Voeding en gebit

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Voeding en gebit

Bericht door pearlsofpassion »

Drumsticks zou ik niet geven, die botjes zijn te hard.
Tenzij je ze platmept, verteren ze die niet zo goed. Ik laat ze ze hier afknagen, maar niet volledig opeten. Heb ze ooit wel platgemept gegeven, maar dat ging ook niet altijd ideaal.
Kippenvleugels mogen ze hebben maar je mept ze om te wennen ook beter eerst plat, totdat ze het goed kan. Kippennekken is beter beginnersbot.

Ik zou eens zoeken of er geen barfleverancier bij je in de buurt zit. Het moet zo maar toevallig lukken en dan kan je heel eenvoudig aan verschillende zaken komen.
Ik kon ze in Stekene bij de poelier op de markt bestellen, maar standaard had hij ze ook niet. Het is dan wel duurder dan bij een barfleverancier.
Sommige islamitische slagers verkopen ze ook. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
manon3

Re: Voeding en gebit

Bericht door manon3 »

Bedankt voor je reactie Valerie.
Ik had zelf ook al m'n twijfels over die drumsticks, daarom heb ik vanmorgen op de markt maar kippenvleugeltjes gekocht.Die kippennekken zijn hier zeer slecht verkrijgbaar, maar ik weet wel een islamitische slager te liggen.
Dan ga ik daar 'ns informeren naar die nekjes, bedankt voor de tip. :grin:
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Voeding en gebit

Bericht door Admin »

Ik dacht dat een rood randje tandvlees eigenlijk altijd het gevolg was van tandsteen of een opbouw van bacteriën langs het tandvlees of vlak eronder.

Stella, hier ook van die rode randjes. Ik denk dat je er uiteindelijk toch niet aan ontkomt om je kat z'n gebit te laten schoonmaken, om erger te voorkomen.

Wat het versvlees betreft, ik denk dat iedere versvleesmaaltijd wel iets helpt voor de mondgezondheid. Daarom geven wij onze katten niet iedere dag, maar eens in de 2 dagen 's avonds Carnibest. De prijs vind ik op zich wel meevallen en helemaal zo eens in de 2 dagen. Ik heb het idee dat bij 1 van de katten het rode randje al iets minder is geworden ;-)
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9351
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Voeding en gebit

Bericht door castratenkoor »

Ik geef om en om de ene dag kipfilet en de andere dag Carnibest. gaat stukken beter met het gebit van Sjaak van 13.
En tegenwoordig krijgt hij eens per week een in moten gesneden eendagskuiken.
Echt opeten doet hij het niet maar vooral het erop kluiven is erg goed voor de kaken.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie