Miauw katertje

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jojanneke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 sep 2011 13:42

Miauw katertje

Bericht door Jojanneke »

Hallo,

Ik heb twee katers van 6 maanden, broertjes van elkaar.
Allebei duidelijk héél verschillende karakters, dat is wel grappig om te zien.
De kleinste en minst aanhankelijke vd 2 miauwt veel.
S'ochtends als ik nog wat probeer te slapen voor de wekker gaat zit hij soms rustig een half uur voor de deur te miauwen. Of als ik in de woonkamer zit dan gaat ie op de wasmachine zitten naar me te kijken of vanuit het gangetje en gaat dan miauwen.
Als ik dan zijn naam roep (of gewoon zomaar iets) miauwt ie terug en na een paar keer heen en weer roepen/miauwen komt ie aangesneld voor een aai. Als ik em negeer houdt het wel op maar begint het later weer en gaat hij wat door het huis heen en weer zwerven.
Ik weet eigenlijk niet goed het verschil tussen klaaglijk miauwen en gewoon miauwen.
Is dit een gevalletje van aandacht willen maar dat niet gewoon opeisen zoals zijn broer doet?
Of iets anders?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Jojanneke
Er zijn drie dingen belangrijk in het leven: Eten, Slapen & Bellyrubs!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Miauw katertje

Bericht door pearlsofpassion »

Sommige katten zijn gewoon praters, zonder speciale reden. Ze praten gewoon wat in het rond. Gezellig...
Als je terugpraat kunnen ze inderdaad tegen je gaan kletsen en als ze de indruk krijgen dat ze iets van je kunnen krijgen, komen ze natuurlijk kijken. ;-)

Niets om je zorgen over te maken. Als je het wat klaaglijk vind klinken, praat je even tegen hem, meer kan je niet echt doen.

Ik heb er eentje die het wel meer doet als hij zich verveelt, maar dat is niet altijd het geval. Als hij er bij loopt te ijsberen dan is het uit verveling. ;-)
Dan roept hij ook echt heel indringend. Niet zo afwezig of aandachtig naar mij, maar echt roepen. Dan ga ik even met hem spelen of knuffelen, en dan is hij weer tevreden. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Jojanneke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 sep 2011 13:42

Re: Miauw katertje

Bericht door Jojanneke »

Gelukkig maar :)
Daarom heb ik er ook 2 gekocht zodat ze in ieder geval elkaar hebben als ik er niet ben of druk ben.
Grappig die verschillen in karakter, de andere kat hoor je bijna nooit.
Ook toen hij per ongeluk opgesloten zat in de kast hoorde je hem nauwelijks haha. Gelukkig was ik op zoek naar em gegaan voordat ik naar mijn werk ging anders had ie daar de hele dag opgesloten gezeten! Arm ding
Er zijn drie dingen belangrijk in het leven: Eten, Slapen & Bellyrubs!
Plaats reactie