Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door nellebel »

is hij gewent om bij de andere katten te zijn? misschien mist hij hun omdat hij toch veel alleen op zijn kamertje ligt.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Adriana »

DaVinci schreef:maar soms wou ik dat ie kon praten...
missch wil je iets te snel en ik dacht dat Gizmo heel goed kan aangeven wat hij wel/niet wil..
stel je voor... er wordt een been geamputeerd.... dan moet het hele systeem wennen aan de nieuwe situatie plus dat de operatiewond moet herstellen.
het is nog geen week geleden.. hij zal nog wel een weekje voor pampus liggen hoor!

rust en slapen en aansterken en regelmatig vrouwtje zien en even knuffelen om weer beetje vertrouwen te krijgen. k weet niet of je hem gelijk depri moet gaan vinden..
nee, hij zal niet zo levenslustig zijn als voor de amputatie maar relatief gezien gaat het toch al hardstikke goed met hem?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Anne »

Ik herken jouw gevoelens en zorgen helemaal. vergeet niet dat hij een zware operatie achter de rug heeft en dat het herstellen daarvan erg veel energie kost. Je ziet misschien aan hem dat hij energieloos is en dat is vrij logisch.
Probeer je het niet teveel aan te trekken ( lekker makkelijk om te zeggen) :twisted:

Wat een knapperd is Gizmo, en wat cool dat hij zo relaxt blijft onder het feit dat hij ene poot weg is!! Mijn da zou zeggen: een echte coolcat ;-)
Destin* was ook zo flink.

Hoe gaat het ondertussen met jou?
Ik ga gauw in je fotoalbum kijken
Ik hoop voor je dat je de da te pakken krijgt vandaag!!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door DaVinci »

Jullie hebben allemaal gelijk hoor, ik wil te snel, Gizmo ligt daar maar alleen en het is nog maar een paar dagen geleden dat hij geopereerd werd. Alles bij elkaar genomen gaat het eigenlijk gewoon best wel goed. Ik ben zelf te onzeker en voel me ook wel schuldig denk ik...

Ik vind het erg fijn zoals jullie me een hart onder de riem steken, daar kikker ik echt van op!

Vannacht heeft Gizmo zijn bakje Haaksbarf leeg gegeten en ook een paar brokjes gegeten. Toen ik vanmorgen wat vers eten neer zette, had hij ook gepoept! Nog nooit zo blij geweest met een kattendrol! :lol: Daarna heb ik hem mee naar beneden genomen en hij ligt nu lekker op de bank te slapen. Denk wel dat hij dat prettiger vindt dan in dat kleine kamertje met de deur dicht waar niks gebeurt.

Heb gisteren de dierenarts gesproken en we hebben de Metacam gestopt. Hij mag nu 3x per dag een Buprecare injectie, daar voel ik me een stuk prettiger bij. We hebben afgesproken dat ik vanmiddag nog even bel om te vertellen hoe het met Gizmo gaat.

Met mij gaat het met ups en downs Anne, soms voel ik me erg verdrietig en schuldig dat hij zijn pootje kwijt is. Maar aan de andere kant weet ik ook dat het de enige manier was om hem een kans te geven. Erg dubbel allemaal. Als het goed is, komt vandaag de uitslag binnen. Erg spannend ook weer. Ik hoop zo voor ons allebei dat het "avontuur" nu klaar is en we weer verder kunnen gaan waar we gebleven waren. Er is zoveel gebeurd de afgelopen drie jaar, ik ben zelf ook wel toe aan een beetje rust. Gewoon weer genieten van de mooie dingen enzo... Maar dat komt wel goed!
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door nellebel »

nou dan maar flink hopen dat de uitslag snel komt en goed komt.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Adriana »

t is toch geweldig! behoorlijk gegeten en drol gedraaid. gelukkig van de metacam af.
zijn dat oplos-hechtingen of moeten die er nog uitgehaald worden?
denk dat Gizmo niet alleen wil en veel prettiger beneden in de buurt van het vrouwtje is/snurkt en stel dat de uitslag goed is, dan is dit avontuur ook gelijk afgesloten. en dan heb je je lieve Gizmo voorlopig nog gewoon om je heen. tuurlijk, mist een pootje, kostte een paar euro's maar hij is daar denk ik eerder aan gewend dan jij.
missch wedstrijdje doen?
tuurlijk snap ik je gevoel... maar haal maar eens diep adem en lees je berichten van vorige week om deze tijd nog maar eens door. dan ben je nu toch al veel verder?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door DaVinci »

Ja, het gaat ook best goed... Maak me alleen een beetje zorgen omdat hij overdag niet wil eten. De hoeveelheid die hij nu eet ('s nachts) is maar een kwart van wat hij normaal gesproken eet.

