Pebbles miauwt 's ochtends en 's nachts

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Minoes32
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 jul 2011 21:44
Locatie: IJsselmonde
Contacteer:

Pebbles miauwt 's ochtends en 's nachts

Bericht door Minoes32 »

Hoi,

Ik heb al met de dierenarts over gehad maar vind een gedragsstoornis wel erg ver gaan.

Pebbles miauwt sóctends en soms s'nachts we moeten wel negeren dat doen we ook maar is wel vreemd allemaal.

Het zijn korte tot soms lange miauw(s).

Wie weet wat meer?.
Wie van ons nooit jaloers is geweest op het vermogen van de kat om de dagelijkse zorgen te negeren en volledig te relaxen?.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pebbles.

Bericht door Adriana »

ik lees uit je bericht eigenlijk niet wat je probleem nu is.

hoe lang en hoe dwingend mauwen..?
op bepaalde tijdeen..?
genoeg kattenbakken..?
genoeg en goed voer..?
genoeg aandacht en knuffels..?
speeltjes en voldoende krabplanken of een krabpaal?
(vaak en lang) alleen of zijn er nog meer katzels in huis..?
wat heeft je dierenarts onderzocht?
heeft dierenarts gekeken naar schildklier in hals en of ze andere symptomen heeft?
.. hoe oud is pebbels..?

katten mauwen af en toe en er zijn katten die heel vaak en dwingend kunnen mauwen/praten, vooral Aziaten.. het is ook wel eens zo dat wat oudere katten vaker, harder en langer gaan mauwen, dat is de leeftijd en daar kun je wel een soort van medicijn bij proberen te geven.. die ouwetjes zijn soms wat in de war en gaan dan redelijk mauwen..

ik bedoel maar..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9352
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Pebbles.

Bericht door castratenkoor »

Ik heb ook praatgrage en schreeuwgrage katten erbij.
Wat is het probleem precies, want dat begrijp ik niet helemaal.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Minoes32
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 jul 2011 21:44
Locatie: IJsselmonde
Contacteer:

Re: Pebbles miauwt 's ochtends en 's nachts

Bericht door Minoes32 »

Miauw,miauw,miauwwww doet ze,ze heeft een hele grote krabpaal samen met haar zusje beide zijn 1 jaar en geholpen,genoeg speeltjes en 1 kattenbak die goed verzorgt wordt.
Wie van ons nooit jaloers is geweest op het vermogen van de kat om de dagelijkse zorgen te negeren en volledig te relaxen?.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pebbles miauwt 's ochtends en 's nachts

Bericht door Adriana »

je kent de kattenbakregel? dat is niet iets dat wij verzonnen hebben maar wordt eigenlijk overal in de wereld gehanteerd/geadviseerd als beste optie voor kattenbakken voor binnenkatten:

voor iedere kat één bak plus op het totaal eentje extra op verschillende plaatsen in het huis.
bij jullie dus drie stuks en dat hoeven geen officiële te zijn, hobbykratten en dweilemmers van Blokker voldoen ook goed.
op een goed moment willen katzels niet meer samen op een bak en wordt ook poep en plas gesplitst. veel katten poepen nadat ze hebben geplast en willen dat op een andere bak doen. het zou kunnen zijn dat het miauwen daarmee te maken heeft.
k zou snel een paar bakken erbij zetten want voor je het weet kun je onzindelijke katten krijgen en dan ben je verder van huis..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Pebbles miauwt 's ochtends en 's nachts

Bericht door Peet »

Is het dan de hele nacht?
Want als het eventjes is... dan is het toch niet zo'n probleem?
Ik wordt ook wel eens wakker van Dodge die s'nachts hard door het huis loopt te miauwen. Dan komt hij naar ons en wil hij even aandacht. Ook weer gelukkig....
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Plaats reactie