Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door Chiquita98 »

Hallo allemaal,

Ik ben radeloos op dit moment en erg verdrietig. Mijn kitten heeft sinds ik hem heb(bijna 2 weken) bijna altijd last gehad van diarree. In het begin viel het nog niet zo op. Hij deed het netjes op de bak, maar na 2 dagen spoot het eruit. Inmiddels heb ik al 3x met hem naar de dierenarts geweest. Hij heeft last van coccidiose. Het volgende is al geprobeerd:
Toltrazurildrops, gastro intestinal voer, antibiotica, canikur pasta.

Vanaf afgelopen maandag is hij opgenomen in de dierenkliniek zelf zodat ze hem goed kunnen observeren. In middels is zijn broertje ook opgenomen met dezelfde klachten. Zusje en moeder hebben nergens last van. Het kan iets in de genen zijn, maar dan zou hij in het asiel en bij zijn pleeggezin toch ook al klachten moeten hebben?

Hij heeft nu ook een ontstekingsremmer gekregen en electrolytoplossing in zijn water(soort yakult).

Hij zit er zelf steeds onder en op dit moment is de situatie wel ernstig. Hij eet en drinkt trouwens wel en is niet geheel lusteloos.

Hebben jullie nog tips of iets dergelijks die ik ook bijv aan de dierenarts zou kunnen vragen? Ik wil er eerst alles aan doen voordat ik de moeilijke beslissing moet nemen. Dat druist op dit moment nog erg in tegen mijn gevoel. Aan de andere kant weet ik ook dat ik dit ventje hier niet wekenlang mee kan laten doormodderen.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door Adriana »

http://nl.wikipedia.org/wiki/Diclazuril
met goegelen op 'coccidiose kat' kom ik dit middel tegen in een wikipedia-artikel, misschien is dat iets dat helpt?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door pearlsofpassion »

Ik ken de ziekte enkel van bij jonge konijnen. Daar is het goed te genezen.
Ik weet niet of het om exact dezelfde parasiet gaat, maar misschien staat er iets in het artikel dat Adriana geplaatst heeft.
Het is dus niet genetisch, maar een besmetting. Niet alle dieren met de parasiet worden ook echt ziek, en ze krijgen het via de moeder. Dus moeder en zusje zullen het ook wel hebben, maar (nog) niet ziek van zijn.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door Chiquita98 »

Ik weet dat het niet genetisch is die coccidiose. Maar er kan naast de coccidiose misschien wel iets genetisch aan de hand zijn. Bedankt voor de link Adriana. De medicijnen in die link zijn vergelijkbaar met de toltrazurildrops.
Ben net weer bij hem geweest en er is iets verbetering. Het loopt nog wel wat uit zijn kontje, maar hij heeft ook flink wat gedaan op de kattenbak en dat zag er als een koeievlaaitje uit. Maar de situatie is nog steeds ernstig zei de arts. Hij word nu voor de 2e keer al behandeld voor de coccidiose. Na de eerste kuur had ie bij mij de dag erna een mooie vaste drol, maar daarna was het meteen weer mis dus die parasiet is moeilijk weg te krijgen. En hij likt natuurlijk steeds zijn eigen anus schoon. Heb het idee dat ie dan in zo'n circeltje blijft hangen.
Het broertje van Balou is er vandaag slechter aan toe. Zijn ontlasting ziet nu groen van kleur. Balou zelf weegt nu ook nog maar 700gr en hij word morgen 11 weekjes.
Ik heb er een uur gezeten en hij heeft genoten van het geknuffel. Morgen weer:-)
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door Anne »

Ach jee, geen advies of ervaring maar ik wil je heel veel beterschap wensen!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door Mirjam86 »

Ik wil ook alleen even sterkte wensen. Wat vervelend zeg, zo klein en dan al zo ziek!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door Chiquita98 »

Bedankt!! Sterkte en beterschap kunnen Balou en ik zeker ook goed gebruiken!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door mittenslief »

allereerst veel beterschap met de kleine en helaas heb ik ook zoiets dergelijks meegemaakt met mijn maine coon, alleen hij was op alles getest en daar kwam niets uit dus van alles geprobeerd van hypovoer tot
rauw vlees en het eerste jaar heb ik echt alleen maar stront geruimd maar de dag na zijn eerste verjaardag jippie een echte drol en nu al een half jaar goeie drollen het is in mijn ogen nog steeds een magere kat maar hij is gelukkig en zo gek als een deur dus ik hoop voor jouw dat het ook snel beter gaat en niet te snel opgeven al die medicijnen zijn ook niet zo goed voor zo'n klein beesje
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door Chiquita98 »

@mittenslief: Hoe was je maincoon verder dan? Balou is niet geheel lusteloos en in een hoekje wegtrekkend, maar hij wil wel het liefst slapen(wat ik begrijpelijk vind). En poep ruimen is ook niet mijn grootste zorg. Alleen hijzelf zit er ook steeds onder. Brokjes smaken hem niet, maar het lust wel het natte vlees bij de kliniek(hypo allergeen en sensitivity voer).
Nee al die medicijnen is niet goed voor hem. Mijn grootste angst is nu dat door die coccidiose zijn darmpjes zo zijn aangetast dat ze uit zichzelf niet meer gaan werken.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door castratenkoor »

Ik heb 2 x een kitten gehad die maar diarree bleven houden, zijn er beide na 7-8 maanden helemaal overheen gegroeid. Koopje is 15 geworden en Bob is nu 6.
Koopje was ook lusteloos en speelde helemaal niet.
Ik wil maar zeggen, hou moed er is hoop!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door Chiquita98 »

Was het bij Koopje ook continu doorlopende diarree? Dus ook dat het als water er steeds uitliep? En moest je hem/haar ook elke dag een paar x wassen? Ik wil ook heel graag die moed houden, maar bij de dierenkliniek en het asiel wordt er toch al over eventueel inslapen gesproken. Terwijl mijn gevoel ook zegt dat we balou en zijn darmpjes ook de kans en tijd moeten geven.
En hoe te doen met eten en hoe ga ik de strijd aan met dat afvallen?
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door castratenkoor »

Koopje was lusteloos en speelde niet. Ja diarree als water wat eruit spoot en ja ook ik moest hem regelmatig schoonmaken.
Het is al te lang geleden om te weten wat het nou uiteindelijk was.
De dierenarts was de enige in het dorp en die heeft later heel veel blunders gemaakt.
Ik ben er ook met ruzie vandaag gegaan. Ze is al heel lang geen dierenarts meer.
Misschien had een goede dierenarts hem sneller goed gekregen.
verder is het natuurlijk wel zo dat ze nu veel kundiger zijn dan 20 jaar geleden.

Dat van Bob is nu 6 jaar geleden, die was ondanks zijn ziek zijn best actief. Die was met 12 weken nog geen pond. Er is me meermalen gezegd dat hij het waarschijnlijk niet zou redden.
Ik ging hem om de 2 uur dag en nacht een theelepel blikvoer geven.
Hij had vreselijke honger maar mocht maar heel weinig per keer.
Vandaar denk ik dat hij nu geen rem meer heeft op wat hij tot zich neemt.
Bob is er overheen gegroeid en legt nu dagelijks mooie sigaren.
Ik moet wel erbij zeggen dat zijn poep anders ruikt dan van de anderen.
Hij kan ook gewoon overal tegen, vers vlees, brokken, blik.

Ik begrijp je wanhoop, maar geef niet te snel op. Het kan maanden duren, maar er is zeker hoop!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door Chiquita98 »

Bedankt Dinie! Krijg weer wat meer hoop. Ik heb geluk dat ik nu even geen werk heb dus ik kan veel tijd en energie vrij maken voor het kleintje. Alleen vind ik het wel van belang dat balou niet meer gaat afvallen. Hij weegt nu met 11 weken 700gr. Niks geen reserves dus. En ik wil ook niet dat hij zich steeds ellendig voelt.
Ik wacht even af wat de dierenarts vanmiddag weer zegt. Eerst ook afwachten of hij nu coccidiosevrij is en dan hopelijk met sensitivity voer weer aansterken. Moeilijk om te weten wanneer je een besluit neemt om het diertje niet langer te laten doorsukkelen.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door Chiquita98 »

Balou is nu weer thuis. Ook omdat het weekend is en in de kliniek nauwelijks iemand aanwezig is. Ik heb de bench van de dierenarts meegekregen en daar zit ie nu in. Hij mag niet los in de kamer lopen i.v.m. eventuele besmetting van de andere katten.
Hij vind de bench maar niks en klimt er zelfs in. Dus zo kwiek is hij nog wel. Hij krijgt zijn voer ook niet goed weg. Hij kauwt wat raar. Op zijn tongetje heeft ie ook iets wit zitten en dat kan een schimmeltje zijn. Het hele nestje had chlamydia en is daarvoor behandeld. De DA weet dit hoor.
Ontlasting is opgestuurd naar een lab in duitsland voor een beter onderzoek dan ze in de kliniek kunnen doen. Dit omdat hij 2x behandeld is voor coccidiose en dat dit maar niet weggaat. Het kan zijn dat het dus iets is wat lijkt op coccidiose. Even afwachten dus.
Helaas hebben ze zijn broertje laten inslapen vanmorgen. Best confronterend.
Maar goed nu is ie lekker thuis en moet hem 4-6 keer per dag wassen en hij zit aan hypo allergeen voedsel en sensitivity vlees.
Medicijnen heeft ie vandaag voor het laastst gehad dus het word wel spannend hoe hij de komende dagen is.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
N-E-M-O
Lynx
Lynx
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:20

Re: Kitten al bijna 2 weken last van diarree

Bericht door N-E-M-O »

Heej Chiquita,

Wat naar van zijn broertje sterkte ermee :(.
Laten we hopen dat Balou er bovenop komt ik zal zometeen een kaarsje voor hem aansteken en heel hard duimen voor jullie !
Weet je misschien waar het naar Duitsland word opgestuurd?
En waar woon jij in de buurt als ik vragen mag?
Geniet dit weekend lekker van je lieverd en wij hopen dat hij snel wat opknapt !
Een kat laat zijn pootafdruk op je hart achter. Shen1. + Nemo
Plaats reactie