Nagelcovers tegen krabben zielig?

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Poppy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 feb 2011 23:43

Nagelcovers tegen krabben zielig?

Bericht door Poppy »

Mijn kat krabt ontzettend veel aan onze eettafelstoelen.
Geursprays werken niet bij haar, en naar haar krabplank kijkt ze niet eens om.
Nu kwam ik vandaag op een site nagelcovers tegen voor aan de nagels aan haar voorpootjes. Het ziet er zo uit:
Afbeelding

De bedoeling is dat je de nageltjes trimt en dan de cover op haar nagel lijmt.
De kat zou haar nagels nog gewoon kunnen gebruiken, ze zijn alleen minder scherp waardoor ze de meubels niet kan slopen. In de advertentie staat dat ze hun nagels gewoon in kunnen trekken en uit kunnen slaan, maar op de foto vind ik het er toch wel verdikt uitzien wat dit proces zou kunnen bemoeilijken?
Nu vraag ik me af of iemand ervaring heeft met deze covers? En of zoiets niet zielig is?
Mijn kat is een binnenkat dus ze heeft haar nagels niet nodig om zich te kunnen verdedigen of om op hoge dingen te springen. Ik denk dat het namelijk best een uitkomst zou kunnen zijn tegen de vernieling van ons meubilair maar ik wil haar allerminst schade berokkenen dus vraag ik graag jullie mening.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9353
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nagel covers tegen krabben zielig?

Bericht door castratenkoor »

Mijn mening: zielig en zeer onnatuurlijk. Kan de kat ook niet meer in een hoge krabpaal klauteren.
Mijn mening: maak je huis catproof ipv de kat huisproof.
Meubels zijn vervangbaar........
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Seetje1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 jun 2011 19:23
Locatie: Boxmeer
Contacteer:

Re: Nagel covers tegen krabben zielig?

Bericht door Seetje1980 »

Vervelend probleem inderdaad. Misschien je krabpaal een keer insprayen met kattenkruid oplossing? Die nagel covers jeetje lijkt wel of ze tegenwoordig ook acryl voor katten hebben, zouden ze ook in french uitvoering hebben haha. Na denk niet dat dat gaat werken en lijkt me ook niet echt plezierig voor je poezel.

off-topic: poppy ik heb je ooit eens een pb gestuurd heb je die ontvangen? hij blijft bij mij namelijk hangen in postvak uit terwijl ik m toch wel verzonden heb
Gebruikersavatar
Poppy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 feb 2011 23:43

Re: Nagel covers tegen krabben zielig?

Bericht door Poppy »

@ seetje1980, dat bericht heb ik nooit ontvangen inderdaad! Zou je het me nog een keer kunnen verzenden?

Ik vind het er ook uitzien als acrylnagels, haha! Maar waarschijnlijk niet heel plezierig voor haar. Daarom vroeg ik ook of iemand hier er ervaring mee had, ik wil niets aan haar nagels vast gaan lijmen waar ze daarna last van heeft totdat het er weer afvalt.
Ik ben dan ook van mening dat zij absoluut boven mijn meubilair staat, maar als het wel katvriendelijk is, is het het overwegen waard.
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Nagel covers tegen krabben zielig?

Bericht door Mirjam86 »

Ik vind het ook erg onnatuurlijk. Hier gaan ook de stoelen eraan met die scherpe nagels.
Jammer dan, hoort erbij helaas.
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
Poppy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 feb 2011 23:43

Re: Nagel covers tegen krabben zielig?

Bericht door Poppy »

PS: In haar krabplank zit kattenkruid maar na een paar keer krabben vindt ze hem niet interessant meer. Eigenlijk niets dat ik doelbewust voor haar koop wil ze hebben. Een gratis kartonnen doos vindt ze bijvoorbeeld echt geweldig, terwijl een krabpaal haar goedkeuring niet weg kan dragen.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Nagel covers tegen krabben zielig?

Bericht door Ilone »

Als ze liever op karton krabt, ze hebben ook kartonnen krabplaten die je op de grond kan leggen.
Sommige katten krabben namelijk ook neit graag verticaal.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Nagel covers tegen krabben zielig?

Bericht door Peet »

Ah nee, dat vind ik echt triest eigenlijk. En ook geen gezicht, sorry.

Probleem is wél vervelend natuurlijk. Hoop dat je een andere oplossing vind met tips van hier.
Moet wel zeggen dat ik geluk heb met katten die meestal krabben waar het mag.
Oké, meestal dan hé, soms nemen ze de muur mee. Dan zeg ik er wat van en stoppen ze, geen probleem, hoef niet eens kwaad te worden eigenlijk.
En de muur kan er ook best tegen, spachtelputz (of hoe je dat ook mag schrijven :grin: )
En een stukje behang op een slaapkamer, maar tja....
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Nagel covers tegen krabben zielig?

Bericht door Adriana »

Zooplus heeft een krabton (diogenes), daar kan ze languit tegenaan haar klauwen in zetten.
http://www.zooplus.nl/shop/katten/krabp ... nen/185850
en ze hebben hoek krabplanken. die kun je bv in de gang tegen de muur ophangen en meet even hoe hoog want ook daarin moet een kat kunnen hangen om zich goed uit te rekken en spieren te spannen.
http://www.zooplus.nl/shop/katten/krabp ... nken/47959
dierenspeciaalzaken hebben hem ook in de kleur beige.

met nagels knippen en dit soort maatregelen mishandel je een dier en ontneem je dat dier zijn grip op iedere ondergrond.
het is natuurlijk gedrag en bij gebrek aan mogelijkheden (bomen bijvoorbeeld) zijn je eetkamerstoelen de klos.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
joy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 jul 2011 20:26

Re: Nagel covers tegen krabben zielig?

Bericht door joy »

Ik snap het idee van die covers niet helemaal. Dan kun je toch ook regelmatig de nagels van de kat knippen?
Ik heb ook net een nieuwe bank en met 3 katten van nog geen jaar is dat er leuk speelterein.
Ik knip regelmatig hun nagels en dan alleen het scherpe puntje eraf. Werkt prima.
Ook voor mijn eettafel stoelen die een rieten zitting hebben (erg aantrekkelijk) werkt dit prima voor.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9353
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nagel covers tegen krabben zielig?

Bericht door castratenkoor »

Ik knip nooit nagels, want dan zouden ze in de ren ook niet onderste - boven aan de planken kunnen hangen.
De eethoek stoelen gooien ze alleen wel eens om, het leer is nog perfect. Dus dat is mazzel.
De banken moeten er wel aan geloven, gewoon eens per twee jaar een "nieuwe" van marktplaats.
Ik koop altijd echt leer, maar dan tweede hands.
De ene bank moet vaker vervangen dan de bank waar ik op zit.
De zwarte bank staat in de loop van het kattenluik, dus tsja, daar rauzen ze in volle vaart overheen.
De bank waar ik altijd zit heeft vooral te verduren als Timo visjes gaat vangen.
Ik zit er niet mee, het valt me eigenlijk vooral op op foto's.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
joy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 jul 2011 20:26

Re: Nagel covers tegen krabben zielig?

Bericht door joy »

Mijn katten kunnen nog steeds overal op klimmen en overal aan hangen ondanks dat ik de nagels knip.
ze hebben hier helemaal geen last van. alleen spaart het wel mijn meubels wat meer.
wat toch wel erg prettig is.
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Nagel covers tegen krabben zielig?

Bericht door BillyJean »

Fayline wil de roze covers en miauwt me nu gek, ze vindt het geweldig
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Nagel covers tegen krabben zielig?

Bericht door pearlsofpassion »

:lol: Had ik het niet gedacht? Typisch Fayline :roll:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Seetje1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 jun 2011 19:23
Locatie: Boxmeer
Contacteer:

Re: Nagel covers tegen krabben zielig?

Bericht door Seetje1980 »

Penneke vroeg me laatst miauwend of ze ze ook met tijgerprint hebben haha. En roze steekt wel mooi af bij fayline der vachtje ;-)
Plaats reactie