Zwarte puntjes?

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Leor
Lynx
Lynx
Berichten: 101
Lid geworden op: 29 aug 2011 15:57

Zwarte puntjes?

Bericht door Leor »

Hoi,

Vandaag hebben we de poesjes gekamd met een vlooienkam.
Bij een kitten is het schoon, bij een kitten zitten er zwarte puntjes in de kam.
De puntjes zijn nog kleiner als een speldenknop, en er is geen beweging in.
Het kitten lijkt er geen last van te hebben, lijkt althans geen jeuk te hebben etc.

Wie weet of dit vlooien zijn? Of wat dit is?
En indien het vlooien zijn, wat mag dan gebruikt worden voor een kitten van 8 weekjes.
Mij lijkt al die chemische troep niet goed?

Thanks!
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Zwarte puntjes?

Bericht door pinguin »

als die zwarte puntje rood worden als je er water bij doet dan zijn het vlooien poepjes.
welk middel je mag gebruiken weet ik niet. zou daar voor toch even naar je dierenarts gaan. (misschien dat andere forummers het wel weten)
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Zwarte puntjes?

Bericht door Admin »

Strongholdpipetjes voor kittens kun je gebruiken.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Seetje1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 jun 2011 19:23
Locatie: Boxmeer
Contacteer:

Re: Zwarte puntjes?

Bericht door Seetje1980 »

Let op! Volgens mij bedoeld admin de roze pipetjes. Deze zijn tevens om te ontwormen, dus moet je even kijken wanneer wanneer je voor het laatst ontwormd hebt, niet dat ze te veel krijgen. Let op stronghold helpt niet tegen lintworm. Een heel hoog percentage van de katten met een vlooienbesmetting heeft ook een lintworm infectie (vlo is gastheer van de lintworm, kat likt vlo op enz). Dus laat je even goed voorlichten wat wel en niet mag en moet. Ik zit ook te dubben met men kittentje dus vandaar dat je er even op wijs.
Leor
Lynx
Lynx
Berichten: 101
Lid geworden op: 29 aug 2011 15:57

Re: Zwarte puntjes?

Bericht door Leor »

Het waren inderdaad vlooien. Mijn vriendin is vanmorgen naar de dierenarts geweest en heeft strongholdpipetje mee gekregen. DIe roze, voor onder de 1 kg. Ze zijn 8 dagen geleden ontwormd bij de dierenarts. Maar zullen vast niet teveel binnen krijgen nu
Plaats reactie