Tepel eraf geschoren bij castratie poes

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Plaats reactie
ci-lo-st-sh
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 okt 2011 16:04
Locatie: w-wijk

Tepel eraf geschoren bij castratie poes

Bericht door ci-lo-st-sh »

Allereerst wil ik me even voorstellen: ik ben Diana, getrouwd en twee kinderen. We wonen met 3 poezen en 1 kater.

Lotus, Cindy, Shirley, Stanley

Het gaat me om Cindy. Gisteren naar de dierenarts gebracht om te castreren. Ik mocht haar 's middags weer ophalen. Vroeg of alles goed gegaan was en volgens de assistente, waren er géén bijzonderheden. Kreeg antibiotica mee en daar gingen we weer. Maar vanmiddag mocht ik van Cindy haar wond bekijken en toen schrok ik.. :shock: Whaaat? Tepel weg..en andere beschadigd. (Ik heb er foto's van gemaakt.) Dacht echt, wat een slager! :twisted: Ik vind het ook niet netjes gehecht. Maar de tepel eraf?! Ik heb gebeld naar de DA en kreeg van de assistente te horen dat het door het scheren kwam. Ja de vacht was dik maar alle haren moesten eraf. Ja en? toch niet de tepel! Je begrijpt het al, ik ben er kwaad om. En nu weet ik niet wat ik hiermee moet. Ze komt gewoon beschadigd thuis. Voel me al helemaal schuldig dat ik haar daar heb laten helpen. Wat kan ik hier nu mee?! Heeft iemand dit ook meegemaakt? en toen?

Ik hoor het graag van jullie.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9346
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Tepel eraf geschoren bij castratie poes

Bericht door castratenkoor »

Ik heb hetzelfde meegemaakt, gewoon hele rij tepels eraf. Ik was ook des duivels.
Is een qwestie van alle operatie poezen achter elkaar zonder opletten grof scheren.

Sterkte en beterschap. Ik zou voortaan naar een andere dieranarts gaan.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Tepel eraf geschoren bij castratie poes

Bericht door Mirjam86 »

Ja ik heb hier (gelukkig) geen ervaring mee, maar ik kan me voorstellen dat je hier erg boos om bent!
En daar betaal je verdorie grof geld voor! Ik zou nooit meer naar deze DA gaan, duidelijk niet begaan met zijn patiëntjes!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Tepel eraf geschoren bij castratie poes

Bericht door Adriana »

het schijnt zeker niet zeldzaam te zijn...

als je een klacht wilt indienen dan heb je missch wat aan onderstaande links

http://www.agro.nl/vtc/

http://www.dierennieuws.nl/forum/smf/in ... 0#msg66590

k zou zeker soort van schadevergoeding vragen bij die da en om te beginnen terugbetaling van de rekening van de betreffende ingreep, want wanprestatie!

heb je een rechtsbijstandsverzekering?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
ci-lo-st-sh
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 okt 2011 16:04
Locatie: w-wijk

Re: Tepel eraf geschoren bij castratie poes

Bericht door ci-lo-st-sh »

Bedankt voor de reacties.
Ik heb de DA gisteren nog een email gestuurd. Daarin duidelijk gemaakt dat ik het schandalig vind en het geld van de castratie terug wil. Daarnaast de hechtingen wel door een andere DA eruit laat halen. Ik heb geen vertrouwen meer in zijn praktijk.

Hij krijgt 3 werkdagen de tijd om te reageren. Ik hoop dat hij me daarin tegemoet komt, maar mijn gevoel zegt anders. Ik wacht het even af, voor ik andere dingen ga doen. (nog bedankt voor de link, Adriana)

Groetjes Diana
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5465
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Tepel eraf geschoren bij castratie poes

Bericht door nellebel »

wat een beul. heeft ze ook een grote wond dan van het castreren? bij flippie toen net een klein plukje weggeschoren, maar die had ook een superklein wondje.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Cerna

Re: Tepel eraf geschoren bij castratie poes

Bericht door Cerna »

Zoiets heb ik nog nooit gehoord en gelukkig ook nooit meegemaakt. Wat een lomperik! En nu maar hopen dat hij/zij wel het fatsoen heeft om te reageren.
Onze dierenarts castreert via de flank; loop je dat risico niet.

Ik weet niet waar W.wijk voor staat, maar mocht het Winterswijk zijn....... mijn dierenarts zit in Lichtenvoorde. Een betere kun je je niet wensen.
ci-lo-st-sh
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 okt 2011 16:04
Locatie: w-wijk

Re: Tepel eraf geschoren bij castratie poes

Bericht door ci-lo-st-sh »

Hoi allemaal,

De DA heeft mijn email beantwoord. Ik moest maar een afspraak maken, om het erover te hebben. Dus inhoudelijks niks gezegd.
A.s donderdag, morgen dus, heb ik de afspraak. Ik houd jullie op de hoogte...
En ja, w.wijk staat voor winterswijk. ;-)
ci-lo-st-sh
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 okt 2011 16:04
Locatie: w-wijk

Re: Tepel eraf geschoren bij castratie poes

Bericht door ci-lo-st-sh »

Even nog iets: ik ben voor advies naar een andere DA geweest en ze vond het niet kunnen dat er niets over gezegd is. Ik heb haar de foto van de wond laten zien. Er is erg grof geopereerd en gecht.
Hun methode is anders, kleinere snijwond en geen hechting te zien aan de buitenkant. Maar dat scheren blijft een moeilijk iets. Komt vaker voor dat er een tepel geraakt wordt of zelfs weggeschoren. Maar ook hierbij is communiceren dan erg belangrijk! Het is maar goed dat ze antibiotica kuurtje heeft gekregen. Bij zo'n wond zeker nodig!
Ze kent de dierenarts waar het om gaat en hij heeft een vlotte babbel. Nou daar kan ik wat mee..
Jullie horen het nog!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Tepel eraf geschoren bij castratie poes

Bericht door Adriana »

ci-lo-st-sh schreef:Hoi allemaal,

De DA heeft mijn email beantwoord. Ik moest maar een afspraak maken, om het erover te hebben. Dus inhoudelijks niks gezegd.
A.s donderdag, morgen dus, heb ik de afspraak.
misschien daar toch niet alleen naar toe gaan...? ik ga als het ingewikkeld is altijd met iemand anders en doorgaans met mijn vriend. we spreken vantevoren af wat de grenzen zijn waar we niet overheen willen en hij bewaakt die tijdens het gesprek en dat werkt heel goed.
bovendien onthouden en horen twee mensen veel meer dan in je eentje, want dat is toch stressig..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
ci-lo-st-sh
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 okt 2011 16:04
Locatie: w-wijk

Re: Tepel eraf geschoren bij castratie poes

Bericht door ci-lo-st-sh »

Ben bij de DA geweest, met mijn man. (had dat ook al bedacht adriana, thx!)
Hij begon te vertellen dat hij mijn email had besproken met zijn assistente, die de tepel eraf had geschoren. Ze had mij al excuses aangeboden zei hij. Ja duh..en is het daarmee meteen goed? Nee!
Mijn man heeft het hem goed gezegd dat het echt slagerwerk leek, t.o.v de andere poes die geholpen is door een andere DA. Maar zo opereerde hij altijd, werd gezegd. Nou als ik dat van te voren wist, was ik niet naar hem gegaan. Hij begreep mijn standpunt en kon verder niks voor me doen, behalve de klacht meenemen in het verdere verloop van zijn praktijk. Excuses en nogmaals excuses.
Hij schrok wel dat ik zei: het leek wel of ze naar de slager was geweest ipv de DA. We namen afscheid na het gesprek. Nederig boog hij zijn hoofd bij het handschudden.
Zaterdag gaan de hechtingen eruit en kan hij zelf zien hoe het eruit ziet. Mijn man gaat. Ik wil hem niet meer zien.
Maar het gaat prima met Cindy, dat is dan het goede nieuws. De wond ziet er rustig uit.
Vertroetel haar de hele week al, hihihi, iets meer dan normaal.

Ik hoop het nooit meer mee te maken. Groetjes Diana
Plaats reactie