Complicatie na steriliseren

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Plaats reactie
alinda13
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:31

Complicatie na steriliseren

Bericht door alinda13 »

Mijn poes is gesterriliseerd, en toen zijn de hechtingen in de buikwand losgelaten, zodat ze een hele 'bal' onder haar buik had hangen.
Dit is gecorrigeerd, maar vervolgens is het nog een keer gebeurt.
De DA dacht dat ze dan allergisch zou kunnen zijn voor het hechtdraad en stelde voor om de buikwand en de huid in 1 hechting vast te zetten.
Nu schijnt dit sporadisch inderdaad voor te komen, en ik moest toch wat, dus heb ik dat laten doen.
De onoplosbare hechtingen moeten 4 weken blijven zittten.
De eerste 2 weken ging goed, toen ging het een beetje pussen, en ben ik terug geweest. Antibiotica gekregen en toch gewoon afwachten.
Nu vallen de korstjes er wat af en de pus mag ik een beetje met gekookt water schoonmaken en nu lijkt het of er toch nog tussen 2 hechtingen door een klein stukje ingewanden naar buiten komt (ter grootte van een halve macaroni korrel)
Ik maak me ernstig zorgen en weet niet goed wat ik moet doen.
Moet ik weer naar deze DA terug gaan? Moet ik een second opinion vragen? Moet de poes weer geopereerd worden (4e narcose binnen een half jaar :shock: )??
Ik ben bang dat er toch een keer een eind komt aan de vechtlust van mijn meisje. Ze is amper 1,5 jaar en heeft dus al het een en ander doorstaan.

Wie heeft weleens gehoord van dit probleem, en wie heeft tips.

Alvast bedankt
manon3

Re: complicatie na sterriliseren

Bericht door manon3 »

Hoi,

Wat erg dat je poes al zoveel ellende heeft moeten doorstaan na haar sterilisatie. En 4 narcoses/ingrepen binnen een half jaar kan inderdaad niet goed zijn voor haar gezondheid, dat is iedere keer weer een hele belasting voor haar lichaam.
Als je echt geen vertrouwen meer hebt in je huidige dierenarts dan zou ik beslist naar een andere gaan.
Heel veel sterkte voor jou en je meisje, hopelijk komt alles weer in orde.
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: complicatie na sterriliseren

Bericht door jennli »

Zou ook echt voor een second opinion gaan! Welke regio woon je. Misschien kunnen we je een da adviseren.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Plaats reactie