIT MEER GEMIAUWD!!!!!
Ze vindt het heeeerlijk op bij mij op bed te slapen; en ik geniet er zelf ook van!!!!!!!!
Ze had alleen een duwtje in haar rug nodig.
Dat is dus mijn tip aan jou.
Robijn is heel slim en weet al hoe laat het is als de tv en de lichten uitgaat. Als ik de deur van de slaapkamer dan open (die is overdag dicht), dan komt ze er al aangedribbeld hoor! Ik hoef haar niet eens meer te roepen. Ze springt dan meteen op bed en is klaar om te spinnen / knuffelen en slapen. En zowel Robijn als ik slapen nu HEERLIJK!!! De hele nacht!!
Ik zou zeggen, probeer het een keer uit! (ik zou wel de slaapkamerdeur / in het begin / dicht houden)!!!!
Veel succes!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Plaats reactie