Kat miauwt nadat wij op vakantie zijn geweest

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
maiky
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 aug 2011 22:26

Kat miauwt nadat wij op vakantie zijn geweest

Bericht door maiky »

Hallo,
Ik zal me even voorstellen ik ben Maaike en trotse eigenaar van Floris. Floris is nu bijna 1 jaar oud en hij doet het heel goed bij ons.
Nu is Floris volgens mij een kletser..hij miauwt best veel. Soms begrijp ik wat hij me wil vertellen maar heel vaak ook niet helaas.Kon ikhem maar verstaan!
Nu zijn wij vandaag terug gekomen van een weekje vakantie en is onze floris voor het eerst alleen thuis gebleven. Er kwam wel iedere dag iemand langs om hem eten te geven en even te spelen.
Sinds dat wij thuis zijn gekomen miauwt hij nog meer dan normaal en vraagt heel veel aandacht. Komt dit doordat hij alleen is geweest deze week? Ik vind het zo zielig,wat kan ik het beste doen.

Nog een vraagje : is het erg als floris alleen slaapt s'nachts? Het gaat nu best goed, hij slaapt vaak door tot 07.00en miauwt ook niet meer zoveel. Maar ik lees zoveel over dat katten best eenzaam kunnen zijn s'nachts als ze niet in de slaapkamer mogen?

En de laatste vraag: Ik twijfel heel erg om nog een kat te nemen. Ik zou het heel leuk vinden voor floris maar gaat dat wel goed en welke leeftijd en geslacht kan ik dan het beste nemen?
Ik heb ook niet echt veel ruimte. Woon op een flat.

Veel liefs maaike en floris
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: kat miauwt nadat wij op vakantie zijn geweest

Bericht door Umimeis »

Welkom op het forum!

Ik denk dat Floris zich alleen heeft gevoeld toen je op vakantie was. Ook al kwam er elke dag iemand kijken. En door te miauwen laat hij zien dat ie blij is dat je weer terug bent..denk ik.

Ik zou er zeker 1 bij nemen. Geslacht maakt niet uit. Ik heb hier 2 mannetjes (gecastreerd) rondlopen.
Ik zou er zo snel mogelijk 1 bij nemen.
Wbt de ruimte van je flat......dat maakt niks uit. Hier op dit forum zitten ook mensen die klein behuisd zijn.

Als je eern kat erbij neemt, dan zou ik 1 uit het asiel nemen. Het kost wel wat, maar dan zijn ze gechipt, ontwormd/ontvlooid en inge-ent. En als je een kat neemt die ouder is dan 6 mnd, dan is ie ook al gecastreerd.

Je kunt ook een kitten nemen uit 1 vd gastgezinnen vh assiel. Het kostte mij 90 euro,maar daar zit dan ook alvast de castratiekosten, chip, 2x vaccinaties, ontvlooi/ontwormkuur bij in. Als je het kitten meekrijgt dan is hij al ontwormd en ontvlooid en heft hij zń 1e vaccinatie gehad.. Met 12 weken moet je terug voor de 2e vaccinatie. En met 6 maanden moet je ook weer even terug naar het asiel, daar word hij dan door de DA vh asiel gecastreerd.

Zo ben ik ook aan 1 van mń katten gekomen. Die zat ook in een gastgezin vh asiel.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kat miauwt nadat wij op vakantie zijn geweest

Bericht door Adriana »

overleg eens met de mw's in de buurt over een leeftijdgenootje voor floris. hij is nog geen jaar oud en zal een andere kater nu nog vrij makkelijk accepteren.
en zorg dat het leeftijdsverschil niet al te groot is.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: kat miauwt nadat wij op vakantie zijn geweest

Bericht door jennli »

Wij hebben ook een kater die enorm veel kletst. Vaak kan ik hem helemaal volgen, maar ook vaak genoeg niet. Hij lijkt over alles te willen vertellen dat hij om zich heen ziet. Als hij even wat minder aandacht gehad heeft, mauwt hij ook eventjes meer dan daarvoor. Even bijkletsen ;) Een vriendje zou erg leuk zijn voor Floris. Zeker het proberen waard. Wij hebben ook al onze katten uit het dierenasiel. Het miauwen werd hier door extra vriendjes in huis niet minder, maar wel duidelijk dat de vier erg op elkaar gesteld zijn en zich erg happy voelen.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
maiky
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 aug 2011 22:26

Re: Kat miauwt nadat wij op vakantie zijn geweest

Bericht door maiky »

Bedankt voor jullie reacties! Floris heeft vanacht bij ons op de kamer geslapen. Ik vond het zo zielig dat hij na een week alleen ook alleen moest slapen.Hmm misschien niet helemaal verstandig, aangezien hij nu weer moet afkicken want meneer vond het wel heel gezellig! Maar wij hebben ook goed geslapen dus als hij s'nachts rustig blijft mag hij van mij wel gewoon bij ons blijven. Mijn partner is er minder blij mee maar goed. Verder zit ik er inderdaad sterk aan te denken om een katje erbij te nemen! Ik moet alleen mijn partner proberen te overtuigen! Hij is dol op floris maar een tweede erbij vind hij iets tveel van het goede! Hebben jullie nog meer argumenten die ik kan aanvoeren om hem te overtuigen?;))
En wat zijn mw's?
Floris komt ook uit het asiel dus als we er 1 bij nemen zeker 1 uit asiel! Kom net terug van turkije en heb teveel dierenleed daar gezien! Kleine uitgemergelde katjes etc. Heb ze iedere dag gevoerd maar je kan zo weinig doen he!
Liefs maaike en floris
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kat miauwt nadat wij op vakantie zijn geweest

Bericht door Umimeis »

Je kunt de slaapkamerdeur ook een beetje open houden, dan kan hij zelf kiezen waar hij wilt slapen en kan hij ś nachts ook een beetje rond wandelen.
Ik heb zelf ook altijd alle deuren in huis open. Mijn katten slapen soms wel en soms niet bij mij.
Het is wel gezellig als ze bij je slapen, maar soms vind ik het ook wel vervelend.
Ze nemen soms het hele bed in beslag. Ik ben wel eens bijna uit bed gevallen door de katten hihi.
Je hebt wel meer rust en bewegingsvrijheid in bed als ze niet bij je slapen.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Plaats reactie