Goedkoop voer

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Gebruikersavatar
Jojanneke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 sep 2011 13:42

Re: Goedkoop voer

Bericht door Jojanneke »

Mijn katten zijn echte alleseters, het enige wat ze niet lusten volgens mij is cola en met druiven gaan ze alleen wat spelen haha.
Ik heb 1x hills science plan gekocht maar oei oei wat is dat duur. Wel wat de dierenarts aanraadt ja, maar die verdient dan ook meer dan het minimumloon! Dus dat is makkelijk praten. Ik kreeg toen 7,50 terug en nu zal ik het nooit meer kopen. Ik heb zelf besloten om maar wat te gaan afwisselen, zo krijgen ze in geen geval van alles binnen. Ik geef ze doordeweeks brokjes van wat ik toevallig in huis heb; Purina One junior, Perfect Fit junior of Whiskas Junior. Ook krijgen ze wel eens kattensnoepjes of whiskas kattenmelk. En in het weekend trek ik wel eens bakje natvoer van een willekeurig merk open.
Toen ze nog bij hun moeder waren kregen ze Tom Poes maar dat zou ik dan weer niet zo snel kopen.
Kortom zolang ze geen gezondheidsproblemen hebben maak ik me er niet al te druk om!

Wel een vraag: Volgende week worden ze gecastreerd. Moet ik dan ook overgaan op volwassen voer?
Er zijn drie dingen belangrijk in het leven: Eten, Slapen & Bellyrubs!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Goedkoop voer

Bericht door Adriana »

op het Forum staan tig voedingstopics met tig berichten over waar je bij het voeden van je straks gecastreerde katzels aan zou kunnen/moeten denken.
nog niet zo lang geleden heb ik een overzichtje gemaakt voor een kleuterkat met betaalbaar droog- en natvoer.
ben zeker dat je daar je antwoorden vindt en anders via de zoekfunctie rechtsboven.
lees ook een paar paar berichten in de blaasruistopics om te weten welk voer je beter kunt vermijden.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9350
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Goedkoop voer

Bericht door castratenkoor »

Na castratie in ieder geval volwassen voer geven.
Ik zou stoppen met supermarkt voer.
Bij Zooplus kun je redelijk geprijsd goed voer kopen.
Als natvoer bv. Miamor blikjes 85 gram, samen een blikje is prima meer hoeven ze niet.
Brokken zijn vele soorten die geschikt zijn.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Goedkoop voer

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zou inderdaad ook maar stoppen met dat supermarktvoer.
Je kan voor dezelfde prijs veel beter zaken vinden.
Zeg ik maar uit mijn hoofd: Sanabelle, Smilla, Porta 21, Fokker, enz...
Gewoon even rondkijken en de samenstelling vergelijken met wat je nu geeft.
Purina One en Perfect fit zijn geen premiumvoeren maar er zit tenminste nog wat vlees in, iets dat je van whiskas niet kan zeggen. Ik zou echter gewoon 1 goed merk kiezen als je wil besparen, dan kan je er groter van inkopen en kost het maar evenveel. Je kat is echter veel beter af en je zal op de DA op termijn echt wel gaan besparen.

Natvoer zou je ook beter eens kijken wat erin zit en geen voer met granen kopen.
Bij zooplus heb je vb granenvrij: Animonda Carny, Smilla, Miamor, Bozita, Schmusy, ... enz. Dit zijn de goedkoopste. Je hebt ook duurdere natuurlijk, die dan soms nog beter van kwaliteit zijn, maar dit is ook al prima. En vergelijk de prijzen op zooplus even, dan ben ik ervan overtuigd dat je vaak voor je willekeurig merk meer betaald!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Goedkoop voer

Bericht door Adriana »

http://www.fokker-diervoeders.nl/index. ... timent_kat

kijk even bij de ingrediëntenlijsten van het merk Fokker kattenvoer. vroeger stond daar bij de analyse het zetmeel/kh-gehalte bij maar dat hebben ze inmiddels verwijderd, maar dat geldt niet voor het zetmeel-deel in hun voer: > 40%.

Fokker is favo bij fokkers en catteries omdat katten daar zo geweldig op groeien/aankomen en dus als je niet uitkijkt te dik worden.
veel toegevoegde chemische stofjes en erg beperkte samenstelling, leg de ingredientenlijst maar eens naast eentje van Orijen, Happy Cat of Almo holistic..
zou zeker weten mijn keuze niet zijn!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Goedkoop voer

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zei ook 'uit mijn hoofd'.
Ok, fokker is een stuk minder dan de andere merken die ik daar noem, maar het is nog steeds beter dan RC en blijft ook onder die prijs.
En zo zijn er nog een heleboel te vinden op Zooplus. Ik zou er persoonlijk ook niet voor kiezen (behalve het kittenvoer eventueel, dat valt nog mee), maar er zijn ook zoveel mensen die RC geven...
Ieder zou voor zich even moeten kijken wat er in een voer zit ipv iemand blind te geloven en te volgen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

``````````````````````

Bericht door Adriana »

ja, het is altijd handig om mensen even uit te leggen waar ze op kunnen letten en dan is het een kwestie van betaalbaar/smaak en geschiktheid per individuele kat/bereikbaar.

en ik zal niet zo gauw de merken Hill's en Royal Canin in de ban doen hoor.
ze hebben uitstekende voeders en heel erg goed dieetvoer voor nierfaal- en diabeteskatten.

bovendien: wat wordt met de kreet graan bedoeld?
tarwe is totaal ongeschikt, dikmakend en zuurt de urine niet voldoende aan (--> kans op blaasgruis)
heel vaak bij de wat duurdere voeders wordt rijst/mais/gerst/haver gefermenteerd à la de muizenmaag. of zit er als vervanger een bepaald soort aardappels in.

bij sommige voeders is een smak aan chemische ellende toegevoegd en daar ben ik ook niet zo dol op.
zie dat liever in een brede samenstelling met de originele ingrediënten zoals bijvoorbeeld brandnetel/zeewier/bessen etc.
ik bedoel je kunt je katten beter regelmatig wat rauw vlees (kip/kalkoen) geven dan biergisttabletjes....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie