Diefstal raskat

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Diefstal raskat

Bericht door castratenkoor »

Nee ik bedoel Reb's reactie waarin beweerd werd dat mijn vraag pb beantwoord zou zijn.
Wat dus absoluut niet het geval is.
Het werd verwijderd. Alleen had ik het al wel gezien.......
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Diefstal raskat

Bericht door castratenkoor »

Umimeis schreef:Ach ja, ik laat me niet graag veroordelen. En dan bijt ik van me af.
Ik heb gewoon het gevoel dat ik hier niet mijn zegje kan doen zonder dat men mij meteen veroordeeld.
Ik voel me nog steeds zwaar beledigd.
Ik baal gewoon van sommige mensen hier. Daś ook 1 vd reden waarom ik hier niet meer zo vaak kom.
eerder was het hier veel leuker.
Ik veroordeel jou ook niet Umi. Jij hebt naar mijn weten nog nooit de vraag op het forum geplempt of wij denken of Flea of Sam eerder gejat zou worden.
Om het maar simpel te stellen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Diefstal raskat

Bericht door Umimeis »

Dat weet ik Dinie, ik ken jou langer dan vandaag.... viritueel dan heh hihihi
Ik kwam eigenlijk een beetje op voor reb.
Alleen..het liep een beetje uit de hand.

Een aantal mensen hier op het forum willen zo graag hun mening opdringen.
je mag een mening hebben, tuurlijk! Maar je mag een ander niks opdringen.
En mensen veroordelen om wat hun vinden en wat hun keuze is vind ik nogal kortzichtig.
Da's nou typisch mens eigen, een oordeel klaar hebben terwijl ze niet weten hoe het zit.
Jammer
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Diefstal raskat

Bericht door Catfish »

Wie van jullie heeft er wel een kat met een sneeuwschuiver van de straat geschraapt omdat ze losliepen? Ik, meerdere, toen ik nog bij de dierenambulance werkte.
En er zijn nog steeds heel veel mensen die dat moeten doen. Vreselijk werk, geloof me. En dan moet je het baasje in gaan lichten, als de kat al gechipt was.
Gewoon even een reële beeldvorming van de werkelijkheid.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Reb
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 aug 2011 00:54

Re: Diefstal raskat

Bericht door Reb »

Klopt castratenkoor. Ik had gereageerd op een reactie van MAnon3 (dacht ik, pff al die namen). Toen ik het bericht geplaatst had was het bericht van manon3 weg. Mijn bericht sloeg daarom nergens meer op en binnen nog geen halve minuut heb ik mijn bericht er ook maar direct af gehaald. sorry voor de verwarring, ik hoop dat je mijn keuze het bericht te verwijderen begrijpt.

Het komt erop neer dat ik niet meer op het open topic wil reageren, omdat ik de houding van sommige erg vijandig vindt. Ik heb geen zin in ruzie. Ik verwijt niemand iets en heb respect voor ieders keuze... dat geldt hier helaas niet voor iedereen.

Jij hebt aangegeven niet per pb te willen communiceren, prima, maar ik heb aangegeven dat ik dat niet hier wil. Uiteindelijk zal het nl dan op zo'n oververhitte discussie leiden, waar ik gewoon simpelweg geen zin in heb.
Als je echt antwoord wil op je vraag kun je me dat vragen, maar zal het antwoord per pb zijn. Het is namelijk niet zo dat jij me gaat dwingen aan een discussie deel te nemen. Aan jou de keuze wat betreft een antwoord op je vraag.

Ow en ik stel het niet op prijs, om de bovenstaande reden, dat je prive berichten in dit topic plaatst.

"Ik veroordeel jou ook niet Umi. Jij hebt naar mijn weten nog nooit de vraag op het forum geplempt of wij denken of Flea of Sam eerder gejat zou worden."
Je veroordeelt mij wel ?????
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Diefstal raskat

Bericht door Umimeis »

Catfish schreef:Wie van jullie heeft er wel een kat met een sneeuwschuiver van de straat geschraapt omdat ze losliepen? Ik, meerdere, toen ik nog bij de dierenambulance werkte.
En er zijn nog steeds heel veel mensen die dat moeten doen. Vreselijk werk, geloof me. En dan moet je het baasje in gaan lichten, als de kat al gechipt was.
Gewoon even een reële beeldvorming van de werkelijkheid.
Ik heb hier in de straat nog nooit platgereden katten gezien eerlijk gezegd....echtwaar, ik zweer het......... zo lang ik hier woon....niet 1!!
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Diefstal raskat

Bericht door BillyJean »

Hoi Unimeis
Blij dat jij dat nooit hebt meegemaakt, en ik geloof je direct.
Maar helaas hadden zowel de buren naast als tegenover mij wel meegemaakt, en dat is echt heel verdrietig om mee te maken...
Want ook wij wonen in een woonwijk, 30 km, maar juist de bewoners rijden er snoeihard, en dus vallen hier slachtoffers
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Diefstal raskat

Bericht door Umimeis »

Billy Jean, denk je dat ik het niet begrijp dat het verschrikkelijk is om zoiets mee te maken?
Natuurlijk begrijp ik dat! En ja, het gebeurt vaak dat kattenoverreden worden.
Dat is heel erg naar voor je buren dat hun kat wel was overreden door een auto.


Ik vind het allemaal best. Voor mij is deze discussie gesloten.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Diefstal raskat

Bericht door BillyJean »

Maar Unimeis
ik zeg toch helemaal niet dat ik denk dat je het niet begrijpt? Het is gewoon fijn dat je dat nog nooit hebt meegemaakt. want het is gewoonheel naar als het gebeurt
Vraag me af wat je nu allemaal best vindt.....maar misschien wordt het te laat....
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Diefstal raskat

Bericht door Peet »

Ik moet zeggen dat ik toch regelmatig hier een kat zie liggen die doodgereden is... veel te veel eigenlijk.
Plus nu één in de straat die vergif op had. Hoorde gisteren van een collega dat bij haar in de straat ook een kat vergiftigd was.

Gaat lekker hier hoor.

Sprak ze terwijl ik moeiljk zit te tikken met een kater... een grote zwarte, in m'n nek, hihi.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Diefstal raskat

Bericht door castratenkoor »

Reb schreef:Klopt castratenkoor. Ik had gereageerd op een reactie van MAnon3 (dacht ik, pff al die namen). Toen ik het bericht geplaatst had was het bericht van manon3 weg. Mijn bericht sloeg daarom nergens meer op en binnen nog geen halve minuut heb ik mijn bericht er ook maar direct af gehaald. sorry voor de verwarring, ik hoop dat je mijn keuze het bericht te verwijderen begrijpt.

Het komt erop neer dat ik niet meer op het open topic wil reageren, omdat ik de houding van sommige erg vijandig vindt. Ik heb geen zin in ruzie. Ik verwijt niemand iets en heb respect voor ieders keuze... dat geldt hier helaas niet voor iedereen.

Jij hebt aangegeven niet per pb te willen communiceren, prima, maar ik heb aangegeven dat ik dat niet hier wil. Uiteindelijk zal het nl dan op zo'n oververhitte discussie leiden, waar ik gewoon simpelweg geen zin in heb.
Als je echt antwoord wil op je vraag kun je me dat vragen, maar zal het antwoord per pb zijn. Het is namelijk niet zo dat jij me gaat dwingen aan een discussie deel te nemen. Aan jou de keuze wat betreft een antwoord op je vraag.

Ow en ik stel het niet op prijs, om de bovenstaande reden, dat je prive berichten in dit topic plaatst.

"Ik veroordeel jou ook niet Umi. Jij hebt naar mijn weten nog nooit de vraag op het forum geplempt of wij denken of Flea of Sam eerder gejat zou worden."
Je veroordeelt mij wel ?????
Heb ik ooit ergens gezegd jou te veroordelen?
Als ik aangeef Umi niet te veroordelen, geef ik daar naar mijn mening niet mee aan jou wel te veroordelen.
Dat IK haar niet veroordeel staat tegenover iemand van het forum die Umi wel veroordeelde.

Je blijft het maar hebben over verhitte discussie. Nou ik kan je zeggen IK ben totaal niet verhit hoor. Dat verhitte gevoel zit hem dan echt tussen jouw oren vrees ik.
Het is een gezonde discussie met goede argumenten.
Blijft jammer dat ik geen antwoord krijg op een toch eenvoudige vraag.
Nee per pb zie ik geen heil in, ik heb je nooit uitgenodigd per pb naar mij te reageren.
Ik zou er tevreden mee zijn geweest als je in die twee PB berichten me WEL een antwoord gegeven zou hebben.
Maar het feit dat ik de berichten niet op het forum mag zetten zegt naar mijn mening wel genoeg.
Ik respecteer jouw wens en zal ze niet openlijk plaatsen
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Diefstal raskat

Bericht door Adriana »

Reb schreef:Het komt erop neer dat ik niet meer op het open topic wil reageren, omdat ik de houding van sommige erg vijandig vindt. Ik heb geen zin in ruzie. Ik verwijt niemand iets en heb respect voor ieders keuze... dat geldt hier helaas niet voor iedereen.
die 'vijandige' houding is ingegeven door emotie, wij houden namelijk (..! plaatsvervangend..) ons hart vast voor die eventuele bengaal, die eventueel gewoon vrij naar buiten mag. nee, we kennen je buurt en je omgeving niet maar je woont denk ik niet op de Mokerhei..

het maakt niet uit om welke reden hij in eens verdwenen is, maar ik heb de indruk dat dit maar moeizaam doordringt tussen jouw oren.
en niet alleen Stella, maar ik weet ook van Rob/dafpoetser dat hij een tijd vrijwilliger is geweest op een dierenambu en dat wil je ook niet weten wat die mensen aantreffen en moeten zien te redderen.

je het geen trek in doemverhalen omdat je de waarheid niet onder ogen wilt zien. kom op zeg! als je bewust ervoor kiest je raskat naar buiten te laten, dan moet je verder niet zeuren als het fout gaat en ik heb langzamerhand de indruk dat het je een keertje zelf moet overkomen, voordat je echt beseft wat je het beest en ook wel jezelf daarmee aandoet.

en ik krijg langzamerhand hangoren van het woord respect want zo inhoudloos.
tuurlijk moet ik accepteren dat je je eigen beslissingen neemt en al lang genomen hebt (dus waarom nog topic starten?) ....
door op het Forum te posten accepteer je reacties, of je die nou leuk vindt of niet.

wij hebben een erg warm hart voor katten en dus hebben we het moeilijk met iemand, die een raskat zo de straat op stuurt..
logisch toch?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Diefstal raskat

Bericht door castratenkoor »

Stel, ander voorbeeld. Ik heb 8 katten en ik besluit een 9-de te nemen.
Ik zet een topic op het forum waarin ik aangeef, ik ga volgende week een kitten halen want er past best een 9-de bij. Zal ik een poes of een kater halen.
Ik heb dus al besloten ik neem nog een kat. Maar door een topic te starten geef ik iedereen de ruimte daar een mening over te geven.
Als dan b.v. Adriana komt met de mening, goh Dinie zou je dat nou wel doen, 9 katten is wel erg veel.
En ik zou dan boos reageren Adriana, waar bemoei je je mee ik neem gewoon nog een kat, want dat is mijn beslissing.
Door een topic te starten mogen mensen toch een mening geven?

Dat zou toch net zo krom zijn?

Het zou wat anders zijn als ik in het klets-topic os in mijn foto-album de melding doe, kijk mensen dit is Fluffy, hij komt de gelederen hier versterken.
Als DAN iemand zou reageren, goh niet snugger er nog een te halen want ik vind dat je teveel katten hebt.
DAN zou ik boos mogen worden en DAN zou ik kunnen zeggen, waar bemoei je je mee.

Is een essentie van verschil in mijn ogen.

Voor de duidelijkheid - dit is een fictief voorbeeld ;-)
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

Re: Diefstal raskat

Bericht door jojo »

Reb schreef:Hoi allemaal, een vraagje! Misschien dat jullie dat weten.

1van onze 2 katten is een paar maanden geleden overleden. We denken erover om misschien weer een nieuwe kat erbij te willen. Dit keer een raskat. Ik vind dat katten lekker vrij buiten moeten kunnen lopen. (dit is niet de discussie die ik wil opstarten) wij wonen in een autoluwe buurt, hebben zelfs geen straten, alleen parkeerplaatsen. Geen potentiële gifmengers en verder ook een rustige dorpse omgeving.

Met een raskat ben ik alleen bang voor diefstal. Ik vroeg me af, hoe reeel is diefstal van een raskat? De buuf heeft al jaren een raskat buitenlopen en nooit problemen gehad. En ik ken ook eigenlijk geen verhalen uit mijn omgeving van mensen die het weleens hebben meegemaakt. Het zal ongetwijfeld weleens voorkomen, maar hoevaak?

Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen? Bvd
Ik omzeil maar even de pagina's discussie en pak je eerste bericht er nog even bij.

Het is heel moeilijk zo niet onmogelijk om hier een adequaat antwoord op te geven omdat hier geen onderzoek naar wordt gedaan en geen cijfers van worden bijgehouden. Verder is het nog een feit dat fokkers van raskatten alleen met contracten werken, en daarin staat altijd dat je je raskat niet onbeschermd buiten mag laten lopen. Mocht je dus een raskat gaan kopen in de toekomst dan zul je op zoek moeten naar een fokker die of die clausule niet in het contract heeft staan, of bereid is die clausule te schrappen. Ik geef je weinig kans.

Ander idee. Waarom neem je niet eens contact op met de dierenambulance in je eigen regio, of Amivedi, en ga eens met hun in gesprek. Zij weten als geen ander van het reilen en zeilen en registreren dagelijks de ongevallen en vermissingen van katten dus zij kunnen je vast een betere indicatie geven van hoe het er in jouw buurt aan toe gaat op dit punt. Alles wordt geregistreerd, geen onderscheid in ras of rasloos.

Overigens, je wekt de indruk een goed besef te hebben van de standpunten op voorhand, dus vragen als deze stellen daarvan weet je dat er discussie los komt. Hoe gaat dat spreekwoord ook alweer ... Wie A zegt zegt ook B.
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Diefstal raskat

Bericht door achtpuntzes »

als je bang bent dat je toekomstige raskat die je naar buiten gaat laten gestolen gaat worden, neem dan gewoon een HTK-tje. probleem opgelost, dacht ik zo.
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Plaats reactie