Kat meenemen uit Midden-Oosten naar Nederland

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat meenemen uit Midden-Oosten naar Nederland

Bericht door Adriana »

http://www.transavia.com/hv/nl-NL/service/huisdieren

http://dier-en-natuur.infonu.nl/diverse ... gtuig.html

k heb nog een paar sites gevonden met missch nog nuttige info maar de tarieven van het dierenhotel Schiphol krijg ik niet boven water....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kat meenemen uit Midden-Oosten naar Nederland

Bericht door Kattenbella »

Ik heb verder niets te voegen aan de info van Adriana. Super dat je dit allemaal hebt gedan!

Bij mijn katten werden ze aan de douane hier in Nederland bekeken en opgevangen. Wij moesten daar ook met paspoorten en alles komen.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Houraira
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jun 2011 14:11

Re: Kat meenemen uit Midden-Oosten naar Nederland

Bericht door Houraira »

Lieve forumlezers

Jullie hebben even op een berichtje moeten wachten aangezien ik voor het vertrek nog een paar hectische daagjes had. Maar bij deze een update met goed nieuws !

We zijn uiteindelijk uit het land vertrokken met een reispaspoort waar haar inentingen in aangegeven stonden en een gezondheidsverklaring van de plaatselijke qarantaine arts.
De vliegmaatachappij heeft de papieren gecheckt en we moesten onze poes met reiskoffer en al wegen en ong 18 euro per kilo betalen.
De plaatselijke duane heeft haar papieren ook gecheckt en alles was in orde.
Tijdens onze overstap is nergens om gevraagd en in Nederland hebben we ook geen enkel probleem ondervonden!

Dus: de poes is zonder probleem t land ingekomen: geen gezeur, geen boete, geen qarantaine enz. Thank God!

De poes heeft zich echt keurig gedragen: niet gepiept of gekrijst oid. Tijdens de overstap lekker op schoot in de wachtruimte gezeten om even bij te knuffelen en ze heeft ( zover ik dat kan inschatten ) niet teveel stress ondervonden. Op ons logeeradres heeft ze lekker bij gegeten en geslapen en was ze dezelfde dag nog aan het spelen.
Kortom: de reis en alles eromheen is super gegaan!

Ik ga nu natuurlijk wel in Nederland achter haar chip aan en andere zaken die
In orde moeten zijn voor ze mee terug kan maar ik
Ben blij dat we er geen problemen zijn ontstaan op
De heenreis.

Jullie heel erg bedankt voor de adviezen en de steun.
Ik heb er veel aan gehad!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat meenemen uit Midden-Oosten naar Nederland

Bericht door Adriana »

het is heel fijn om te horen dat alle benodigde reispapieren nog op tijd rond konden komen en dat jullie daarmee vlot het MO-land uit en Nederland in konden met haar.
en pluim dat ze zich zo rustig heeft gedragen.

ik weet niet hoe lang poes in Nederland blijft maar missch hier in Nederland laten castreren...
zo te lezen zal het een erg bereisde poes gaan worden!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Kat meenemen uit Midden-Oosten naar Nederland

Bericht door JLC »

Ik lees net dit hele topic. Fijn dat het allemaal goed is gekomen.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9355
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat meenemen uit Midden-Oosten naar Nederland

Bericht door castratenkoor »

Fijn dat alles goed is gegaan!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Kat meenemen uit Midden-Oosten naar Nederland

Bericht door Dafpoetser »

Fantastisch dat het is gelukt!
Hulde voor Adriana voor haar grondige onderzoek en meedenken.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Karin1958
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jul 2011 23:46

Re: Kat meenemen uit Midden-Oosten naar Nederland

Bericht door Karin1958 »

Lieve allemaal,
Wauw,wat goed zeg,dat het gelukt is.
Ik zit met een soort van hetzelfde probleem.
Ik heb 3 jaar in Marokko gewoond,en heb toen ik ging emigreren naar marokko,mijn nederlandse poes Roxette meegenomen. Ze was gesteriliseerd,ingeent tegen rabies,en gechipt. Om Marokko in te komen was echt totaal geen probleem,ze keken er niet eens naar. Maar nu zijn we weer terug gekeerd naar Nederland,en Roxette zit nu nog in Marokko. De bedoeling is dat ze opgehaald gaat worden. Nu heb ik overal gelezen dat als je dat gaat doen per vliegtuig,wat de bedoeling is,je aan allerlei eisen moet doen.Ingeent tegen rabies,gechipt,ze moet een Europees paspoort hebben,een gezondheidsverklaring,de kattenreistas moet een bepaalde afmeting hebben,anders mag Roxette niet mee in de cabine. Dit hebben we allemaal,dus tot zover geen probleem. Maar nu blijkt dat om Roxette Europa binnen te krijgen van een zogenaamd derde land,je ook een bloedtest had moeten doen,voordat je ging emigreren naar marokko. En dat hebben we niet. En in Marokko bestaat zoiets ook niet. Dus ik zit nu behoorlijk in de rats,ik wil natuurlijk mijn poes terug bij me hebben. Gaan ze bij de douane van schiphol,danwel saventum(Belgie) moeilijk doen over die bloedtest?????? Hoe was dat bij jou gegaan Adriana?? hebben ze om een bloedtest gevraagd????
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat meenemen uit Midden-Oosten naar Nederland

Bericht door Adriana »

de dierenartsen in Marokko weten wat voor onderzoek er moet gebeuren om een gezondheidsverklaring af te kunnen geven. dus je familie daar moet met Roxette langs een dierenarts en om de papieren vragen, zoals ze in dit topic zijn vermeld.
dat is dus inmiddels blijkbaar allemaal gebeurd. ze moet ingeent zijn en rabiesvrij. en die verklaringen zijn maar bepaalde tijd geldig.

er staat in het begin van dit topic een link naar de Nederlandse douane en 'Voedsel en Waren autoriteit' en je kunt het beste je vraag aan hen stellen.
http://wisdom.vwa.nl/ivo/Start.do staat in mijn bericht van 18 juni en er staat ook een telefoonnummer bij.
ik weet niet precies wat er in dat bloedonderzoek = bloedtest in Nederland, voordat ze werd uitgevoerd, wordt onderzocht en welke verklaring dat is.
en of je op de terugreis ook een verklaring moet hebben van de heenreis, want bij de poes waar het topic over gaat, kon dat uiteraard niet want die kwam zelf uit MO.

en ik weet niet of ze moeilijk gaan doen.. als je de papieren hebt, die worden gevraagd om vanuit MO in te voeren, dan lijkt me dat je Roxette gewoon mee terug kunt nemen.
en anders moet de Ned. douane maar uitleggen wat wordt bedoeld.
je familie kan ook even overleggen met de vliegmaatschappij waarmee ze naar Nederland komt en dat moet tzt toch om haar aan te melden en in te boeken.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat meenemen uit Midden-Oosten naar Nederland

Bericht door Adriana »

nog even iets wat ik over het hoofd heb gezien maar niet meer aan kan vullen.
is Roxette gechipt? anders moet dat alsnog gebeuren.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Karin1958
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jul 2011 23:46

Re: Kat meenemen uit Midden-Oosten naar Nederland

Bericht door Karin1958 »

bedankt Adriana,voor het beantwoorden van mijn vraag. ja,Roxette is al in Nederland gechipt,voordat we zijn geemigreerd. Toen is ze ook ingeent,die inenting is nu verlopen,dus ze gaat in marokko opnieuw geent worden. Dan 4 weken later hoop ik dat ze hierheen komt. Een gezondheidsverklaring lijkt me ook geen probleem,inderdaad,de dierenarts in marokko weet wel wat nodig is. het draait alleen om dat bloedonderzoek,daar hangt alles om. Ik hoop maar dat alles goed gaat komen hoor,ik mis haar echt enorm!!!!!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kat meenemen uit Midden-Oosten naar Nederland

Bericht door Kattenbella »

Succes voor je Roxette! Mijn Griekjes hadden ook allemaal een uitgebreid bloedonderzoek.

Voor de vorige schrijfster, gefeliciteerd! Fijn dat je kattie lekker mee naar Nederland mocht :grin:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie