Hoe werkt een pipet tegen vlooien?

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
neferitis1805
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 mei 2011 23:30

Hoe werkt een pipet tegen vlooien?

Bericht door neferitis1805 »

Ik heb vandaag gezien dat mijn kat een aantal vlooien heeft. Gevolg.

Huis dubbel en dwars gestofzuigd. Mandje weggegooid en alle kat eigen kleden ook. Al mijn beddegoed en kleding dat buiten de kledingkast was in de was gedaan. Na dit het hele tapijt ingesprayed met Beaphar spray. En ook langs alle randen in keuken, gang en slaapkamer. (Slaapkamer ook onder matras en bij bank ook onder de kussens.

Tijdens dit hele proces is de kat van huis geweest. Ik heb het eerste uur de ramen niet open gezet. Daarna een uur wel, ben tijdens dat uur ook weer weggeweest.

Pipet gehaald. Maar hoe werkt het precies en sterven ze dan ook allemaal? En werkt een vlooienband ook goed?

Nu, inmiddels 7 uur later was ik even de kat aan het kammen en zaten er nog steeds vlooien in, alhoewel ik niet con zien of ze bewogen / dood zijn.

Vragen: Hoe snel sterven ze door de spray die nu in het tapijt zit?
Is het normaal dat er nog steeds vlooien in de vacht zitten?
Waar zitten de vlooien bij de kat het meest? In de pootjes kammen gaat nogal moeilijk aangezien hij dit niet fijn vind. Van de nek naar de staart vind hij dan ook heerlijk.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Hoe werkt een pipet tegen vlooien?

Bericht door castratenkoor »

Je kunt het beste een pipet bij de dierenarts halen. Pipet druk je leeg in de nek van de kat.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Hoe werkt een pipet tegen vlooien?

Bericht door Mirjam86 »

Op de verpakking van het pipetje staat hoe lang het duurt voor alle vlooien (let wel: op de kat) gedood zijn.
Welk merk heb je gebruikt? Bij mij werkte Frontline (van de DA gekregen nog wel!) niet, maar Advantage wel.
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Plaats reactie