Dasha vermist in Scheveningen

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Liza
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 aug 2011 13:23

Dasha vermist in Scheveningen

Bericht door Liza »

Dasha (zwart/bruine cypers) is vermist va 8 augustus, ze wordt heel erg gemist!
Dasha is vrij klein en lijkt daardoor jong maar ze is al 10 jaar oud.

Neem aub contact met mij op als u denkt haar te hebben gezien!

Groetjes,
Liza
Liza
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 aug 2011 13:23

Dasha is weer thuis!

Bericht door Liza »

Zojuist heb ik Dasha uit het asiel op gehaald, ze heeft waarschijnlijk 18 dagen op straat gezworven en is 4 dagen geleden naar het asiel gebracht, d'r neusje is helemaal kapot, ze is vermagert en hongerig en heeft mij duidelijk heel erg gemist!

De kat in het Statenkwartier zit daar ook nog steeds dus mocht je ook een cyperse kat kwijt zijn in de omgeving Scheveningen is het handig om daar even te gaan checken!

Succes allemaal! (en geef nooit op!)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Dasha is weer thuis!

Bericht door Adriana »

ze was kennelijk niet gechipt en missch, als je haar opnieuw buiten wilt laten gaan, toch een idee om dat in ieder geval op orde te hebben..
wees vreselijk blij dat ze niet onder een auto is geraakt of heftig heeft gevochten en het is goed om haar helemaal op bijtwondjes na te kijken. neem aan dat ze gecastreerd was?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Dasha is weer thuis!

Bericht door pinguin »

wat zal jij blij zijn dat ze weer thuis is. op een paar wonden na. misschien de tuin catproof maken? zodat die niet meer weg loopt
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Liza
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 aug 2011 13:23

Re: Dasha vermist in Scheveningen

Bericht door Liza »

Owww...ik heb geen melding gekregen dat er berichten waren..

Ze heeft (blijkt uit het inentingsboekje) 6 dgn in het Haagse asiel gezeten, erg apart dat het personeel dat niet duidelijk kon vertellen.. 6 dgn in een hokje (quarantaine) arme beestje, ze is ondertussen gechipt en wil zelf niet veel naar buiten, ze is pas 3 keer even buiten geweest, de schrik zit er nog een beetje in. Verder gaat het prima!

Bedankt voor de reacties!
Liza
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 aug 2011 13:23

Re: Dasha vermist in Scheveningen

Bericht door Liza »

Oh! En die chip...die blijkt niet geregistreerd te zijn door het asiel, hou dat dus in de gaten als je dier gechipt is via deze site: http://www.chipnummer.nl/
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Dasha vermist in Scheveningen

Bericht door Adriana »

als een dier is gechipt, door dierenarts of asiel, dan wordt bij verkoop de chip vrijgegeven en moet de nieuwe eigenaar via de pc zijn/haar adresgegevens zo snel mogelijk veranderen en aanpassen. bij de dierenarts gebeurt dat automatisch via de asssistente, maar let er wel op dat het gebeurt..!
en eigenaren van raskatten moeten erop letten dat als ze hun katzel inmiddels een andere naam hebben gegeven, ze beide namen in de chipregistratie vermelden! (het eigendomsbewijs staat namelijk op de naam, die de fokker heeft gegeven en als die niet meer traceerbaar is, dan kun je niet bewijzen dat het dier jouw eigendom is...)

eigenlijk zouden de eigenaars van alle gechipte dieren even moeten controleren of alle gegevens, bijv. ook de nrs van mob tfns in de chipregistratie goed zijn vermeld.

wij hebben laatst een middagje getobt met een (dachten wij) zwerver noors boskatje en daar bleek bij uitlezen in het asiel dat de gegevens van de ex nog vermeld waren bij deze chip.... gelukkig hadden deze mensen onderling geen bonje, maar het zal je toch gebeuren.. oei oei
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
som1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 sep 2011 16:38
Locatie: Eindhoven

Re: Dasha vermist in Scheveningen

Bericht door som1980 »

Polles chip is altijd geregistreerd gebleven op naam van het asiel. Zij gaven aan dat dat niet anders kon en dat je dit ook niet zelf mag wijzigen.
:verliefd: EKH: Boris & Yeltsin (23 mei 2023)


Loki (BKH, 10 januari 2007 - 30 Juli 2023)
Polle (9 juni 2002 - 6 oktober 2011)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Dasha vermist in Scheveningen

Bericht door Adriana »

dan hebben ze hem niet vrijgegeven, want het kan wel anders..
maar ik kan me goed voorstellen dat een asiel de gegevens overzichtelijk wil houden en zij houden ook de gegevens/het dossier van de geplaatste katzels, dus àls er iets gebeurt, dan kan er altijd op worden teruggevallen. en dat lijkt me heel erg praktisch..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Dasha vermist in Scheveningen

Bericht door nellebel »

ik heb gisteren de registratiepapieren van NDG gekregen mbt het chippen. bij het asiel werden ze gechipt maar registreren moest ik zelf. bij het vorige asiel zeiden ze ook dat zij het deden en dat het op naam van het asiel bleef staan.
vervelende is dat guusje per ongeluk 2x gechipt is. ze kunnen bij het NDG geen mellding ervan maken. dus 2x registreren en dubbele kosten. ik wil geen risico lopen dat ze haar controleren en net de verkeerde chip uitlezen die niet is geregistreerd.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie