Help!! Kat in Beijing, China

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Gebruikersavatar
Corrina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 12 nov 2010 00:54
Locatie: Noord-Holland

Re: Help!! Kat in Beijing, China

Bericht door Corrina »

Je hebt gelijk anne! Ik walg ook van de Nederlandse bio-industrie. Hoe de dieren in te kleine hokjes lijden en op vreselijke transporten worden gezet. Het is ook de reden dat ik vanaf mijn 10e jaar geen vlees meer eet. Ik wil niet meewerken aan dat leed. Het enige kleine verschil is dan in ieder geval de manier waarop de dieren worden gedood. In Nederland in de meeste gevallen op een snelle manier. In landen als china maakt men er een sport van om de dieren zo lang mogelijk te laten lijden. Katten worden langzaam levend gekookt, op een temperatuur waarop ze lang blijven leven en dus gruwelijke pijn lijden. Ook het levend ontdoen van vel, en het schoppen en trappen tegen de weerloze dieren schijnt daar normaal te zijn. Het bewust martelen en mishandelen is echt te walgelijk voor woorden. Ik ben ook fel tegen de Nederlandse bio-industrie, en het woord heilig was verkeerd gekozen, maar de praktijken van de Chinezen gaan nog veeeel verder.
Al valt er in Nederland ook nog heel veel te verbeteren..
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Help!! Kat in Beijing, China

Bericht door Anne »

Wat afschuwelijk :evil:
Ik wist het van de katten en de honden en de afschuwelijke bont-farms daar :-(
Daarom koop ik nooit kattespeelgoed met bont, hopelijk doet niemand dat.
Bont zelf koop ik al helemaal niet, het is immers niet mijn vacht! :evil:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Siwarda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 sep 2011 15:29

Re: Help!! Kat in Beijing, China

Bericht door Siwarda »

Weer even een update.
Veel mailverkeer tussen mij en Beijing.
Ondertussen zijn er door de twee organisatie waar ik mee aan het mailen ben oproepjes op het Chinese internet/weblog geplaatst. Dit zijn een soort weblogs wat alle dieren liefhebbers lezen of op reageren. Het zoiets als deze site en forum. Voor ons is het niet te lezen alles in Chinees maar wel leuk dat ook daar toch veel mensen begaan zijn met dieren. Er blijkt ook in het Tiantan park een persoon te zijn die helpt bij het steriliseren programma het TNR program (TNR=Trap/Neuter/Return) iemand van het weblog zoekt contact met deze mensen.
Weer even afwachten maar men is druk bezig in China.

Ook wil ik via deze weg een klein oproepje doen voor Beijingscats. Zij zoekt sponsors voor haar katten. Maar ook om de kosten te dekken. Scarlett Zhang heeft zelf al rond de 60 katten maar verzorgd elke dag ook nog eens 50 katten. Ze geeft deze elke dag eten etc.
Ze vroeg mij voor hulp maar ook om mee te denken hoe zij meer geld voor de katten kan verdienen. Daar ben ik nog mee bezig maar ik dacht ik zet wel alvast een oproepje op deze site.
Hulp die ze vraag is 10 á 15 US dollars voor het steriliseren of adoptie dat is nog niet
eens € 10.
Meer info op http://www.beijingcat.org


Ik hou jullie op de hoogte.
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Help!! Kat in Beijing, China

Bericht door BillyJean »

Ik heb respect dat jij je hier voor in wilt zetten, maar ik doneer liever geld aan de ned dierenbescherming. Zolang hier nog zoveel werk te doen is, geeft me dat een beter gevoel.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Gootje87
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 mar 2011 18:22
Locatie: De Bilt

Re: Help!! Kat in Beijing, China

Bericht door Gootje87 »

Siwarda ik vind het echt supergoed dat jij je voor de chinese katten inzet :)
Ik vroeg me even af of Anne dan ook nooit medicijnen gebruikt? Ivm met dierproeven?
Liefs van Margot, katzels Puma & Storm (geb. 08-02-2011) en nijntjes Rambo (04-2010) en Nala (07-2010)!!!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Help!! Kat in Beijing, China

Bericht door Anne »

Ik vind het ook hardstikke goed van je Siwarda dat je je zo inzet

Gootje ik gebruik wel medicatie als het moet. Verder zo dierproefvrij als maar mogelijk is
Maar je hebt niet alleen maar dierproeven voor medicatie, ook voor cosmetica, schoonmaakmideelen e.d. en die zijn prima dierproefvrij te verkrijgen.

Waarom vraag je je dat af?

Zie www.dierproefvrij.nl
en klik even de cosmeticagids aan
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Gootje87
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 mar 2011 18:22
Locatie: De Bilt

Re: Help!! Kat in Beijing, China

Bericht door Gootje87 »

Prima Anna, vind ik heel goed :) Veel mensen die tegen dierproeven zijn gebruiken gewoon ALLE medicijnen en kopen nog steeds cosmetica die op dieren is getest, en daar kan ik nooit zo goed tegen.
Ik heb zelf de opleiding zoology gedaan en dus ook een half jaar met proefdieren gewerkt. Het is jammer maar het is helaas echt nog nodig hoewel er steeds meer verbeteringen komen op het gebied van alternatieven voor dierproeven. Ik ben echter een te groot dierenfan om die proeven zelf uit te voeren en ben dus van werk veranderd. Werk nu op de afdeling Immunologie, Serologie in het ziekenhuis waar ik o.a. mensenserum test op allergieen enz. Ik had er te veel moeite mee om de dieren wat aan te doen, maar ik heb toch veel van mn opleiding geleerd. Maar hoe jij het verder beschrijft Anne, heel goed. Bedankt dat je de uitleg even gaf :)
Liefs van Margot, katzels Puma & Storm (geb. 08-02-2011) en nijntjes Rambo (04-2010) en Nala (07-2010)!!!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Help!! Kat in Beijing, China

Bericht door Anne »

Bedankt voor de uitleg Gootje, zo is het wat duidelijker ;-)

Ik verschil met je van mening, ik vind het met alle medicijntjes op de wereld wel genoeg wat dierproeven betreft en zeker de aanwezigheid van zoveel alternatieve testmethoden.
Daarnaast betreur ik het feit dat de ontwikkeling van medicinale plantenwerking en kruiden zo onderontwikkeld is gebleven naast de chemisce medicijnen-industrie.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je van opleiding bent veranderd, alhoewel je als student altijd mag weigeren om mee te doen aan dierproeven of dieren ontleden e.d.
Maar misschien was je toch te betrokken en kon je het leed niet van je afzetten? :-|

Ik zou er ook niet van kunnen slapen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Gootje87
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 mar 2011 18:22
Locatie: De Bilt

Re: Help!! Kat in Beijing, China

Bericht door Gootje87 »

Dat respecteer ik ook, ieder zijn mening. Ik wil toch nog even iets kwijt als je het niet erg vind ;) Er zijn nog zoveel ziekten waar geen medicijnen tegen zijn, en stel dat jij die ziekte zou krijgen of je kinderen of iets, zou je dan niet graag willen dat er medicijnen worden ontwikkeld? En de alternatieve testmethoden zijn nog steeds niet optimaal om dierproeven te stoppen. Gelukkig wordt daar wel aan gewerkt en ik hoop ook dat er binnenkort geen proefdieren meer nodig zijn. Ik heb zelf in de proefdierstal stage gelopen, ik moest daar de diertjes verzorgen, en daar raak je toch zo verknocht aan... Ik heb indertijd, toen ik student was, me teveel op het doel van de dierproeven gefocussed, namelijk het beter maken van de mens.. en ik heb er altijd wel moeite mee gehad, maar toch. Naja goed, ik voelde me er niet meer goed bij en ben wat anders gaan doen. Maar toch vind ik sommige reclamespotjes voor proefdieren niet helemaal goed, want hoe het daar afgebeeld word is niet overal zo. Er zijn hele strenge regels voor het wel en wee voor proefdieren. Er zijn keuringen en inspecties, en mocht het niet aan de eisen voldoen wordt er in zo'n lab verboden nog proeven uit te voeren.
Nogmaals, respecteer ik je mening (van iedereen trouwens). Toch fijn even mijn verhaal te doen, dat is niet bij iedereen mogelijk.

Wel een beetje off-topic :)
Liefs van Margot, katzels Puma & Storm (geb. 08-02-2011) en nijntjes Rambo (04-2010) en Nala (07-2010)!!!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Help!! Kat in Beijing, China

Bericht door Anne »

Daar zeg je wat Gootje, ik weet eerlijk gezegd niet wat ik zou doen...heb het gelukkig nog nooit meegemaakt!!
Wat bij mij het meest blijft hangen zijn de beelden van die arme albine konijntjes die met hun hoofd in een soort schroef zitten zodat ze er nooit meer uit kunnen en dan word er in hun ogen shampoo gesmeerd...
Misschien dat veel mensen denken dat het nog steeds zo gaat en mocht dat zo zijn, dan zijn die
reclamespotjes van dierproefvrij niet echt misleidend te noemen ;-)
Hopelijk gaat het in de medicijnen proef-gebeuren wat diervriendelijker aan toe, of is dat te mooi om waar te zijn?
Alleen het idee al dat die dieren onvrijwillig hun vrijheid ( dus hun hele leven ) voor moeten opgeven vind ik al te ver gaan...ik bedoel ze worden wel gefokt voor dat doel en zien en maken nooit natuurlijkle vrijheid mee, dat is toch een geboorterecht van elk levend wezen zou je zeggen...

Ik vind het heel fijn dat jij hier je ervaringen komt vertellen Gootje, jij bent een insider geweest en hopelijk worden we hier een beetje gerustgesteld door jou verhalen, maar jouw hart is toegangelijk voor al dat leed en veel mensen die ermee werken hebben misschien een minder ontoeganklijk hart voor dierenleed en dat soort dingen en die gedachte vind ik ook eng...
Dat dieren afhankelijk zijn van de gunst van de goedwilligheid van de mens...Zo is het nu eenmaal en dat is een trieste gedachte
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Cerna

Re: Help!! Kat in Beijing, China

Bericht door Cerna »

Ik bemoei me ook even met deze off-topic discussie (misschien beter in "Hoe ver gaat onze dierenliefde?").

Dierproeven vind ik een heel erg moeilijk onderwerp.
Ook ik neem medicijnen wanneer het nodig is en ook ik gun iedereen die ziek is dat hij/zij weer beter mag worden, laat daar geen twijfel over bestaan. Alleen...........op welke gronden vinden we het gerechtvaardigd dieren voor deze onderzoeken te gebruiken?

Meestal krijg je als antwoord dat mensen nu eenmaal belangrijker zijn omdat we intelligenter zijn en bovenaan staan op de hiërarchische ladder. Is dat zo?
Is ieder mens intelligenter dan ieder dier? Ik geloof het niet. Een mensaap, hond, varken, dolfijn, enz is vele malen intelligenter dan een zuigeling, geestelijk gehandicapte of dementerende. Ik zeg hiermee niet dat ik dan maar vind dat we massaal producten moeten gaan testen in verpleeghuizen, maar het gaat me om de vanzelfsprekendheid. Een varken gebruiken voor een proef is redelijk normaal, maar een zwaar geestelijk gehandicapt mens hiervoor gebruiken is not-done.
En dan vraag ik me nogmaals af: op welke gronden is het één wel normaal en het andere absoluut niet?

Dan worden er veel medicijnen getest waar we er al -tig van hebben: pijnstillers, kalmerings- en slaaptabletten, maagzuurremmers, medicijnen tegen de griep en verkoudheden en ga zo maar door. Dit is alleen om de kas van de farmaceutische industrie te spekken en dient verder geen enkel doel.

Voorlopig is het nog altijd zo dat er veel meer geld gaat naar dierproefonderzoek dan naar onderzoek naar alternatieven. En dit zou in een ideale wereld andersom moeten zijn.

En wat we ook ontwikkelen aan medicijnen, eens gaan we toch allemaal dood. Daar is (nog) geen medicijn voor.
Gebruikersavatar
Gootje87
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 mar 2011 18:22
Locatie: De Bilt

Re: Help!! Kat in Beijing, China

Bericht door Gootje87 »

Annet, je komt met hele goede punten inderdaad. De grens tussen wat wel en niet kan is echt moeilijk te stellen. Wat betreft de intelligentie van mensen en dieren heb je ook gelijk... zo heb ik er nooit over nagedacht wat betreft geestelijk gehandicapten en dieren e.d. Om op mensen te testen zien wij niet als ethisch verantwoord (hoewel mensen zich wel vrijwillig kunnen opgeven voor testen, maar die zijn niet zo ingrijpend; diarreeremmers, lacteerpillen enz.), maar waarom dan wel op dieren inderdaad?
Ik ben het er ook niet mee eens dat er nog testen worden gedaan voor medicatie waar al heel veel soorten van bestaan; hoeveel soorten paracetamol en slaappillen zijn er al wel niet?
Ik ben er ook op tegen dat cosmetica op dieren wordt getest, maar toch moet ik heel erg eerlijk zeggen dat ik niet weet of de shampoo die ik gebruik niet op dieren is getest en ik vraag me af hoeveel mensen die tegen dierproeven zijn dat weten?

Gats, voor mij hoeft er geen medicijn te komen waarvan mensen het eeuwige leven krijgen hoor, moet er niet aan denken zeg!

We zijn nog heel ver verwijderd van een ideale wereld en ik denk dat die er nooit zal komen. Zeker niet als je kijkt hoe de maatschappij nu in elkaar steekt. Ik walg ervan hoe de mentaliteit van vele mensen is. Ik erger me dagelijks aan onbeschoftheid of grofheid van de mensen om me heen. Ik ben zelf 24, maar er zijn zoveel mensen die te brutaal voor woorden zijn, jong EN oud. Maar wat betreft de diertjes, voor hen hoop ik dat er in de nabije toekomst wel een ideale wereld is, waarin er geen dierproeven meer nodig zijn...
Mijn vriend zegt trouwens altijd dat ik tegen niemand moet zeggen dat ik met proefdieren heb gewerkt, omdat er mensen zijn die tot vergeldingsacties in staat zijn, en het is zo; veel mensen staan al met hun woordje klaar voordat ze de andere kant van het verhaal horen. Vind het echt heel fijn dat dat hier niet zo is, en dat er goed naar elkaar wordt geluisterd. Bedankt :)
Liefs van Margot, katzels Puma & Storm (geb. 08-02-2011) en nijntjes Rambo (04-2010) en Nala (07-2010)!!!
Cerna

Re: Help!! Kat in Beijing, China

Bericht door Cerna »

Ik ben er ook op tegen dat cosmetica op dieren wordt getest, maar toch moet ik heel erg eerlijk zeggen dat ik niet weet of de shampoo die ik gebruik niet op dieren is getest en ik vraag me af hoeveel mensen die tegen dierproeven zijn dat weten?
Kijk op: www.proefdiervrij.nl/cosmeticagids en dan wijst de rest zich vanzelf. Toch is deze gids ook niet zaligmakend want een organisatie als PETA heeft een veel uitgebreidere gids waarin ook veel merken staan die ook in Nederland verkrijgbaar zijn, maar die niet in de Nederlandse gids staan. En wanneer je hier dan naar informeert, dan zegt Proefdiervrij dat zij andere criteria hebben en wanneer je dan de criteria naast elkaar legt, zie je dat ze beide even "streng" zijn. :eeh:

The Body Shop staat bekend om haar dier-, mens- en milieuvriendelijke beleid, maar die is inmiddels ook in de ban gedaan door Britse dierenbeschermingsorganisaties omdat het bedrijf in 2006 door l'Oréal werd gekocht. En l'Oréal test.
The Body Shop zegt echter dat hun beleid niet veranderd is en daar vertrouw ik maar op. Verder zijn de huismerken van Etos, Hema, AH, Kruidvat diervriendelijk. En voor haarproducten kun je ook nog terecht bij Hennaplus. Maar in de gids staan heel veel merken.
Ga er maar van uit dat de grote merken testen.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Help!! Kat in Beijing, China

Bericht door Anne »

Tja waarom doe je het het ene levend wezen wel aan en het andere niet? Dat is zowiezo hypocriet en meten met dubbele maten...
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie