Mijn kat loopt mank

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
mariskav16
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 aug 2011 22:50

Mijn kat loopt mank

Bericht door mariskav16 »

Hallo,

Sinds vrijdag loopt mijn kat van 3 jaar mank. Hij had er vrijdag zoveel last van dat hij zelfs miauwde van de pijn! Zoooo zielig!
Ik ben naar de dierenarts geweest, en die zei dat hij waarschijnlijk heeft gevochten en een haal van een andere kat heeft gekregen waardoor het wat is gaan ontsteken. Echter valt er aan de hele poot niks te zien.....
Hij heeft een antibioticaspuit gehad en een ontstekingsremmer. Zaterdag wilde hij wel heel graag naar buiten, dus hebben we besloten om hem zondag naar buiten te doen. Hij is al met al een uurtje of 2 buiten geweest, bij thuiskomst in zn mandje gekropen en de hele middag daar gebleven. Waarschijnlijk heeft ie toch iets teveel gedaan buiten. Maar nu 3 dagen later lijkt zijn toestand niet veel verbeterd. Hij eet en drinkt wel goed. Hij knort als je hem aait. Maar echt levendig kan ik hem niet noemen.

Mijn vraag is dus eigenlijk, wat ik moet doen. Moet ik weer een bezoekje brengen aan de dierenarts of het gewoon nog even aanzien.
Gebruikersavatar
kzin
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 aug 2011 12:48
Locatie: Amersfoort

Re: Mijn kat loopt mank!

Bericht door kzin »

Oh wat zielig voor je kat. Mag je aan zijn pootjes komen?
Mijn kat begon een tijdje geleden ook mank te lopen, alleen niet zo erg dat hij jammerde. De dierenarts kon eerst niets vinden, totdat ze opeens zag dat er een teek tussen de kussentjes van haar pootje had gevestigd.
Kijk eens onder het pootje, of je er iets in ziet zitten, b.v. een splinter. Als het na een week nog nog niet over is, zou ik in ieder geval nog een keer daar de dierenarts gaan. Hebben ze bloed afgenomen voor onderzoek? Daar kan men soms ook dingen aan zien.
mariskav16
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 aug 2011 22:50

Re: Mijn kat loopt mank

Bericht door mariskav16 »

De dierenarts heeft er na gekeken en kon niks vinden. Het bloed is niet onderzocht. Ik kijk het nog even aan en als het aan het eind van de week nog niet goed is dan ga ik weer naar dierenarts....
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Mijn kat loopt mank

Bericht door MarjanR »

Kijk inderdaad even goed in en tussen de kussentjes (als er iets IN het kussentje zit dan sluit het kussentje zich achter had het ding. Dat had de hond van m'n zusje ook. Een kussentje is een kussentje).
Verder is het wellicht tóch een dure grap en laat je een foto maken van z'n poot.
Als een kat echt jammert van de pijn dan is er ECHT iets aan de hand.
Een kat laat namelijk van nature geen pijn zien (iets met natuur, recht van de sterkste enzo)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
mariskav16
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 aug 2011 22:50

Re: Mijn kat loopt mank

Bericht door mariskav16 »

Dank je wel voor jullie reacties....
Het gaat nog steeds niet goed. Hij eet en drinkt gelukkig wel. Al is het niet uit zijn drinkbakje, maar uit de kraan. Maar dat maakt me niks uit.
Hij kwam net uit zn mandje en toen jammerde hij weer. We hebben zo'n mandje die je aan de verwarming kan hangen. Ik heb wel op de grond een kleed neergelegd en hij heeft nog een ander mandje maar hij ligt het liefst in dat mandje, maar hij komt er wel moeilijk in en uit. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5465
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Mijn kat loopt mank

Bericht door nellebel »

onze flippie loopt nu dus ook mank. bij de da hebben ze vooral gekeken waar de pijn zit. toen blee kze vooral sterkt te reageren toen ze aan haar elleboog kwamen. zij moet minstens 3 dagen rust hebben. mag dus niet springen e.d. DA ze iook adt adt niet tegen te houden is natuurlijk, maar in ieder geval niet zonder toezicht buiten( en als ze buiten toch gaat rennen dan even binnen blijven) en niet uitdagen met spelen ed.
Waar zit de pijn bij jouw kat? heef tde DA dat nagekeken? ik dacht ook erst misschien iets in de kussentjes gekregen ,splinter ofzo. maar het voetje mocht de DA gewoon aanzitten, erin knijpen tussen teentjes kijekn enzz geen reactie, maar o wee toen ze aan de elleboog kwam.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Mijn kat loopt mank

Bericht door MarjanR »

Wat je moet doen, is terug naar de DA.
Je ziet dat er iets is, dus dan moet de DA dat ook kunnen zien.
Ga desnoods naar een andere DA

Sterkte
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
mariskav16
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 aug 2011 22:50

Re: Mijn kat loopt mank

Bericht door mariskav16 »

Ik ben gisteren weer naar de dierenarts geweest. Deze keer was een het een andere DA. Ze heeft alles bekeken van kussentjes tot aan de heupen.....maar niks te zien. Ik heb nu pijnstillers meegekregen en die heb ik gelijk bij thuiskomst gegeven en eindelijk zit er weer wat leven in beestje! Sinds vandaag loopt hij redelijk maar nog niet helemaal goed. Ben zoooo blij dat het weer beter gaat.


Hoe gaat het met jou kat Nellebel??
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Mijn kat loopt mank

Bericht door pearlsofpassion »

Fijn dat hij zich wat beter voelt, maar een pijnstiller geneest niet. Het verdoezelt gewoon het probleem.
Als het niet vanzelf geneest, sta je als je stopt met de pijnstiller weer even ver als voorheen. En pijnstiller geven is nooit gezond en kan je ook niet blijven doen.
Sommige pijnstillers kunnen schade geven aan de nieren, dus let daar wat mee op, zeker als je het langdurig (meer dan enkele dagen) zou willen gebruiken.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Mijn kat loopt mank

Bericht door MarjanR »

Ik ben het eens met Valerie, een pijnstiller lost het probleem niet op.
Heb je het gehad over een echo/xray?
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Mijn kat loopt mank

Bericht door Kattenbella »

Hou je je kat wel een tijdje binnen om te zien hoe het met hem gaat?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5465
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Mijn kat loopt mank

Bericht door nellebel »

mijn flippie loopt nu weer meer mank, maar dat komt omdat ik de pijnstiller maar 3 dagen mocht gebruiken. voor de heftigste pijn. want gebruik je hem langer voelt de kat niets en overbelast ze de poot nog meer. dat was bij flippie ook. die rende weer rond alsof er niets aan d e hand is. nu doet ze voorzichtiger omdat het pijn doet. als het binnen een week niet beter ging moet ik terug om foto's te laten maken. er is niks te voelen qua breuk, maar mogelijk zo'n nette breuk dat hij niet te voelen is.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie