Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door kansarmedieren »

Metacam moet je in ieder geval na het eten geven net als bij mensen nooit op een lege maag. Ik heb nog nooit problemen met metacam gehad, een kat van mij krijgt het al jaren. Maar ja het is net als bij mensen sommige krijgen maagbloedingen en allerlei bijwerkingen en anderen hebben nergens last van. Tolvedine is een zelfde soort pijnstiller en mag niet langer dan een paar dagen gegeven worden misschien staan daarom de bijwerkingen niet op de bijlsuiter.

Ik hoop dat hij weer gauw beter wordt en gewend raakt aan zijn 3 potig bestaan. En probeer hem zijn gang te laten gaan, ik weet dat het moeilijk is maar hem niet zijn gang laten gaan geeft veel stress en is ook weer niet goed voor de kat. Ik realiseer mij ook dat ik makkelijk kan praten ik zit niet in jouw situatie, je wilt het beste voor je kat maar toch een beetje loslaten. ( is ook vaak mijn probleem)
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door DaVinci »

Misschien wil ik wel te veel, te snel... Gisteren leek het zó goed te gaan, ik was er helemaal verbaasd over. Dacht, nou als dit het is, valt het me erg mee. Tegelijkertijd bedacht ik me dat ik niet raar op mijn neus moest kijken als hij een mindere dag zou hebben.

Maar heeft hij ook een mindere dag vandaag? Of ben ik degene met een dip? Hij heeft heel de middag naast me liggen slapen, is van de bank naar de gang gelopen, heeft daar even gelegen, en liep vervolgens twee trappen op. Da's toch niet niks als je 2 dagen geleden bent geopereerd, toch?

Net vond ik hem wel apathisch op bed liggen, hij hoorde me niet eens binnen komen. Hij reageert wel als ik binnen kom, maar als ik hem ga aaien blijft hij doodstil liggen en als ik stop verroert hij zich ook niet. Maar ja, eventjes daarna begint hij zijn pootje te wassen.

Pfff, ik ga zo maar naar bed, des te eerder is het morgen. Een nieuwe dag, nieuwe kansen...
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door nellebel »

jeanette petje af, je doet het supergoed en gismo ook. jullie zijn echt een gouden team. en vriendje is dus ook al bijgetrokken. overleg met je DA wat goed is mbt pijnstilling en vooral goed naar gizmo kijken., jij kent hem het beste.
complimenten goh girl....en gizmo
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door castratenkoor »

Hou de moed erin Jeannette! Goed bezig hoor!
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Anne »

Hij loopt al twee trappen op en jij maakt je zorgen? :shock: :shock:
Dat is toch al heel erg knap!!!
Destin* was 8 en maakte 1 rondje door de huiskamer waar hij vervolgens de hele dag van moest bijkomen!!!
Ik zelf zou geloof ik liever de trap afsluiten voor hem, dan me zorgen maken dat het niet goed zou gaan.

Krijgen we nog een foto te zien van Gizmo? ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door DaVinci »

Hahaha, als je het zo zegt Anne, klinkt het inderdaad belachelijk! Hij was in de gang en liep naar de trap en voor ik hem kon oppakken, was hij al boven. Hij ging als een speer! Toen ging hij op een traptrede liggen (zijn favoriete plekje) en heb ik hem opgepakt en in de logeerkamer gelegd. Daarna was hij aardig van de wereld, nu lijkt me dat heel logisch na zo'n krachtinspanning...

Hij heeft vannacht weer wat gegeten en vanmorgen ook. Hij was ook weer lekker alert vanmorgen en kwam lekker kroelen en kopjes geven. Heb hem wel zijn antiobiotica gegeven, maar geen Metacam. Heb gebeld met Terneuzen, maar de dierenarts was bezig en belt me straks terug. Ik ga voorstellen om alleen Buprecare als pijnstilling te geven. Heb echt het idee dat de Metacam zijn eetlust ontneemt. Hij krijgt namelijk 's morgens Metacam en eet alleen 's nachts en 's morgens voordat ie Metacam krijgt en de rest van de dag niet meer. Hij heeft ook nog steeds niet gepoept.

Hij lijkt niet echt pijn te hebben, alleen trekt hij wel met zijn huid waar zijn pootje gezeten heeft. Hij wilde zich net ook krabben, maar dat heb ik voorkomen. Zal wel van de jeuk komen, wat op zich een goed teken is, dan is het goed aan het genezen. Voor de zekerheid heb ik een babyrompertje gekocht wat ik hem aan kan trekken als hij teveel krabt of likt, maar probeer dat zo lang mogelijk uit te stellen.

Ik ga zometeen even een foto van Gizmo nemen en die hier plaatsen.
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Anne »

O super, ik ben benieuwd :-P
Fijn dat jij zo bovenop Gizmo zit!! Achteraf heeft Destin ook heel slecht gegeten en dat was toen ook een bijwerking van de novacam (pijnstiller)
Raar gezicht is dat he als ze zich willen jeuken met een poot die er niet meer is. Hobbel doet het regelmatig, ik probeer dan voor haar te jeuken als ze dat toestaat
Geef Gizmo een dikke beterschapsknuffel van ons allemaal
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door DaVinci »

Afbeelding
Gizmo voor de operatie. Met kaalgeschoren plek en wond van biopt. Wat een scheetje hè...?

Afbeelding
Gizmo vandaag, 4 dagen na de operatie. Prinsheerlijk op het logeerbed. Nog steeds een scheetje... :lol:

Afbeelding
Close-up van de operatiewond, ziet er goed uit hè.

Heb net even staan strijken boven in mijn slaapkamer en de deur van de logeerkamer opengezet. Na een paar minuten kwam Gizmo de gang oplopen en ging naast mijn bed liggen. Na een poosje liep hij de ander slaapkamer in, en liep daarna weer naar zijn "eigen" kamer en ging op bed liggen. Nu ligt hij heerlijk te slapen en bij te komen van zijn wandeling. Toen ik net even ging kijken was hij ver in dromenland en lag op zijn geopereerde kant diep in slaap, hij hoorde me niet eens. Hij lijkt geen pijn te hebben, lag ook niet te trillen. De dierenarts heeft helaas nog niet terug gebeld, dus ga straks zelf maar weer even bellen.
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Mirjam86 »

Ziet er goed uit hoor! Lieve Gizmo... hopelijk heeft hij inderdaad geen pijn.
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Adriana »

t ziet er heel erg netjes uit en mooie festonneersteek-hechting! dat trekt niet en de wond geneest veel sneller en beter omdat de randen goed vlak tegen elkaar aan gelegd zijn en door die steek blijven zitten .... en het zijn met name de oncologisch chirurgen die dit toepassen.. waarom normale da's dat niet doen begrijp ik niet want het is zo veel beter!
Gizmo oogt niet vermoeid en ziet er goed uit! de eerste fase is in ieder geval achter de rug en goed gegaan. nu de rest nog..
vandaag voorlopig dus maar even geen metacam, wond ziet er prima uit en rustig.
hij heeft een lief gezicht, er staat in je fotoalbum een foto van hem op de trap: prachtig!

wanneeer zo ongeveer krijg je de uitslag van het biopt? we duimen ons hier te pletter en hopen dat het helpt!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door nellebel »

gizmo wat ben je mooi. hij ziet er echt goed uit. lekker koppie en relaxed. daat die wond er al zo mooi en netjes uitziet zeg. goh zou je niet zeggen dat het zo kort dag is de operatie. hij gaat echt goed vooruit zeg.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door castratenkoor »

Wat een kunstwerk die wond!. Gizmo ziet er hartstikke goed uit zeg, ogen staan mooi helder.
Hopenlijk zet de genezing goed door.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door DaVinci »

De wond ziet er inderdaad netjes uit. Maak me toch wel een beetje zorgen hoor, vind hem best wel down... Of hoort dat erbij? 's Morgens gaat het wel, dan is hij best alert en eet een beetje. Maar daarna is het niet veel. Eten doet ie niet en ik vind hem dan echt een beetje depri... Heb hem net mee naar beneden genomen en nu ligt hij naast me, zich te wassen. Misschien dat hij opknapt als hij niet in zijn eentje ligt... En misschien maak ik me zorgen om niks, ik ben nou eenmaal een tobberd en super gevoelig... :-/
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door castratenkoor »

Geef je hem de pijnstilling nog? Hij kan depri overkomen door pijn?
Verder zal hij nog erg weinig energie hebben door de enorme ingreep.
Ik weet nog wel toen ik zelf geopereerd was, nou de eerste dagen was het of er een buldozer over mijn lijf was gegaan.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door DaVinci »

Hij heeft vandaag geen Metacam gehad, maar om 2 uur vanmiddag wel een Buprecare injectie. Daar mag ie er vanavond nog 1 van en morgen 3. Hij ligt nu rustig te slapen en trilt niet.

Kan me ook goed voorstellen dat ie zich zwaar shit voelt, maar soms wou ik dat ie kon praten...
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Plaats reactie