Nieuwe kat miauwt

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Nieuwe kat miauwt

Bericht door marline91 »

hallo
gister heb ik mijn katje opgehaalt, manja heet ze, bijna 2 jaar oud, bij een asiel in winschoten.

ze is heel speels en lief, zit graag voor het raam te koekeloeren.
ze miauwt veel, natuurlijk moet ze nog wennen, maar ze doet het alleen in de gang, als ze in de kamer is waar ze nu ook is, is ze lekker rustig, of speelt wat, maar als ze op de gang is miauwt ze heel veel, klinkt haast als gehuil, mijn slaapkamer deur zit daar ook misschien is ze nieuwsgierig, hoewel ze daar al een keertje is geweest, als ik naar de gang loopt, komt ze nieuwsgierig miauwend op mij afgelopen, dan zeg ik, Kom maar, en loopt ze vrolijk mee terug naar de kamer, maar als ik eenmaal weer zit, rent ze terug de gang in en gaat weer miauwen.
heeft iemand enig idee hoe dit kan?
doe ik iets mis? ze zat ook steeds te miauen op de kattebak, maar doet haar behoefte wel.
ik vind het zo apart dat ze het alleen in de gang doet.
weet iemand wat er is?

groetjes
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Nieuwe kat Miauwt

Bericht door achtpuntzes »

ja, het is natuurlijk pas een dag dat ze in haar nieuwe omgeving zit.

probeer niet zo snel aan jezelf te gaan twijfelen, geef het een paar dagen (een week?) en kijk dan of ze nog steeds zoveel miauwt.
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: Nieuwe kat Miauwt

Bericht door marline91 »

oke, is goed, ik begon wel aan mezelf te twijfelen, maar ik zal dat nu niet meer doen:D ik heb ook al gemerkt dat ze niet geaait wil worden als ze ligt, dan klauwt ze, dat vind ze denk ik nog wat eng, of ze is gewoon zo, kan ook.
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
ronbuyten
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 aug 2011 03:45
Locatie: rotterdam

Re: Nieuwe kat Miauwt

Bericht door ronbuyten »

hi, ik sluit me geheel bij mijn voorganger aan . mijn Tommy was 14 wkn toen hij bij mij in huis kwam (zwerfkatertje uit asiel) en moest ook vreselijk wennen de eerste week. Vergeet niet dat je kat waarschijnlijk nog veel onzekerder is dan jij. geef het inderdaad ff de tijd om te wennen. en mischien moet je ook proberen zelf niet te onzeker over te komen naar hem ( geen flauw idee of de kat dat merkt maar het was voor mij ook de eerste kat en probeer ook maar wat uit)
tommy was na eerste week alle onzekerheid kwijt.en is nu helemaal gewend
Gebruikersavatar
Lyzz
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 aug 2011 13:16
Locatie: Noord-Holland

Re: Nieuwe kat Miauwt

Bericht door Lyzz »

Die van mij bleef alleen maar onder de kast de eerste 2 dagen. Misschien kan je op de grond gaan liggen zodat je niet zo groot bent en laat haar dan aan je snuffelen. Veel praten maar laat haar eerst snuffelen en als zij kopjes geeft voorzichtig aanraken of laten ruiken.
Alles is nog nieuw natuurlijk. Laat haar lekker wennen en probeer niks te forceren!

Veel succes!!
Liefs van Lysanne, Knuffel van Jillz en getetter van mijn parkietjes

klik hier voor het album van jillz
AliceAbbey
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 sep 2011 13:41
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe kat Miauwt

Bericht door AliceAbbey »

Mmm, ik denk ook dat je haar echt een goed moet laten wennen. Mijn kitten miauwen ook echt heel veel, maar nu is dat ook veel minder geworden. Ze is hier nu 6 dagen. Zij wil zelfs helemaal nog niet geaaid worden. Gewoon de tijd geven. Kan ook zo zijn dat ze iets ziet of een bepaald gevoel heeft daar. Maar dit is wel ver gezocht. Nogmaals, gewoon goed laten wennen. :)
Alice&Abbey <3

Mini&Alain. Always in my heart.
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: Nieuwe kat miauwt

Bericht door marline91 »

hallo
ze went al wat, heb ik het idee, ze komt lekker bij mij op de bank liggen slapen, en gister heeft ze haar 2 voorste pootjes op mijn schoot gezet, heel even, dat vond ze toch nog wel even eng,
maar ze volgt mij overal, dat vind ik wel gezellig :D nu ligt ze ook lekker bij mij te slapen.
het miauwen is al wel wat minder geworden, alleen vandaag was het heerlijk weer, entoen wou ze graag naar buiten, toen zat ze bij de deur te miauwen.
maar helaas kan dat pas over een paar week.
tenminste voor haar is dat wel jammer, maar ik vind het wel gezellig als ze nog even binnen is :D kunnen we wat meer aan elkaar wennen.

snachts miauwt ze af en toe nog, maar als ik moe genoeg ben, dan slaap ik er wel doorheen.

morgen ga ik naar mijn ouders, kan het poesje dan mee? bij het asiel zeiden ze dat het niet erg was, en dat het wel kon, maar zelf twijfel ik een beetje omdat ze natuurlijk wel moet weten dat dit haar huis is.

groetjes
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Nieuwe kat miauwt

Bericht door Adriana »

je hebt haar nog maar pas en verandering van omgeving is voor een katje redelijk inspannend. afhankelijk van hoe lang je naar je ouders gaat, zou ik haar toch voorlopig gewoon bij jou thuis laten. dagje alleen met voerautomaat (?) kan best..

en je hebt nog geen tijd gehad voor tuigtraining en als ze in een transportmand gaat, waar is ze dan bij je ouders? is daar een kattenbak en zijn daar missch nog meer dieren? en als dat het geval is, dan zou ik haar neverdenooit daar mee naar toe nemen. allemaal een beetje te veel van het goede, denk ik. en bedenk.. als ze zich ergens te pletter van schrikt, dan duurt het vrij lang voordat ze alles weer vertrouwt.. neeeeej, vind ik geen strak plan......
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: Nieuwe kat miauwt

Bericht door marline91 »

ze hebben daar wel een kattebak, en voor de rest, zitten er alleen een paar cavias in een kooitje,
ik ga 2 nachtjes of 1, hangt er net vanaf, want zondag vier ik daar mijn verjaardag, alleen mijn oma komt, dus het word niet druk.
ik kan het even aanzien, als ik zie dat ze zich niet prettig voelt, dat we weer naar huis gaan:P
of is dat niet handig?

bij het asiel zeiden ze dat het wel kon, dacht dat zei het anders ook niet zeiden dat het kon, maar kweet niet.

en ja dagje alleen kan, maar ik heb geen voer automaat...
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Nieuwe kat miauwt

Bericht door Adriana »

als ze zo makkelijk terug naar je huis te brengen is, dan zou je het kunnen proberen.
kun je haar dan in een ruime beetje afgesloten ruimte laten? met al haar spullen in de buurt...en regelmatig knuffelen, maar dat komt wel goed.
van te voren is door niemand in te schatten hoe het gaat, dus het zou ook heel erg goed kunnen gaan, maar houd het zelf erg goed in de gaten. sommige katzels zijn makkelijk, we hebben zelf een scheepskat, die 6 maanden op het IJsselmeer meezeilt en dat vrij snel heeft geleerd, dus...
en neem haar fleece of iets anders mee waar ze graag op ligt..
succes en ik ben benieuwd hoe het gaat.. trouwens, als ze volgens het asiel zo makkelijk is, dan zou je een kattentuig voor haar kunnen kopen, veel katzels vinden dat veel prettiger dan opgesloten in een transportkooi/-tas..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Nieuwe kat miauwt

Bericht door Mirjam86 »

Je kan het inderdaad even aankijken als je zo weer thuis bent.
Naar buiten laten zou ik persoonlijk nooit doen, maar als je het toch doet moet je langer dan een week wachten hoor! Het duurt minimaal 6 weken voor het nieuwe huis zo in haar geheugen geprent zit dat ze de weg terug kan vinden.
Het zou sneu zijn als ze verdwaald..
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: Nieuwe kat miauwt

Bericht door marline91 »

@ adriana
mijn ouders wonen in het zelfde dorp als ik, dus denk ik niet verder dan 4 km Ongeveer.
ik zal vertrouwde spulletjes meenemen, en kijken hoe het gaat, inderdaad, verschilt per kat.
ik heb een kattentuigje, maar ik dacht dat je daarmee pas naar buiten mocht als ze al aan het huis gewent was. in mijn transport kooi zit een kussentje dus het is in ieder geval wel lekker zacht.

@ mirjam86
wachten doe ik zeker hoor, ik zou het verschrikkelijk vinden als ze de weg niet meer terug zou weten.
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Nieuwe kat miauwt

Bericht door Anne »

Ik zou echt niet met een nieuwe kat gaan slepen, ze is nog maar net bij je, moet erg wennen aan haar nieuwe omgeving en dan komt ze weer in een nieuwe omgeving, lijkt mij erg verwarrend voor haar.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Nieuwe kat miauwt

Bericht door pinguin »

ik zou het ook niet zomaar doen. laat eerst je kat wennen in je eigen huis. en als je ouders zo dicht bij wonen. zou haar lekker thuis laten. en soms even kijken hoe het met haar gaat.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: Nieuwe kat miauwt

Bericht door marline91 »

ik heb haar meegenomen dit weekend, morgen gaat ze weer naar mijn huis, het ging goed hoor, tja eerste indrukken is altijd wat vermoeiend, maar ze is niet angstig of lijkt niet heel verward.
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Plaats reactie