Wie of wat is nou verantwoordelijk?

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
shaar1991
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2011 06:47

Wie of wat is nou verantwoordelijk?

Bericht door shaar1991 »

Onze liefste kat (smurf) geboren op 23 maart 1996,
Is op 21 november naar buiten gegaan zoals meerdere katten alleen vonden wij het vreemd dat onze 15 jarige kat niet thuiskwam s'avonds terwijl zij altijd thuis kwam de volgende ochtend kon ik haar nog steeds niet vinden en ik besloot toen om toch maar even op het internet te gaan kijken want mijn gevoel zei me dat er iets niet klopte.

En ja hoor daar stond onze kat op het internet bij gevonden dieren het bleek dat onze kat aan het eind van de straat was opgehaald door de dierenambulance,
gelijk contact opgenomen en toen kregen wij te horen dat zij misschien een tumor had en er werd ons aangeraden om afgelopen maandag (28-11-2011) een afspraak met de dierenarts te maken.
Wij hebben haar in het asiel opgehaald en kregen 3 pilletjes mee en inmiddels toen wij thuis kwamen merkten we dat zei op eens niet meer op de stoel kon springen wat opmerkelijk was want voor dat zij weg was kon zij dat wel maar goed wij dachten misschien komt het door de ouderdom maar dat was dus niet zo en afgelopen donderdag en vrijdag ging zij zich nog vreemder gedragen en merkten we dat ze moe was en we legde haar op een handdoekje en op de plek waar zij het liefst lag.
Zaterdag tilde ik haar op gaf er wat eten en drinken maar dat hoefde zij niet en wilde terug gaan naar haar plekje maar dat ging niet want der achterkant wilde niet meer meewerken het leek alsof ze verlamd was en de volgende dag deed ze heel af en toe haar oogjes open maar meer kon ze niet meer en gisteren op 28-11-2011 om 10.15 bliest zij haar laatste adem uit wat ik natuurlijk niet kon verdragen het was zo zielig en heb haar gezegt dat het goed was om te gaan maar ik denk niet dat zei daar bewust nog iets van meegekregen heeft 15 min voor dat zij overleed keek ze mij nog heel even aan en merkte ik dat ze (denk ik ) in een soort van coma lag.
Maar nu vraag ik me af wie is er nou verantwoordelijk komt het door de ouderdom of komt het omdat zei geholpen was door de dierenarts

m.v.g sharona
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Wie of Wat is nou verantwoordelijk?

Bericht door nellebel »

als je geen autopsie laat plegen zul je nooit weten waar ze aan is overleden. ik weet ook niet wat je er mee zou willen bereiken. die DA had het beste met je katje voor en de dierenambulance ook. waaro mis ze meegenomen? ze nemen meestal niet zomaar een kat mee. dan moet ze er slecht uitzien of bijv zijn aangereden ofzo. was ze gechipt? want dan waren ze vanzelf bij je uitgekomen. en hoelang was ze dan al weg? een week?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9352
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Wie of Wat is nou verantwoordelijk?

Bericht door castratenkoor »

Als je wilt weten waar ze aan overleden is kun je autopsie laten doen.

Mijn mening is - en dat klinkt misschien hard, zeker nu de poes dood is - dat je zelf verantwoordelijk bent voor wat haar overkomt, als je haar los laat. Je stelt haar bloot aan veel gevaren en dat kan fout aflopen. Dat is in mijn ogen eigen keuze.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Wie of Wat is nou verantwoordelijk?

Bericht door BillyJean »

Misschien was je kat weggelopen om te sterven, vaak maskeren ze dat ze heel ziek zijn en zoeken dan een stil plekje op
Maar wat ik niet begrijp: je kreeg het advies om naar de Dierenarts te gaan, maar dat heb je niet gedaan? Sneu hoor, hoe het is gelopen, maar gelukkig is je kat gevonden en niet verdwenen, zoals zo vaak gebeurt

en jij bent verantwoordelijk, jij laat je kat buiten op straat lopen met alle gevaren van dien
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wie of Wat is nou verantwoordelijk?

Bericht door Adriana »

welkom op het forum en wens je sterkte, de komende verdrietig tijd.

het doet me denken aan vergiftiging (anti-vries???) en de niercrisis, die er op volgt..
dat kan heel snel gaan en zich helemaal aan je zicht hebben onttrokken, want deels buiten..
en helemaal eens: zonder autopsie geen oorzaak en buiten laten is risico's accepteren..

en een dierenambu haalt heus geen gezonde kat ergens van de straat weg hoor..
dus wees ze dankbaar dat zij zich over je katje hebben ontfermd..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Wie of Wat is nou verantwoordelijk?

Bericht door Mirjam86 »

Ik kan me voorstellen dat het schokkend en oneerlijk is dat je je kat ogenschijnlijk gezond naar buiten laat gaan en doodziek weer terug krijgt.
Toch lijkt het mij dat de dierenambulance alles heeft gedaan om je katje te helpen. Om andere mensen verantwoordelijk te houden is dus niet terecht. Helaas zal je nooit weten wat er met haar is gebeurd, tenzij je overgaat op autopsie. Het verdriet wordt daar echter niet minder om.
Helaas is dit het grote risico van katten los buiten laten: je ziet niet wat er met ze gebeurt...

Sterkte de komende tijd!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Wie of Wat is nou verantwoordelijk?

Bericht door Peet »

Sterkte met het verlies.
Maar sluit me wel bij mijn voorgangers aan.
Ik vind het ook nogal wat dat je er over denkt dat het de schuld kan zijn van de dierenarts....
Denk ook wel dat zij het beste met je kat hebben voor gehad toch?

Zonder autopsie kom je er denk ik nooit achter, je bent er niet bij geweest wat er gebeurt is op straat.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Wie of Wat is nou verantwoordelijk?

Bericht door Anne »

Ik vind het frappant dat je twee drie dagen niks doet terwijl je ziet dat je kat ineens dingen die ze eerst deed, niet meer kan. Je had in de tussentijd, misschien heb je dat ook wel gedaan, kan het niet uit je verhaal halen, wel overleg met je da kunnen hebben of ben je naar de da geweest.
Ik denk ook dat je kat weggelopen is om te sterven, dat gebeurt wel vaker, alleen wordt ze geschept door de dierenambulance die in bijna alle gevallen altijd het belang van het dier na streeft.
je keek toe terwijl ze aan het sterven was en en nu vraag je je af wie er verantwoordelijk voor is :???: Dat begrijp ik niet zo goed, je kat krijg je er niet mee terug en je had toch naar je eigen da gekunt?
Kortom, ik snap niet zoveel van dit verhaal
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie