Kitten breekt haar voetje

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Gebruikersavatar
heidinuyten
Huiskat
Huiskat
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 jul 2009 17:19
Locatie: Noord-Brabant

Re: Update over masha !

Bericht door heidinuyten »

Hallo allemaal,


Masha zit nu bijna 3 weken bij mijn dierenarts intern, vanwege haar pootje.
Dit gaat allemaal nog steeds heel goed.
Ze zit nu nog steeds op haar gemak daar maar laat meer weten dat ze niet graag in dat hokje zit.
Dit doet ze alleen als er mensen voorbij lopen, en dat is gelukkig niet heel vaak.

Ik ben al weer een paar keer op bezoek geweest en dan haar hokje helemaal verschoont.
Masha lekker even mee naar de kantine genomen en een rondje met haar buiten gelopen.
Dat vind ze nog het leukste, naar de kippenren daar, al die rare vogels haha.
Zit ze super stil op mijn arm te kijken naar ze.

In de kantine mag ze daar soms ook even los lopen, is maar een kleine kantine (3 bij 3ofzo).
Zodat ze even kan bewegen, en wat rond snuffelen.
Aanstaande donderdag word als het goed is haar spalk voor de laatste keer vernieuwd.
Daarna mag ze gelukkig bijna naar huis, dat overleg ik daar nog die zaterdag, dan heeft ze controle.

Ik hoop dat het allemaal netjes aan het genezen is, en dat ze straks nergens meer last van heeft.
Ook hoop ik dat ze hierdoor wat rustiger is, voorzichtiger.

Als ze dan thuis is moet ze nog wel revalideren, en zal ze wel los mogen lopen.
Ik laat haar niet meteen weer door het hele huis lopen, al mag dat wel.
Ze mag los op haar kattenkamer, en vanuit daar gaan we verder.
Als ik thuis ben mag ze ook beneden, zolang ze niet weer als een gek tekeer gaat met mickey haar vriendin.

Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte hoe alles verder verloopt met masha.

Grtz heidi
Lightning!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kitten breekt haar voetje

Bericht door Kattenbella »

Hoe is het gebeurd?
Ik hoop dat ze er weer snel bovenop is! Mooi dat je langs mag komen en haar haar aandacht mag geven.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
heidinuyten
Huiskat
Huiskat
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 jul 2009 17:19
Locatie: Noord-Brabant

Masha, met gebroken middenvoets beentjes, is weer thuis !!!

Bericht door heidinuyten »

Hoi,

Dit is weer een update over masha.
Haar verhaal is terug te lezen.

Ze is inmiddels weer thuis, iets eerder dan verwacht, maar mevrouw had weer eens de spalk afgekregen.
Nadat hij een paar dagen eerder was verwisseld voor de laatste keer, hebben ze blijkbaar niet de juiste spalk er weer terug om gedaan.

Maar goed, ze is dus nu weer een weekje thuis, en ze moest wel een week minimaal in haar aparte kattenkamer verblijven nog.
Alleen mocht ze beneden ook rondlopen als ik thuis was.

Dit alles verloopt gelukkig prima, ze mankt nog iets of wat, en als ze zit houdt ze soms nog het pootje omhoog.
Maar dit alles is normaal, ze heeft natuurlijk nog spierpijn en moet wenen aan beweging.

Maar ze loopt en rent en klimt en springt weer ( niet te gek natuurlijk ).
Ze heeft zelf gelukkig ook erg in dat pootje nu, ze is toch voorzichtiger en wat rustiger.
Nou dat vind ik niet erg, scheelt weer een hoop opletten voor mij.

Normaal zou ze als ze met mickey haar vriendin de gekke 5 minuten heeft, de trap achter haar oprennen.
Nu doet ze dit nog niet, ze kijkt mickey achterop, maar ze rent niet mee, ze gaat op haar tempo wel de trap op daarna.
Dat doet ze erg op haar gemakje, en ook eraf gaat goed.

Masha was wel heel erg blij dat ze weer thuis was ( uit de cel ), en liet dat heel erg merken aan mij, door veel kopjes en kusjes enzovoorts.
En dat vind het vrouwtje natuurlijk heel erg fijn ( lief poeze kindje ).

Ook mickey is toch stiekem blij dat ze er weer is.
Toen ze al die weekjes er niet was, vond ze dat toch ook weer niet erg, ze vond het wel best hoor.
Ze had het vrouwtje weer voor haar alleen.
Nu gaat ze weer graag achter masha aan en andersom, en stiekem lief neuzen samen en naast mekaar slapen.

Ik hoop dat vanaf nu voor masha alles goed blijft gaan met dat pootje.
Daarover maak ik me toch wel wat zenuwachtig nog.

Ik hou jullie op de hoogte, mocht je zelf hetzelfde mee maken ( niet te hopen natuurlijk ), mail me gerust hoor.

Groetjes heidi, en M&M ( mickey en masha )
Laatst gewijzigd door Admin op 11 okt 2009 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic samengevoegd met oorspronkelijke topic. Open geen nieuwe topics als je het kan aansluiten bij je eerdere topic, ajb.
Lightning!
Gebruikersavatar
heidinuyten
Huiskat
Huiskat
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 jul 2009 17:19
Locatie: Noord-Brabant

Re: Kitten breekt haar voetje

Bericht door heidinuyten »

Hallo,

Weer een tijdje geleden dat ik iets van mij heb laten horen.
Inmiddels is masha ( die haar pootje had gebroken ruim een half jaar geleden ), weer helemaal zoals ze moet zijn.
Ze heeft nergens last van, en is al weer een jaar en 2 maanden oud.
Wat gaat de tijd toch hard met die kinders.

Ze is inmiddels ook gesteriliseerd, ze ging vanwege haar krolsheid soms binnen een kleine ongelukje maken, door middel van een plasje.
Als ik dan bezoek had van iemand die toevallig een kater heeft, was het weer zover.

Dus dacht ik, nu is het voor haar wel tijd, anders kost het mij straks beneden allemaal nieuwe laminaat leggen, en dat heeft mij destijds niks gekost, maar geld daarvoor heb ik niet echt.
Nu is voor mij en masha en ook mickey alles een stukje makkelijker, en is ze er voor altijd vanaf.
Ik kan merken dat ze een stuk liever aan het worden is, komt heel veel kroelen nu, en ze laat mickey ook iets meer met rust.

Dus de rest van haar gekke drukke buien zijn puur van haar puberteit haha.

Mickey is nu alweer 4 jaar.
Inmiddels heb ik een vriend al weer bijna 8 maanden, die helemaal weg is van de katten.
Vooral van mickey, omdat hij daar alles mee mag doen.
Masha daarin tegen, als ze iets beu is, geeft ze geen waarschuwing en zet haar nagels erin.
Mickey laat het wel weten, ach, ik zie het aan masha ook wel, maar hij moet ze nog leren lezen zeg ik dan, het is soms niet zo duidelijk bij masha, is soms best een hittepetitje.

Maar tot zover mijn update.


Groetjes heidi
Lightning!
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Kitten breekt haar voetje

Bericht door ayla »

helaas heb ik zelf een soorgelijk avontuur de rug, maar dan met een gebroken pootje.
viewtopic.php?f=59&t=20170&hilit=felix

viewtopic.php?f=5&t=20525

viewtopic.php?f=61&t=20142

uiteindelijk heeft het hier ruim 7 weken geduurd.
Fijn dat de DA nu op haar let. succes ermee.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
delangemj
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jul 2010 22:00

Re: Kitten breekt haar voetje

Bericht door delangemj »

Wat voor materiaal was de spalk van?
Onze kat kwam ook mank thuis, heengegaan omdat ik een naar gevoel had.
DA zei dat t niks was.
Na 1 week gebeld dat t niet goed ging, moest m maar binnen houden.
Weer een week later heb ik aangedrongen op een foto en wat denk je....
3 dubbele breuk!
Ze hebben m voor 4 weken gespalkt met een metalen spalk...
Vandaag is ie eraf gehaald op mijn aandringen..maar goed ook, de poot is helemaal kapot, als ik gewacht had was t gaan onsteken...
Gebruikersavatar
heidinuyten
Huiskat
Huiskat
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 jul 2009 17:19
Locatie: Noord-Brabant

Re: Kitten breekt haar voetje ( update )

Bericht door heidinuyten »

Hoi,

Masha, die toen ik haar net had, haar middenvoets beentjes brak, daar gaat het al lang weer helemaal goed mee.
Ze is inmiddels 2,5 jaar oud, en heeft nog steeds nergens last van.

Dit is masha nu.
Afbeelding
Lightning!
Plaats reactie