Gecastreerde Siamees van 6 jaar in huis

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
johangahler
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 okt 2011 20:36
Locatie: grobbendonk

Gecastreerde Siamees van 6 jaar in huis

Bericht door johangahler »

ik heb al 6 jaar een siamees, maar woonde door omstandigheden van zn 3 jaar bij mn zus,
nu ik verhuisd ben en de mogelijkheid heb woont hij sinds vandaag bij mij,
moet wel zeggen dat hij uit een 'gezin' van 4 katten komt en bij mij 'alleen' zal vertoeven.
ik werk in de horeca dus ben lange dagen weg,
moet ik me zorgen maken dat hij zn plekje niet zal vinden nu hij er alleen voor staat, of zal hij zich heerlijk nestelen, moet er ook wel bijzeggen dat hij me kent en me overal in huis volgt.
hij miaawt vaak als hij door de verschillende kamers van onze woning loopt..
hij heeft al heerlijk gegeten, en slaapt bij me.. maak me gwn wat zorgen dat ik morgen ga werken en hij lang alleen zal zitten...
bij mn zus thuis kon hij ook buiten, we hebben wel een ruim terras, maar is in de dag uiteraard niet toegankelijk voor hem. uit voorzorg en bezorgdheid zal hij in de uren dat hij alleen zit in de gang en de kamers mogen maar niet in de living daar dat al onze meubels van duur leder zijn.. geen paniek, ruimte heeft hij wel voldoende.. maar enkel we thuis zijn mag hij in de woonkamer.. zou dit voor frustraties kunnen zorgen? ook moest ik straks weg voor een boodschap en hij wou uiteraard mee!! eer ik de deur dicht deed miaawde hij dat ik het beneden nog hoorde :( ik maak me zorgen... beetje raad aub
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: gesneden siamees van 6jaar in huis

Bericht door Aziraphale »

Hmm, lastig! Hoe was zijn contact met de andere drie katten toen hij nog bij jouw zus woonde? Ik zou me zomaar kunnen voorstellen dat hij ze mist. Je geeft zelf ook aan dat je lange werkdagen maakt en hij dus veel alleen zal zijn. Lastig te voorspellen natuurlijk hoe hij het zal ervaren, mits je meer kunt vertellen hoe hij het bij jouw zus had met de andere katten.
Siamezen zijn over het algemeen ook erg intelligent, toch? En kunnen zich daardoor ook sneller vervelen.
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: gesneden siamees van 6jaar in huis

Bericht door MarjanR »

Sorry, maar een Siamees kán niet alleen zijn.
Echt niet. Het is bekend van oosterse katten dat dat gewoon echt niet gaat.
Met name Siamezen.
En er kunnen zich vanaf nu allerlei problemen gaan voorkomen omdat hij zich alleen voelt.
Niet alleen het slopen van meubeltjes, maar ook het plassen op allerlei plekken.
Hij kan gaan mutileren, zich gaan afzonderen of zichzelf gaan uithongeren.
Alles zonder aanwijsbare medische redenen, puur uit eenzaamheid.
Zeker als je nu al aangeeft dat jij veel weg zult zijn.
Dus haal alsjeblieft een katje mee vanuit je zus dr huis, of anders zoek een maatje in het asiel.
Echt hoor, m'n hartje breekt als ik weet wanneer een oosterse kat alleen in huis is (zonder maatje)
Het zijn zulke aanhankelijke katten die zomaar wegkwijnen van eenzaamheid.
Doe het je katje niet aan hem alleen te laten zonder maatje.
Het kan met andere katten wel, met een Siamees niet eens misschien.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: gesneden siamees van 6jaar in huis

Bericht door Adriana »

helemaal eens met Marjan, Oosterse katten en dus ook Siamezen mag je op die manier niet opsluiten en alleen zetten.
je zult missch het beste met je katje voor hebben, maar dit is niet de manier.
je Siamees heeft dat ook al aangegeven en ala je zo heel erg lang weg bent.... en je van die dure lederen meubels hebt..... denk je dat die omgeving erg geschikt is?
voor een Siamees die voorheen ook naar buiten kon? wat voor uitzicht heeft hij dan nu? kan waarsch niet eens meer naar buiten kijken!
je krijgt binnenkort gedragsproblemen zoals wildplassen en staart bijten en dan wegkwijnen, ziek worden en hoge kosten bij de dierenarts ..

gauw terug zou ik zeggen en dan zelf nog maar eens heel goed nadenken wat voor omgeving je een huisdier kunt bieden! huisdieren hebben ook recht op een voor hen geschikte omgeving en ik ben bang dat je dat aan deze solo-Siamees niet kunt bieden.
denk ook aan het welzijn van het dier!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: gesneden siamees van 6jaar in huis

Bericht door castratenkoor »

Terug naar zijn 3 vriendjes zou ook ik zeggen. Hoe sneller hoe beter anders zijn ze van elkaar vervreemd.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
johangahler
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 okt 2011 20:36
Locatie: grobbendonk

Re: gesneden siamees van 6jaar in huis

Bericht door johangahler »

Nja het was ofwel bij mij wonen ofwel naar het asiel daar dat m'n zus uit die woning is gezet.. Tot z'n 3 jaar woonde hij ook alleen by me en had nooit problemen..deed toen ook al lange dagen De andere katten zijn allen herplaatst ook daar m'n zus nu geen eigen woonst meer heeft een 2e kat bynemen zie ik niet zitten
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: gesneden siamees van 6jaar in huis

