Mijn kat kan niet normaal miauwen

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
quuqske
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 aug 2011 20:33

Mijn kat kan niet normaal miauwen

Bericht door quuqske »

Ik heb twee katten, een ervan stertje heeft nog nooit gemauwd hij maakt alleen rare piepende geluiden lijkt af en toe meer op geluiden die een baby maakt....... Hij doe het zomaar af en toe ook buiten en als ik hem dan roep komt ie vrolijk aanlopen...... Lijkt wel of hij niet kan miauwen of een andere taal miauwt..... hij is nu een jaar oud en heeft altijd een andere poes om zich heen. hij deed dit ook al voor hij gecastareerd is....

Hoe kan dat nou.......????
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Mijn kat kan niet normaal miauwen

Bericht door Umimeis »

Mijn ene kat Sam van nu 2 jaar (ook gecastreerd) piept ook nog steeds. Zijn 'miauw', is eerder een soort van 'mieuw'geluid.

Iedere kat heeft gewoon zń eigen stemgeluid, net als honden en mensen. Dus ik denk niet dat het iets is waar je je zorgen om moet maken.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mijn kat kan niet normaal miauwen

Bericht door Adriana »

sommige katten hoor je zelden of nooit en sommige katten kletsen de oren van je hoofd en alle katten doen het anders. dat is bij mensen ook zo trouwens, verschillen in stemmen, hoog en laag..
er zit een geen standaard mauw in een kat hoor, net zomin als er een standaard blaf in een hond zit...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Mijn kat kan niet normaal miauwen

Bericht door Sannie_xx »

Ja, hier ook een stel gekke mauwerds. Wat Zooey vaak doet lijkt meer op 'miieeeehh' (piep piep) en soms lijkt het meer op 'kwek'. Ja, echt.

Mouse heeft vaak zo'n gek, langgerekt zeurmauwtje. Het is wel meer op miauwen gaan lijken sinds de castratie trouwens. Mama van Mouse is eigenlijk de enige die 'normaal' en herkenbaar miauwt. Broertje van Mouse is echt heel grappig. Die zegt meer 'raurr' en dan hééél hoog en pieperig. En het is me een bonk van een flinke kater! :O Die combinatie is hilarisch.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Mijn kat kan niet normaal miauwen

Bericht door castratenkoor »

Het kan zijn dat hij gewoon zo'n stem heeft, kan ook dat hij zijn stembanden met iets te hard of te groot eten beschadigd heeft.
Mijn tante had een keer jonge katjes en gaf ze Felix brokken, die waren toen nog rechthoekig, model goudstaaf zeg maar. Zit een van de kittens te stikken met zo'n brok in zijn keel. Mijn neef heeft de brok eruit weten te kneden. Kat had daarna amper nog stem.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Mijn kat kan niet normaal miauwen

Bericht door jennli »

Cayleigh komt ook niet verder dan Mi of miew. Lijkt me niks ernstigs eerlijk gezegd.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Mijn kat kan niet normaal miauwen

Bericht door achtpuntzes »

nog sterker,

ik heb een poes van 1,5 jaar die ik nog nooit ook maar een keer heb horen miauwen.verder dan een "prrrt" als je dr aait is ze nooit gekomen.

haar zusje is net als bovenstaande berichtjes ook al zo'n mieuw-ert, van die hele hoge mieuwtjes...

dan heb ik ook nog muffin, die een heel erg groot vocabulair heeft, en ze maakt daar gretig gebruik van. zielige mauwtjes, dwingend mauwen, ouwehoeren, ze doet het allemaal, en erg vaak!
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Mijn kat kan niet normaal miauwen

Bericht door Mirjam86 »

Hier zijn ze nog erg klein en ze zijn hun stemgeluid echt aan het uitproberen.
Tsuki is aan het oefenen in het zo hard mogelijk miewen voor de achterdeur (= ik wil naar buiten!)
En Taiyo is volgens mij de au in miauw aan het ontdekken. Leuk om te zien!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
Typmiep
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 aug 2011 22:48
Locatie: Assen

Re: Mijn kat kan niet normaal miauwen

Bericht door Typmiep »

:lol: :lol:
Hier had ik ook eentje die niet normaal kon mauwen.
Bekkie ging open, maar je hoorde niets!

Maar op bejaarde leeftijd bleek dat ze wel kon schreeuwen :shock:

Dus het kan nog goed komen ;-)
Groetjes Sonja
Pootje van Simba

"Als je de mens hebt leren kennen, dan leer je de dieren waarderen!"
Gebruikersavatar
zoetje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 jul 2011 15:38
Locatie: brugge

Re: Mijn kat kan niet normaal miauwen

Bericht door zoetje »

hoi,
Mijn poes Zazoe maakt ook van die rare geluidjes maar miauwen doet ze ook af en toe. Als je haar onverwachts streelt klinkt ze ook als een baby. Vind het snoezig! Het zal wel in orde komen, niet mee inzitten!
groetjes
silfje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 aug 2011 11:58

Re: Mijn kat kan niet normaal miauwen

Bericht door silfje »

buri, de kleine kat van ong 7 maanden is net een meeuw :)
Het mindere is dat ze gaat meeuwen (zo noem ik het in plaats van miauwen) op de meest onlogische momenten.
ze meeuwt tijdens een spannende film, als ik snachts naar bed ga meeuwt ze om me terug te roepen, en ze meeuwt op onlogische momenten.
Dat lijkt schattig maar is erg irritant als je probeert te slapen.

De volwassen kat, florence, maakt een wat meer schor klinkend geluid.
Cerna

Re: Mijn kat kan niet normaal miauwen

Bericht door Cerna »

Amber heeft ook nog nooit gemiauwd, die playbackt. Noa is een sopraan; miauwt als een kitten, heel hoog en wanneer ze een vlieg, vlinder of vogel ziet, gaat het over in opgewonden gegil. Milka kletst ons de oren van het hoofd en wij kletsen terug waardoor het nog meer gestimuleerd wordt, heb ik het idee. Is wel gezellig.
Cochi en Cerná miauwen alleen wanneer het echt nodig is, al gedraagt Cerná zich als een wolf met de kop in de nek en lange uithalen, wanneer ze een speelgoedmuis heeft. En wanneer je er dan wat van zegt, dan reageert ze met prrrt en gooit de kop opnieuw in de nek.
Dat lijkt schattig maar is erg irritant als je probeert te slapen
.

Wanneer je de slaapkamerdeur open laat staan, is het "irritante" gemiauw zo afgelopen. Dan komt ze lekker bij je liggen en kunnen jullie allebei slapen. En och, die paar haren........die neem je op de koop toe.
Bij ons slapen alle 5 katten in de slaapkamer (twee op het bed). Gezellige boel zo met z'n zevenen :lol:
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Mijn kat kan niet normaal miauwen

Bericht door nellebel »

guusje kan miauwen, gijs eerst helemaal niet. nu klinkt hij echt als een cavia. (wiek wiek wiek) hij kletst nu de hele dag door.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 478
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Mijn kat kan niet normaal miauwen

Bericht door puksji »

Puk was altijd heel erg stil, meer dan een piepje kwam er niet uit. Sinds Simba er niet meer is, die een echte kletspoes was, is ze een stuk spraakzamer.
Ze blijkt toch een heel repertoire aan geluiden te bezitten. Piep mieuw en ook een soort 'kwek' doet ze het liefst en het meest. Maar fluisteren kan ze ook. Van de week bleek dat ze ook een echte luide miauw kan maken.
Mijn tuinbewoner (een grote rode aanloopkater), kwam te dicht bij de achterdeur, die meestal openstaat, maar er zit kippengaasdeur in om mijn katten binnen te houden. Puk miauwde toen een paar keer luid achter elkaar.
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011

Puk 2006-2020 3-6

Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3
Ik mis jullie...
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Mijn kat kan niet normaal miauwen

Bericht door Anne »

Hier heeft Roedi een hele oude mauw, die had ze als kitten al :-P
Hobbel mauwt alsof ze konstant krols is, Hummel heeft een lief hoog miauw (smelt), Bella miauwt in echo ;-) Joep heeft een zeurende klagende mauw, die hoor je ook alleen maar als hij naar buiten wil, Happy mauwt heel weinig maar heeft ook een zachte miauw, Polleke mauwt het hardst van allemaal op zo;n manier dat ze denkt dat ze nog nooit te eten heeft gehad met etenstijd.
Dus allemaal verschillend :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie