Aslan vermist

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Esther87
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 sep 2011 23:23

Re: Aslan vermist

Bericht door Esther87 »

Betekent het dat als ik 1x in de 2 weken even 5-10min met hem buitenkom dat hij meteen een buitenkat is? Het is echt niet vaak hoor en we blijven er altijd bij.

Zoektocht beëindigd voor vanaaf. Me voeten willen niet meer. De buurt uitgekamd, onder auto's lopen zoeken in bosjes, in steegjes etc. Wederom geen geluk. Een hoop katten op me af, behalve Aslan. Goh ik wist niet dat er hier zoveel katten rondliepen. Ik snap nog steeds niet als Aslan in de buurt is waarom ik hem nog steeds niet heb gezien, naar al die uren van zoeken :( . Veel mensen weten inmiddels wel dat hij zoek is en ik hoop dat ik er een hoop extra paar ogen bij heb gekregen naar vandaag. Ik zal nog wat brokjes voor de deur leggen voor ik ga slapen vanavond.
Cerna

Re: Aslan vermist

Bericht door Cerna »

Ik lees dat je je laatste bericht om 22.10 hebt geschreven en dat betekent dat je voor 22.00 uur gestopt bent met zoeken.
Echter, de beste tijd om een vermiste kat te zoeken is midden in de nacht of vroeg in de ochtend net voordat de zon op komt.
Ik begrijp dat je je nachtrust nodig hebt, maar een kat die niet gewend is om veel buiten te zijn, zal zich zolang er nog teveel geluid overal is, stil houden. Ook voor zijn vrouwtje.

Wij zijn eens een kater een week kwijt geweest, nergens was hij te bekennen, de moed zinkt je in de schoenen, ik sliep nauwelijks nog, lag maar te luisteren of ik hem ook hoorde miauwen en viel in 1 week 4 kilo af; die onzekerheid vreet aan je.
En al die tijd moet hij vlak in de buurt zijn geweest, maar hij was bang en pas toen hij echt honger kreeg, meldde hij zich en kwam onder een struik vandaan. Onder een struik waar ik tig keer voor had gestaan, roepend, lonkend, met een voerbakje tikkend.

Ik adviseer je dan ook om morgen heel laat in de avond te gaan zoeken (tussen 23.00-24.00 uur). Wanneer je dat eng vindt, neem dan iemand mee, maar praat niet samen tenzij de stem voor de kat bekend is. En blijf lang op een plaats staan, tik met een voerbakje op de grond en roep zachtjes zijn naam.
En herhaal dit dan weer rond een uur of 6 in de morgen.

Ik ben geen fan van flyers vooral niet wanneer de kat niet gewend is om buiten te zijn. Wanneer hij zich vertoont en mensen zien het en dan gaan proberen om hem te vangen, dan wordt hij nog angstiger en zal misschien verder weg gaan.
Je kunt wel op de flyer zetten, dat ze je kunnen bellen wanneer ze hem zien, maar ze moeten niet zelf gaan vangen.

Heel veel sterkte en ik hoop dat je Aslan snel terugvindt. Succes!
Esther87
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 sep 2011 23:23

Re: Aslan vermist

Bericht door Esther87 »

Klopt echter ben ik er om half11 nog uitgegaan omdat ik werd gebeld door een mevrouw die dacht dat ze misschien Aslan had gezien, maar helaas het was Aslan niet:(. Heb wel lekker in het zand gelegen om onder een noodgebouw van een school te kijken!

Ik vind dat het zelf rond 20.00u eigenlijk al stil is in onze buurt. Soms zie je een auto en zie nu en dan iemand rondlopen maar vrijwel liep ik alleen over straat. Ach of het nou 22.00u of 23.00u is maakt ook niet meer uit denk ik, ik heb helaas niemand die met me mee kan lopen, maar ik ga er morgen om 23.00u wel even op uit. Wie weet werkt het!

Hmm ik heb de flyers nu al zo'n beetje door de hele wijk verspreid dus ik kan er nu weinig aan veranderen, ik baal er nu wel een beetje van want ik wil niet dat hij nog verder wegloopt!!
De meeste mensen zeiden dat ze zouden bellen en misschien kijken of ze hem konden optillen als hij niet bang was.
Esther87
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 sep 2011 23:23

Re: Aslan vermist

Bericht door Esther87 »

Vandaag laatste deel van de wijk gedaan + nog meer flyers in de omgeving opgehangen. Rondjes gefietst, gereageerd op telefoontjes van mensen die misschien Aslan hebben gezien. Zonder resultaat. :-( Ik heb nu een mini advertentie gemaakt voor het leids dagblad, ik dacht eraan om hem in de zaterdag editie te plaatsen. Wat vinden jullie ervan, is hij goed zo?

http://imageshack.us/photo/my-images/85 ... rmist.png/
Cerna

Re: Aslan vermist

Bericht door Cerna »

Prima stukje!

Heb je vanmorgen nog gezocht? Bij zonsopgang zijn katten vaak actief. Het nadeel is wel dat het alweer zo laat licht wordt en dan is er ook al weer veel rumoer. Maar ik zou de wekker op 6 uur zetten en gewoon in de buurt met een bakje sterk geurend eten (vis?) op de grond tikken en zijn naam roepen. En dan luisteren, vooral heel veel luisteren.

Goed, dat hij gechipt is! Wanneer hij dan gevonden wordt en naar het asiel gebracht wordt, weten ze in ieder geval dat hij van jou is.
Toen ik Shura kwijt was, ging ik in de buurt van struiken zitten vlakbij mijn huis. Voerbakje onder handbereik, zo nu en dan zingen en zachtjes in mezelf praten (de mensen zullen wel gedacht hebben......) zodat hij mijn stem kon horen. Daar zat ik dan soms wel een uur en dan maar weer verder zoeken.
Later bleek hij heel ergens anders te zitten :eshifty:

Maar pas op het moment dat HIJ vond dat het welletjes geweest was, meldde hij zich en ik ben bang dat dat ook voor Aslan geldt. Het is lekker weer en het bevalt hem wel.
Wanneer hij verongelukt zou zijn, dan was hij door de dierenambulance opgehaald en dan hadden ze ook de chip kunnen aflezen.

Dus: blijven zoeken en niet de moed verliezen.
Wanneer ik in de buurt woonde, was ik wel helpen zoeken, maar Doetinchem-Leiden is een beetje ver.
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Aslan vermist

Bericht door puck0906 »

ik duim voor je!
Esther87
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 sep 2011 23:23

Re: Aslan vermist

Bericht door Esther87 »

Ik bne gisternacht wezen zoeken. Nouja 2300-0100. Helaas geen Aslan kunnen vinden :cry: . Ik ben wezen lopen, zachtjes zijn naam roepen, tegen mezelf gepraat en rond gelopen met een zaklamp en voerbakje maar helaas geen Aslan. :-( :cry:
Ik heb bij bosjes gezocht, donkere stegen, onder auto's. Nergens een spoor.

Ik ga vandaag maar weer flyeren op het industrieterrein en een advertentie in de het op zondag. Hopelijk levert het wat op..
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5465
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Aslan vermist

Bericht door nellebel »

we duimen hier allemaal mee dat aslan snel terug komt.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Aslan vermist

Bericht door pinguin »

wat vervelend voor je. ik hoop dat je hem weer snel vind.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: Aslan vermist

Bericht door helskinky »

Ik ben hard aan het duimen dat je hem vind
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Aslan vermist

Bericht door Anne »

Ik ben ook heel hard aan het duimen

Aslan!! Tijd om naar huis terug te keren....Kom op jongen!!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Esther87
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 sep 2011 23:23

Re: Aslan vermist

Bericht door Esther87 »

Ik sluit me er bij aan, Aslan komr ajb weer thuis lieverd, je word ontzettend gemist :-( :cry: !

Ik ben vandaag weer wezen zoeken en elke avond rond 23.00-01.00. Geen spoor te bekennen, alle tips blijken geen Aslan te zijn of er is geen kat te bekennen in de omgeving.

Sjaal achter mijn fiets sporen naar huis maken zodat hij misschien de weg terug vind.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5465
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Aslan vermist

Bericht door nellebel »

esther je doet wat je kunt. slim van je met die sjaal. ik hoop toch zo dat hij snel thuiskomt.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Esther87
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 sep 2011 23:23

Re: Aslan vermist

Bericht door Esther87 »

Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Aslan vermist

Bericht door Anne »

Ach gos wat een schatje zeg!!

Met dezelfde miauw als Roedi, zij miauwt ook zo, deed ze als kitten al

Blijf de moed erin houden Esther, mijn duimen blijven draaien voor jou en Aslan!!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie