Gourmet natvoer

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
koerenga
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 nov 2011 19:41

Gourmet natvoer

Bericht door koerenga »

Wat is jullie ervaring met gourmet natvoer?
Is dit voer goed? of bocht?
Gebruikersavatar
Seetje1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 jun 2011 19:23
Locatie: Boxmeer
Contacteer:

Re: Gourmet natvoer

Bericht door Seetje1980 »

Als je de ingedienten gaat analyseren dan is het "bocht". Misschien is dat een groot woord. Maar sowieso natvoer is altijd meer vocht dan wat anders.
Ik heb zelf niet zo heel veel verstand van die analyses maar doordat ik veel lees hier ben ik er wel een beetje achter wat goed en slecht is in voer. Granen en suikers zijn niet goed en die zitten er volgens mij wel in. Nu moet ik eerlijk zeggen dat die 2 kornuiten van mij ook gewoon gourmet gold de mousse variant krijgen. Penneke eet RC intense hairball en Keesje krijgt RC kitten 36 en dan als ik thuis kom rond 5 uur krijgen ze allebei een half blikje mousse van gourmet, gewoon voor het lekkere. Wij eten namelijk ook zelf warm rond die tijd. En soms nog niet eens een half blikje. Als je het gewoon als lekkertje geeft dus niet als hoofdvoer kan het volgens mij niet zo veel kwaad. Als je maar een goede kwaliteitsbrok als hoofdvoer geeft. Maar ik weet niet of ik nu een hoop forummers op men nek ga krijgen. Als je goed natvoer wilt geven kun je het beste almo nature of zo pakken dat is puur vlees met een beetje water. Maar goed dat is vrij prijzig. Mijn katten zijn dol op die kipfilet van almo maar ik kook nu gewoon een hele kipfilet voor ze dan krijgen ze allebij de helft en dan doen ze er 2 dagen mee en voor die blikjes almo betaal je een euro. Tis maar net waar je voor kiest maar nogmaals. Zachtvoer bestaat voor het grootste gedeelte uit vocht (dus in de meeste gevallen betaal je gewoon voor water), maar ze vinden het oh zo lekker he
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Gourmet natvoer

Bericht door Mirjam86 »

Echt bocht is het niet hoor, er zijn varianten zonder granen en suiker.
Maar bij bijvoorbeeld kip (even uit mijn hoofd is dat er eentje zonder granen en suiker) staat dan dierlijke vlees- en bijproducten (min. 4% kip). Wat de rest dan is wordt niet vermeld.
Bij bijvoorbeeld Animonda Carny is het 87% kip, 13% kalkoen.

Maar we hebben de mousse wel eens in de supermarkt gehaald in afwachting van ons zooplus pakketje en ze slobberden het wel lekker weg. Maar voor iedere dag zou ik het niet aanraden (helemaal niet als je alleen natvoer geeft, maar daar ga ik niet van uit).
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Cerna

Re: Gourmet natvoer

Bericht door Cerna »

Nee hoor, geen bocht. Onze katten eten al jaren Gourmet mousse en doen het er prima op! Onze Cochi eet alleen mousse (is nooit een brokjeseter geweest) en is inmiddels 16,5, dus wanneer het bocht zou zijn zou hij nooit zo oud zijn geworden.
Plaats reactie