Bericht door nellebel »

dan moet je niet raar opkijken als straks je huis wordt geplunderd of je kat gaat wildplassen ofzo. hij was toen niet gewend aan andere katten, nu ondertussen wel. bedoel het niet onaardig ,maar het zou jammer zijn en vooral erg oneerlijk naar je kat als jij over 2 maanden besluit je kat naar het asiel te brengen omdat hij onzindelijk is geworden of vervelend. een 2e kat. en zoveel te langer je wacht zoveel te moeilijker wordt het ook weer voor de kat. een oosterse kat is sowieso een kletskous, moet hij wel iemand hebben om tegen te kletsen. straks heeft je kat allerlei ongewenst gedrag.
een 2e kat kost niet veel meer hoor (bijv bij de DA betaal ik altijd consult voor 1 terwijl ik met beide tegelijk ga) en het voorkomt een heleboel gezeik.
wat ik nu zeg bedoel ik niet kwetsend maar hoop dat je erover nadenkt.
je kat alleen laten is erg egoistish, dan kijk je naar wat jij wilt en niet naar wat goed is voor je kat. nogal oneerlijk aangezien het beestje zelf hier niks over te zeggen heeft en er niks tegen kan doen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: gesneden siamees van 6jaar in huis

Bericht door MarjanR »

Google anders even omtrent het gedrag van Siamezen.
Je zult zien dat ik geen p*ep praat.

Het is fijn dat je hem in huis hebt genomen en niet naar het asiel hebt laten gaan.
Maar je zult hem er echt een plezier mee doen om er een maatje bij te halen, misschien zelfs wel nog een Siamees.
3 Jaar is hij wel samen met andere katten geweest, denk je niet dat dat iets zal veranderen in dat koppie?

Je vroeg om raad omtrent je kat, die kreeg je van ons.
Ik vind het dan wel jammer dat je er niets mee doet.
Maar wellicht dat je er over een paar weken anders over denkt.
En herinner je onze adviezen ;)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
johangahler
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 okt 2011 20:36
Locatie: grobbendonk

Re: gesneden siamees van 6jaar in huis

Bericht door johangahler »

Mss zoek ik alsnog een goede thuis voor hem maar wou hem absoluut niet naart asiel laten brengen!! Het is dan ook maar heel recent allemaal...
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: gesneden siamees van 6jaar in huis

Bericht door MarjanR »

Het asiel is ook niet echt heel fijn voor een Siamees.
Als je een ander huisje voor hem zoekt, kijk dan of er nog een andere kat in huis is ;)

(Ik was al aan het kijken waar Grobbendonk ligt... Dat is België. Daar zijn de asielen niet zoals in NL, dus je hebt wat mij betreft een juiste keuze gemaakt)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
johangahler
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 okt 2011 20:36
Locatie: grobbendonk

Re: gesneden siamees van 6jaar in huis

Bericht door johangahler »

mijn beslissing is gemaakt, de knoop is doorgehakt; ik zoek voor hem een nieuwe thuis, MET andere katten, en inderdaad over mijn lijk dat hij naar het asiel ging!!
ik snap ook wel natuurlijk dat hij niet alleen kan zitten, maar dit was nu eenmaal de snelste oplossing voor hem.. weten jullie mss een goede thuis voor hem?? hij is echt doodbraaf...
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: gesneden siamees van 6jaar in huis

Bericht door MarjanR »

Ik ben geneigd hem in huis te nemen.
Maar dat ben ik nogal snel als het gaat om een Siamees. (weak point)
Maar ik kan het niet doen, ik moet rekening houden met m'n katten.
Waarvan 1 net z'n zelfvertrouwen aan het terugvinden is na z'n asiel avontuur.
En ik ga binnenkort verhuizen en ik weet niet hoe de katten met die ruimte omgaan (ik verlies circa 20m2, hoewel dat wel weer goedgemaakt wordt door 33m2 dakterras....hmmm)
Het zou sneu zijn als het niet gaat en ik naar een ander huisje moet gaan zoeken voor je kat.

Ik weet wel een ander forum waar ze gezamenlijk zoeken naar een huisje voor Siamezen/Oosterse kortharen wanneer dat nodig is (ze struinen zelfs marktplaats af om daar de siamezen een goed thuis te geven).
Laat maar even weten of je geïnteresseerd bent, dan ga ik dat zoeken.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Gecastreerde Siamees van 6 jaar in huis

Bericht door castratenkoor »

Wat zonde dan dat je er niet een van de andere katten van je zus bij hebt genomen.
Maar ja dat is achteraf gepraat. Is er niet alsnog een van terug te halen?

Ik heb een beetje moeite - eerlijk gezegd - met de impulsieve besluiten die je neemt.
Binnen een dag opeens moet hij maar weg.......ik zal wel blond zijn, maar ik snap dit niet.......
je kunt er toch een kitten bij nemen.....uit een asiel of opvang.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Siwarda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 sep 2011 15:29

Re: Gecastreerde Siamees van 6 jaar in huis

Bericht door Siwarda »

Ik lees dit item net. Maar je hebt een goede beslissing genomen.
Er zijn verschillende herplaatsing site. De bekendste is
http://www.baasjegezocht.nl. Hierop plaatsen verschillende dierenopvangorganisatie hun dieren. Maar ook kunnen particulieren hun dieren er op zetten.
Een vriendin van mij heeft een opvang van honden bij haar thuis en herplaatst via deze site haar honden. Ze vindt er heel veel goede baasjes op voor haar honden.
De mensen die hier op kijken zijn vaak bewust op zoek naar een dier.
Je kan ook vaak nog contact houden met de mensen.
Er zijn altijd wel mensen die alleen voor een siamees gaan.

Ik hoop dat je snel een leuke plek voor hem vindt met tuin.
Plaats reactie