Net weer contact gehad met Terneuzen en daar denken ze dat het van de pijn komt dat hij niet goed eet. Moet dus weer beginnen met Metacam... :roll: En mag hem ook 2 tot 4x per dag een Buprecare injectie geven. Vind het wel een beetje lastig met die Metacam... In Terneuzen zeiden ze dat zijn nierwaarden goed waren en dat de kans dat er nierfalen optreedt uiterst klein is, ook omdat het maar twee weken gegeven wordt. Begrijp me goed, ik wil Gizmo niks ontzeggen en ik wil niet dat hij pijn heeft, maar die akelige verhalen over Metacam laten me ook niet koud...

De uitslag was nog niet binnen, dus nog een dag langer wachten... :-|

Het zijn geen oplosbare hechtingen Adriana, mijn eigen dierenarts mag die er vrijdag over een week uithalen. En je hebt gelijk hoor, vorige week stonden we er heel anders voor. De operatie is nu in ieder geval achter de rug, alleen de onzekerheid blijft... :roll:
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Adriana »

heel veel katten eten het meest s nachts en als je je eigen berichten van een paar dagen geleden even terugleest, dan zie je dat Gizmo die nacht zeer behoorlijk heeft gegeten.
dus het pijn-verhaal lijkt mij niet te kloppen en in mijn geval zou ik geen/geen metacam geven. buprecare is ook een pijnstiller en waarom dubbelop?

ik heb ook niet de indruk dat hij ziek is en pijn heeft, hij is afgepeigerd en is aan het herstellen van een zware ingreep en dat is iets anders.....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door DaVinci »

Tja, ik weet het ook niet... Hij ligt nog steeds af en toe te trillen en volgens de dierenarts in Terneuzen is dat van de pijn... Ik weet het ook niet... Als het kan met alleen Buprecare, maar ik kan niet in z'n koppie kijken... Metacam is natuurlijk ook een ontstekingsremmer... Hè, wat lastig dit!
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Adriana »

ja en waarom moet je ontstekingen remmen als die er niet zijn?
ik dacht in de berichten hierboven te lezen dat metacam de eetlust remt.
at ie nou s nachts zo goed met of zonder metacam?
kun je een halve metacam geven en kijken wat er dan gebeurt?
en het argument dat hij utstekende nierwaardes heeft vind ik beetje vreemd,
...... 'nog wel!' zou ik dan roepen en soms vinden dierenartsen mij niet aardig..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door DaVinci »

Adriana schreef:...... 'nog wel!' zou ik dan roepen en soms vinden dierenartsen mij niet aardig..
Hahaha, ik dacht het wel, maar heb het niet gezegd...

Tot nu toe heeft hij alleen maar 's nachts gegeten, met of zonder Metacam, dat maakt dus niet uit. Maar hij eet echt niet veel hoor Adriana, ongeveer 50 gram Haaksbarf en hij mag daar 150 tot 200 gram per dag van. En een stuk of wat brokjes, maar echt niet veel.
Misschien zet ik vannacht de wekker wel, als zijn bakje leeg is dan kan ik het weer vullen. Als tie alleen 's nachts eet moeten we maar proberen om er zoveel mogelijk in te krijgen.

Hij heeft net wel een paar brokjes gegeten, omdat ik die onder z'n neus hield. Een half handje ongeveer. Een beetje Haaksbarf likte hij wel van mijn vinger, maar meer at hij er niet van.

Stond net in de keuken te koken, en ik zie hem ineens midden in de kamer staan! Dus hij is zelf, met succes, van de bank gesprongen! Hij liep naar de gang, dronk wat water uit de kattenfontein en ging toen de trap op en de logeerkamer in. Hij heeft zeker behoefte aan wat rust... Heb maar wel de deur dicht gedaan voor de zekerheid, de trap af lijkt me nog te belastend voor hem.
Maar wat knap hè, van de bank af, water drinken, de trap op, en zonder tussendoor uit te rusten! Wat een stoere knapperd is het toch! Nou alleen nog ff goed gaan eten jongen!

Ik denk dat ik het vandaag nog even aankijk zonder Metacam, en 3x Buprecare. Morgen weer 3x Buprecare en zo nodig nog een vierde en even kijken hoe het gaat. Ik kan hem altijd morgenavond Metacam geven als ik het nodig vind.
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door kansarmedieren »

Niet zo bang zijn voor de metacam, alles heeft bijwerkingen in ieder geval na wat eten geven .Ik werk in het ziekenhuis in de apotheek en na een operatie bij mensen worden ook voor een korte periode veel pijnstilling gegeven, paracetamol, diclofenac of Brufen vaste dosering en morfine zonodig dit moet gewoon omdat het bewezen is dat het herstel veel sneller gaat als je minder of geen pijn hebt.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Adriana »

k.a.dieren: je hebt vast zelf nog nooit voor een nierfaalkater gezorgd en weet waarsch ook niet dat nierfalen in de top drie staat van overlijdensoorzaken.
en onze metacam-topics heb je waarsch ook nog niet doorgelezen..

je kunt metacam en dan toegepast op katten (ipv honden) niet vergelijken met het rijtje redelijk onschuldige pijnstillers dat jij noemt (muv morfine) en er wordt al een opiaat (buprecare) gegeven.
en je kunt in het verloop van dit topic lezen dat het hestel van Gizmo erg goed, snel en voorspoedig gaat, dus waarom risico lopen met metacam in dit geval ...?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door nellebel »

als je het idee hebt dat gizmo wat kracht verliest en zwakker wordt doordat hij slechter eet, zou ik bij de DA speciale voeding halen met extra voedingsstoffen. zo niet, dan zou ik zo doorgaan .hij verbrand nu ook veel minder energie omdat hij minder actief is als voorheen. tja en pijn, moeilijk in te schatten. merk je dat als hij toe is aan de pijnstiller qua tijd dat hij anders is als wanneer hij hem net heeft gehad? ik kon dat bij flippie namelijk goed merken. net na de pijnstiller was die er super aan, die zag ik gedurende de tijd lagnzaam weer afzakken tot de volgende pijnstiller. als dat zo is, is het duidelijk pijngerelateerd, als je dat niet merkt, zou ik toch eens proberen zonder pijnstiller (metacam dan).
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door DaVinci »

Gizmo heeft vannacht weer goed gegeten, zijn bakje Haaksbarf was leeg (had er wat extra in gedaan) en de helft van zijn brokjes was op. Vanmorgen weer wat Haaksbarf en een half uur later was ook dat op! Hij krijgt nu in ieder geval 3 Buprecare injecties per dag en geen Metacam. Mocht het nodig zijn, dan mag hij ook nog een 4e injectie.

Hij was monter en helder vanmorgen, zat rechtop op bed toen ik de deur open deed en kwam meteen naar me toe lopen en zei prrrt tegen me... :lol: Toch best gek, want de Buprecare van gisteravond is 's morgens wel uitgewerkt. Ik merk toch dat hij iedere dag ietsje beter gaat eten, dus veel pijn lijkt hij niet te hebben.

Gisteravond heeft Gizmo nog een uitstapje naar zolder gemaakt. Onderweg kwam hij Sara tegen en die haalde naar hem uit en blies naar hem. Die moet duidelijk nog even wennen aan Gizmo die anders loopt. Nou hebben die twee nooit veel met elkaar op gehad, dus zal wel even tijd nodig hebben. Hij liep een beetje rond op zolder, overal aan snuffelen, en toen hij naar beneden wilde gaan heb ik hem opgepakt en naar beneden gebracht. Ben nog veel te bang dat ie weer de trap afkukelt. Vond het super om te zien dat hij zoveel interesse voor zijn omgeving had en een beetje rondscharrelde. 's Middags had hij natuurlijk ook al een rondje gedaan nadat ie zelf van de bank af was gesprongen. Ben echt supertrots op hem! :eclap:
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Plaats reactie