Senna positief getest op FELV

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Senna positief getest op FELV

Bericht door nellebel »

jammer dat ze haar niet willen. goh wat erg die uitslag. geniet nog van haar. doen wij ook met flippie. flippie rochelt nu weer meer maar we kijken het dag per dag. ik durf het flippie (maar dus ook senna) nu niet aan te doen. inderdaad de stress.
Hopelijk vinden jullie een opplossing. iemand zonder katten die haar in huis wil nemen. vooral omdat ze nog zo gezond oogt.
Ik heb van AHL (zie topic hierover) een poedertje voor flippie, werkt erg goed. haar weerstand ging echt vooruit. is een voedingssuplement.
Luister mijn filppie is in februari positief getest en zou maart niet halen .het is juli en ze is nog superactief. bij jou gewoon lasitg omdat je meer katten hebt. maar dan zou ik ook proberen eerts een andere oplossing te zoeken.
heel veel sterkte.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
jumper

Re: Senna positief getest op FELV

Bericht door jumper »

Dat is raar,
mijn dierenarts plaats ze ook in dat soorte opvang. (ben de naam ff kwijt)
Ik hoop dat je snel een oplossing kunt vinden
sterkte
Forest
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 okt 2010 11:13

Re: Senna positief getest op FELV

Bericht door Forest »

Even een update over Senna.
Het gaat eigenlijk vrij aardig met haar, natuurlijk schommelt het wel een beetje maar over het algemeen ziet ze er redelijk uit.
Ze speelt en eet als de beste....
Natuurlijk is het wel lastig, de andere 3 katten willen de huiskamer in maar dat kan niet, dus gaan ze soms voor de deur zitten mauwen. Senna loopt dan ook naar de deur, waardoor wij haar dan weer proberen te lokken met een spelletje omdat we dat dan toch wel eng vinden.
's Nachts zit Senna alleen en gaan we af en toe als we toevallig even moeten plassen bij haar kijken.
Het is een heel gedoe met het wassen van de bakjes en de handen, maar dit is de beste optie uit alle opties.
We zien nu wel hoe het verder gaat lopen...
Iris01
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 nov 2011 13:07

Re: Senna positief getest op FELV

Bericht door Iris01 »

Hallo,ik kom net bij de da vandaan en heb ook net het bericht gekregen dat Joey,mijn kater, FeLV heeft.Heb nog geen idee wat hem en ons te wachten staat maar hij moet in ieder geval een paar dagen opgenomen blijven.Ik ben me op internet wat aan het informeren en zie dat er misschien nog "een sprankje hoop" is voor hem???! Momenteel zie ik er erg tegen op om het straks m'n meiden te vertellen over "hun broertje",als ze straks uit school komen,ik zit nu al de hele tijd m'n tranen weg te slikken. . .Maar enfin,ben erg benieuwd hoe het met Senna afgelopen is,ik lees hier niks meer over. . .
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Senna positief getest op FELV

Bericht door Adriana »

welkom op het Forum!
je hebt een nare diagnose gekregen voor Joey. rechtsboven zit een zoekfunctie en als daar FeLV ingeeft, dan krijg je vrij snel vrij veel informatie over de verzorging en (on)mogelijkheden van een FelV-katzel. eerst maar even heel goed inlezen denk ik..

http://www.whgdierenartsen.nl/Bibliothe ... kemievirus++
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Senna positief getest op FELV

Bericht door nellebel »

je mag mij ook een PB tje sturen. mijn flippie is 6 september overleden aan felv en in feb mijn sjefke. we hebben langer van haar mogen genieten als voorspeld en ik heb me flink verdiept in felv in die tijd.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Iris01
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 nov 2011 13:07

Re: Senna positief getest op FELV

Bericht door Iris01 »

Bedankt allebei voor jullie reactie,Joey werd maandag opgenomen,mocht dinsdagavond aweer naar huis,sprong woensdag over de schutting,ik dacht in eerste instantie "Yes!" maar dacht al snel, hij wil misschien wel een plekje zoeken om rustig te sterven.Joey is helaas donderdag vlak voordat ik wakker werd,overleden. We hebben met z'n drietjes de hele ochtend zitten janken en omgetut met onze Joe, foto's gemaakt en m een plekje gegeven in de tuin. Meiden moesten s'middags echt naar school en wat voelde ik me toen leeg. . .nog steeds.
Iris
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Senna positief getest op FELV

Bericht door pearlsofpassion »

Sterkte, dat is toch wel heel snel gegaan... :-(

Als je daar zin in hebt, kan je een eigen topic openen onder 'afscheid' waar je Joe zijn (levens)verhaal kan doen. Dat is ook iets fijner voor de starter van dit topic.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Senna positief getest op FELV

Bericht door nellebel »

heel veel sterkte met het verlies van Joe. weet je, er is hem wel veel leed bespaard, hou dat in je gedachten.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Iris01
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 nov 2011 13:07

Re: Senna positief getest op FELV

Bericht door Iris01 »

Ja dat klopt,daar ben ik wel ontzettend blij om,denk ik. . .
Groetjes,
p.s. wat ik me nu wel afvraag,hoe besmettelijk is deze ziekte? mochten we ooit een nieuwe kat willen nemen. Is de omgeving nog besmet,ik bedoel de plekken waar Joe gezeten heeft,de ramen,vloer,bank enz.,het zou me ook niks verbazen als er besmette katten in de buurt rondlopen. . .
Hoe zien jullie dit?
Doei,Iris
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Senna positief getest op FELV

Bericht door nellebel »

felv is besmettelijk bij katten onderling. via het speeksel en bijv urine kan het overdraagbaar zijn tot hooguit enkele uren nadat het vocht het lichaam heeft verlaten. echter ik heb voor de zekerheid, voor mij neigen gemoedsrust, mijn hele huis ontsmet met dettol voordat de nieuwe katjes kwamen. flippie snotterde en nieste nogal en had flinke traanoogjes. die druppeltjes lagen door het hele huis, dus ik heb alles schoongemaakt.
ik heb dus alles met sop schoongemaakt e nde bank en krabpalen e.d. met een vochtige doek met dettol afgedaan. maar heel officieel zou het niet nodig moeten zijn.
ik merkte wel dat het voor mij heel verdrietig was. alsof ik alles aan haar wegvaagde, anderzijds ook een gevoel van opluchting dat ik die rotziekte uit mijn huis had verbannen. echt een emotionele 8baan hoor.
de speeltjes heb ik allemaal in een sopje gegooid alleen degene waar ze echt op sabbelde heb ik weggedaan met pijn in het hart. (ze heeft haar favo speelgoed meegekregen in haar grafje)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Iris01
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 nov 2011 13:07

Re: Senna positief getest op FELV

Bericht door Iris01 »

Dankjewel,Wendy, en anderen voor de info en alle steun. . .
Groetjes Iris
Plaats reactie