Diefstal raskat

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9346
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Diefstal raskat

Bericht door castratenkoor »

Vind het wel even een nieuw topic waard.
Kwam dit op het hondenforum tegen.
Het gebeurt dus wel degelijk!!! Voor mensen die het zich afvragen.....

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/a ... Arnhem.ece

Ik neem de vrijheid dit in dit topic te plaatsen, topic starter vraagt zich immers af wat de kansen zijn als hij zijn kat loslaat, dat deze verdwijnt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9346
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Diefstal raskat

Bericht door castratenkoor »

hmmmm nou doet ie het niet die link
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Diefstal raskat

Bericht door Peet »

Gek, die link doe het inderdaad niet.
Of hij het in het andere topic doet weet ik nog niet.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Diefstal raskat

Bericht door Admin »

Probeer DEZE link.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Reb
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 aug 2011 00:54

Re: Diefstal raskat

Bericht door Reb »

Dit is natuurlijk een verschrikkelijk verhaal, het zal je (kat) maar overkomen. Er zijn-wat ik ervan begrijp- volgens de politie nog geen meldingen gemaakt van wijken met verdwenen katten. Ik vraag me af op hoe grote schaal het daadwerkelijk gebeurd. Desalniettemin: verschrikkelijk!

Toch denk ik dat deze dieven het niet gemunt hebben op raskatten. Ze zouden gek zijn als ze de vacht willen verkopen aan een pelsfabriek. Ik denk dat de kat op MP meer op zal brengen. De kans dat een kat op die gronden wordt gestolen is groter lijkt mij.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9346
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Diefstal raskat

Bericht door castratenkoor »

Je blijft maar vasthouden aan kansberekeningen.......persoonlijk zou ik de gok niet wagen, of het nou 25% kans is of 75% kans.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Diefstal raskat

Bericht door Dafpoetser »

Eens met Dinie, zelfs met 0,000000001 % kans loop je TOCH de kans om de staatsloterij te winnen.

Van mijn lieve rood-witte pelsje blijven ze af.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Reb
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 aug 2011 00:54

Re: Diefstal raskat

Bericht door Reb »

weet je wat het is... ik stap, ondanks ik verschillende vrienden heb verloren in het verkeer, nog steeds in een auto. Het geeft mij een gevoel van vrijheid. Ik kan heen waar ik wil.

Ik vraag me af of het niet enorm egoistisch is om mijn kat binnen te houden omdat er katten zijn die........ (vul maar in)
Toch zitten er ook grenzen aan, want als er ergens een heel groot risico aan kleeft, dan doe ik het dus niet, zo ook voor mijn kat.

Ik hoef geen exacte kansberekening, maar heb het idee dat de risico's wat overtrokken worden. Als ik aan een dijk woon, zijn de kansen op overreden worden zo groot, daar zou ik nooit mijn kat los laten, in een woonerf is het weer een heel ander verhaal, om een voorbeeld te noemen.

Mijn verantwoordelijkheid voor het welzijn van een kat vul ik op die manier in. Aan ieder natuurlijk hoe hij/zij dat doet, maar dit voelt voor mij goed.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Diefstal raskat

Bericht door Adriana »

en toch zit er iets kroms in, denk ik..
je kiest bewust voor een (jonge?/oudere?) bengaal, daarvan is de kans groot dat-ie binnen niet te houden is.. maar je weet het niet. bij noorse boskatten moet je er ook rekening mee houden dat ze heel erg graag buiten banjeren en stel dat je midden in het centrum van een grote stad zou wonen, dan zou de keuze voor een nobo dus ook niet zo handig zijn. je zou bij de bengalen-club/rasvereniging kunnen navragen hoe vrijheidslievend deze tiepjes zijn.

en op dit geval een kansberekening loslaten is niet handig en daar zijn dat soort kansberekeningen niet voor, want er is gerede kans en het hoeft maar één keer te gebeuren..
en dan bedoel ik verdrinken, uit een boom daveren met ernstig letsel, vergiftigen, mishandelen, de hort op en weg kwijt, ingesloten raken, catnappen..
het is in een oogwenk gebeurd en bij een aantal gevallen kraait er geen haan naar.

en ik neem aan dat je een band wilt opbouwen met het betreffende (huis??)dier..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Diefstal raskat

Bericht door BillyJean »

las dit: http://www.bontvoordieren.nl/dierenineenjas

daar word ik gewoon misselijk van, hoe ziek ben je om dode dieren om je heen te hangen en denken dat dat mooi is...

moest even diep nadenken voordat ik doorhad wat een nobo was :grin:
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Diefstal raskat

Bericht door Peet »

Reb schreef:weet je wat het is... ik stap, ondanks ik verschillende vrienden heb verloren in het verkeer, nog steeds in een auto. Het geeft mij een gevoel van vrijheid. Ik kan heen waar ik wil.
Maar als mens heb je je eigen verantwoordelijkheid en verstand om na te denken.
Als kat niet, dat moet een mens voor hem doen.

Maar ik vraag me eigenlijk af waarom je deze vraag heb gesteld, want het antwoord is al lang bekend voor jezelf. Geeft niet hoor, is jouw keuze.

Of toch nog wat onzeker over deze keuze?
En je wil toch niet zeggen dat er in een woonwijk áltijd heel zachtjes gereden wordt hé?
Oké, iets minder kans dan dat je aan een dijk woont, maar auto's rijden overal (hard).
Maar goed, je moet het uiteindelijk nog steeds allemaal zelf weten hoor!
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Diefstal raskat

Bericht door Mirjam86 »

Ik ben het eens met Petra. Je moet het zelf weten en je neemt zelf het risico.
Maar als je al besloten hebt om je kat naar buiten te laten snap ik niet dat je deze vraag stelt, want je weet dat dit een felle discussie uit kan lokken.
Of ben je nog niet zeker van je beslissing en sta je open voor adviezen?
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Reb
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 aug 2011 00:54

Re: Diefstal raskat

Bericht door Reb »

Nee Peet en Mirjam86,

Ik sta er 100 procent achter om mijn htk-katten buiten te laten lopen.

Nu denken we aan een nieuwe raskat erbij en bij een raskat heb je voor mijngevoel extra gevaar op diefstal. Mijn vraag was daarop gericht. Dat specifieke... En daarvan werd terecht gezegd dat dat moeilijk te zeggen is, omdat je niet weet wat er met je verdwenen kat is gebeurd.

Een kansberekening is groots gezegd, ik ben benieuwd naar ervaringen. Dit om op het gebied van diefstal mijn EIGEN mening te kunnen vormen. Ik denk dat iedereen een kansberekening maakt en dat de meeste mensen hier daarom hun kat binnenhouden. Al die gevaren immers en de kans dat....

De felle discussie die ontstaat gaat over uit bomen vallen, verkeer, verdrinken, vergiftigen enz, is niet een antwoord op mijn vraag, en ook ik vind het geen leuke discussie. Ieder heeft daar zijn eigen ideeën over en je hebt elkaars mening te respecteren. Ga er maar gewoon van uit dat een ieder het beste voor heeft met zijn katten. (Zeker de mensen die hier komen)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Diefstal raskat

Bericht door pearlsofpassion »

Maar je hebt al uitvoerig antwoord op je vraag gekregen:

We weten het niet. Je kan geen ervaringen met diefstallen krijgen, simpelweg omdat niet iemand je komt zeggen dat je kat gestolen is en je het als baasje dus gewoonweg niet kan weten.
Ervaringen met verdwijningen kan je krijgen en dat er mensen katten stelen een feit is, kan je ook te horen krijgen, maar meer kan je daar echt niet over weten.
Je hebt dat bericht van de kattendieven gelezen?

Bovendien werkt een forum niet zo dat je enkel maar antwoord krijgt op je vragen en we over de rest onze mening niet mogen geven.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Diefstal raskat

Bericht door Umimeis »

Reb schreef:Nee Peet en Mirjam86,

Ik sta er 100 procent achter om mijn htk-katten buiten te laten lopen.

Nu denken we aan een nieuwe raskat erbij en bij een raskat heb je voor mijngevoel extra gevaar op diefstal. Mijn vraag was daarop gericht. Dat specifieke... En daarvan werd terecht gezegd dat dat moeilijk te zeggen is, omdat je niet weet wat er met je verdwenen kat is gebeurd.

Een kansberekening is groots gezegd, ik ben benieuwd naar ervaringen. Dit om op het gebied van diefstal mijn EIGEN mening te kunnen vormen. Ik denk dat iedereen een kansberekening maakt en dat de meeste mensen hier daarom hun kat binnenhouden. Al die gevaren immers en de kans dat....

De felle discussie die ontstaat gaat over uit bomen vallen, verkeer, verdrinken, vergiftigen enz, is niet een antwoord op mijn vraag, en ook ik vind het geen leuke discussie. Ieder heeft daar zijn eigen ideeën over en je hebt elkaars mening te respecteren. Ga er maar gewoon van uit dat een ieder het beste voor heeft met zijn katten. (Zeker de mensen die hier komen)
Je bent niet de enige hoor die vind dat katten lekker naar buiten moeten kunnen.
Dus ik sta compleet achter jou beslissing, ik laat mijn katten ook buiten lopen.
Maar mijn katten hebben het geluk en de mogelijkheid dat ze hier veilig naar buiten kunnen.
Ik woon niet direct aan een weg want er zit tussen mijn huis en de straat nog een vijver en een voetpad tussen.
Mijn katten blijven ook meestal aan de achterkant vh huis in de brandgang en struiken bij het fietsen schuurtje.

Maar ik zeg er wel bij dat wanneer ik aan een drukke weg had gewoond, dan had ik m'n katten waarschijnlijk niet naar buiten laten gaan.
Of ik een raskat naar buiten zou laten gaan.....tja, daar heb ik nog nooit over nagedacht want ik heb nog nooit een raskat gehad. Deze 2 die ik nu heb, zijn mijn eerste katten in m'n leven.

Maar hier kan het, dus doe ik het gewoon....en ja, ik weet wat de risico's zijn.
Maar mijn katten vinden het zo lekker buiten, dat kan ik on niet meer ontnemen.
Bovendien was mijn ene kat Flea al gewend om naar buiten te gaan voor dat hij hier kwam wonen, dus heb ik het zo maar gelaten.

Trouwens, meestal probeer ik deze discussie te mijden want ik weet hoe een groot deel van dit forum over het 'naar buiten laten gaan' van katten denkt.
Ik denk er namelijk anders over dan de meesten hier. En ik heb eigenlijk geen zin om dat te delen. Anders krijgen we felle discussie die uit de hand kunnen lopen.
Ik kan namelijk heel fel zijn.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Plaats reactie