Hersenschudding?

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
suzyQ
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 aug 2011 20:30

Hersenschudding?

Bericht door suzyQ »

Hallo, ik ben hier nieuw en heb een vraag.
Mijn dochter heeft vanmiddag per ongeluk een kitten van ons van de bank laten vallen.
Het kitten is 3 en een halve week oud en schud heel erg met haar koppie heen en weer en roept bij tijden veel. Kan het zijn dat ze een hersenschudding heeft?
Ik ga zowiezo de dierenarts morgen bellen, maak me wel ongerust.

vriendelijke groet, Suzan
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: hersenschudding?

Bericht door castratenkoor »

Jammer dat je niet vanavond naar de da bent gegaan.
Zo'n jong diertje is wel kwetsbaar.
Ik hoop dat het meevalt en dat de da wat voor jou en het kitten kan betekenen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: hersenschudding?

Bericht door Adriana »

welkom ;-) op het Forum! 't lijkt me een ernstige situatie. je hebt het kitten terug bij de moederpoes gezet? en hoe reageert die? meestal weten moederpoezen feilloos welke kittens het niet gaan halen en die worden uit het nest gesleept.
er kan van alles en nog wat mis zijn bij zo'n smak met een zo jong dier: nek, ruggengraat enzovoorts.
hoop dat ie de nacht haalt.... wat hebben jullie er sindsdien aan gedaan? en ik neem aan dat de andere kittens 'veilig' zijn..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
suzyQ
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 aug 2011 20:30

Re: hersenschudding?

Bericht door suzyQ »

Bedankt voor jullie reacties, ze ligt gewoon bij moederpoes en die zorgt goed voor haar. Ze heeft ook nog gedronken. Het lijkt nu goed maar ik ga de dierenarts morgenochtend wel bellen. De kittens zijn veilig en ik had duidelijke afspraken met mijn dochter maar soms luistert ze niet. Ze mag nu alleen nog maar onder onze toezicht bij de kittens.
suzyQ
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 aug 2011 20:30

Re: Hersenschudding?

Bericht door suzyQ »

Helaas hebben 4 kittens het niet gered....het bleek hersenvliesontsteking te zijn.
Ik heb er veel verdriet van gehad maar heb er alles aan gedaan wat ik kon, er is nog 1 over.
Hebben jullie ook ervaring over kittens die hersenvliesontsteking hebben gehad of die "gezond" oud worden of alsnog vroeg komen te overlijden.

alvast bedankt
Plaats reactie